خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“رزمندگانی داشتیم که هشت سال جانانه جنگیدند اما در فتنه مردود شدند”

نماینده‌ی رهبری در سپاه پاسداران می‌گوید: رزمندگانی داشتیم که در هشت سال دوران دفاع مقدس از مملکت، جانانه جنگیدند و نمره قبولی گرفتند اما پس از جنگ در برابر فتنه ها و تبعیت از ولایت مردود شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی وجود حوادث و فتنه‌ها را دلیلی بر اثبات صداقت مردم مؤمن در عمل به فرامین الهی برشمرد و تاکید کرد: برخی در صدر اسلام، در جهادهای اصغر پیروز شدند اما در برابر فتنه‌ها که نیازمند جهاد اکبر بود مغلوب شدند و شکست خوردند.

وی با بیان اینکه لغزش انسان‌ها در برابر فتنه‌ها عمدتاً به خاطر پول، دنیا و قدرت نیست، تصریح کرد: لغزش انسان‌ها به خصوص خواص در برابر فتنه به دلیل فهم نادرست از اتفاق‌ها و جریان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزمایش و امتحان جامعه را سنت خداوند دانست و تاکید کرد: سنت خداوند است که به تاریخ بفهماند صحابه پیامبر اسلام که درغزوه ‌های متعددی در کنار پیامبر برای خدا جنگیدند پس از رحلتش در برابر جانشین او ایستادند و کار را به جایی رساندند که سر پسرش را در صحرای کربلا از تن جدا کردند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت که همگی علمای وارسته‌ای بودند، تصریح کرد: اما این لشکر چهار هزار نفره نتوانست به تشکیل نظام اسلامی کمک کند چرا که تعداد یاران با بصیرت به بیست نفر هم نمی‌رسید.

حاج صادقی با اشاره به دوران دفاع مقدس پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: در عصر حاضر نیز رزمندگانی داشتیم که در هشت سال دوران دفاع از مملکت، جانانه جنگیدند و نمره قبولی گرفتند اما پس از جنگ در برابر فتنه‌ها و تبعیت از ولایت مردود شدند.

وی در ادامه به نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) می‌دانست در راهی قدم گذاشته که در نهایت کشته می‌شود اما به تکلیفش که مرگ در راه خدا بود عمل کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خداوند تکلیف مردم را در برهه‌های زمانی مختلف در دهان ولایت قرار می‌دهد، تاکید کرد: فردی مانند علی اکبر که در زهد و تقوا سرآمد جوانان عصر خویش است در صحرای کربلا از پدرش که ولی دین اوست کسب تکلیف می‌کند و وقتی تکلیفش را کشته شدن در راه خدا می‌بیند با اشتیاق آن را می‌پذیرد.

وی در بیان راهکارهای مصون ماندن از حوادث و فتنه‌های مختلف و متعددی که رقم می‌خورد، تصریح کرد: ایمان و استقامت عملی و فکری در برابر طوفان‌های سهمگین فتنه‌ها می‌تواند عاملی در مصون ماندن از آن باشد.

حاج صادقی بروز و ظهور فتنه‌ها را تمام ناشدنی دانست و خاطر نشان کرد: زنده بودن انقلاب دلیل پایداری دشمنی آمریکا است اگر انقلاب اثر بخشی نداشت یقیناً دشمنی هم وجود نداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب زنده است که پاسدار می‌خواهد، انقلاب رو به پیشرفت است که تضعیف آن را در دستور کار قرار داده‌اند وگرنه دلیلی برای دشمنی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فتنه ۸۸ تمام شده است، تاکید کرد: فتنه دهه ۹۰ را باید درک کرد، فتنه‌ای که می‌خواهد انقلابیون کهنه کار را در برابر انقلاب قرار دهد.

حاج صادقی در معرفی فتنه از زبان امام علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) فتنه را “خاموش کننده روشنایی‌ها” معرفی می‌کند، خاموش کننده‌ای که نگذارد بیناترین چشم‌ها جلوی خودش را ببیند.

وی با بیان اینکه قرآن برای مقابله با فتنه‌ها راهکارهای مختلفی دارد، تصریح کرد: صداقت در ایمان یکی از راهکارهایی است که قرآن برای مقابله با فتنه‌ها معرفی می‌کند.

حاج صادقی در تشریح این راهکار از زبان قرآن بیان کرد: ایمان صادقانه ویژگی کسانی است که در برابر شبهه‌ها، فتنه‌ها، سختی‌ها و فضا سازی‌ها، هجمه گسترده تبلیغاتی استقامت فکری داشته و نمی‌لغزند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بارها بر داشتن ایمان صادقانه تاکید کردند، نداشتن صداقت در ایمان موجب شد تا یاران خاص علی (ع) به او بگویند ما در جنگ‌هایی که تو به راه انداخته‌ای شک کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنانش افزود: نمونه چنین تشکیک عقاید را می‌توان در عصر حاضر نیز مشاهده کرد، زمانیکه دانشجوی خط امام که لانه جاسوسی را تسخیر کرده اعلام می‌کند که از این‌کار پشیمان است این نشان از عدم صداقت و استقامت در عقیده و ایمان است.

حاج صادقی با بیان اینکه مؤمن نباید از تهدیدهای داخلی و خارجی بترسد، تاکید کرد: انسان بصیر و انقلابی از انسان‌ها و تهدیدهایشان نمی‌ترسد بلکه نگاهش و توکلش به خداوند متعال است.

وی مفهوم ارتداد فکری امروز را تشکیک در عقاید گذشته دانست و تصریح کرد: خداوند در سوره حجرات همه مؤمنان را خطاب قرار می‌دهد که شرط ایمان آنها عدم شک به حق و داشتن روحیه جهادی است، این عوامل است که نشان می‌دهد یک مؤمن استقامت فکری و عملی دارد.

حاج صادقی استقامت فکری و عملی به حق را موجب امیدواری به آینده برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در برابر جنگ سخت جهاد اکبر و در برابر جنگ نرم جهاد اکبر داشته باشیم،

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: کسانی در تاریخ لغزیدند و به اشتباه گام برداشتند که از ولایت فاصله گرفتند اما ملازمان واقعی به ولایت همیشه در راه درست قدم برداشته و در برابر فتنه‌ها مصون ماندند.

حاج صادقی با بیان اینکه مشکل امام علی (ع) یارانی بود که او را نمی‌فهمیدند، تصریح کرد: اگر حکومت امام علی (ع) به پنج سال نرسید و انقلاب اسلامی ۴۰ سال قدمت پیدا کرده است پیوند محکم مردم با ولایت است، دشمن با شناخت از پیوند قوی مردم با ولایت به دنبال تقدس زدایی از ولایت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. جناب آقاي حاج صادقي ، اگر بيان واقعيت و مقاومت در مقابل تبعيض و بي عدالتي از ديدگاه جنابعالي مصداق فتنه هست آري بنده هم بعنوان يك بسيبجي و رزمنده هشت سال دفاع مقدس فتنه گرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا