خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارت زرد سیاسیون به ضرغامی

روایتی از ماجرای مجادله‌ی ضرغامی با رییس جمهور در جلسه‌ی اخیر شورای عالی فضای مجازی توسط محمد ایمانی عضو شورای سردبیری کیهان -با عنوان «آقای ضرغامی دم شماگرم!»- رسانه‌ای شده‌ بود که باعث انتقادات فراوانی به عزت‌الله ضرغامی شد و گویا جز شورای سردبیری کیهان مقبول و مطبوع هیچ بخش دیگری واقع نشد. حتی ماجرا به آنجا رسید که رییس سابق صدا و سیما از سوی دفتر یكی از مقامات عالی رتبه‌ی نظام از ادامه‌ی حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شد.

روزنامه‌ی شرق نیز به پیشینه‌ی اختلاف ضرغامی و رییس جمهور پرداخت و در یادداشتی با عنوان «روایتی از مجادله‌ی رییس سابق صداوسیما با روحانی / چرا ضرغامی به رییس جمهور حمله می‌کند» نوشت: «ریشه خصومت ضرغامی با روحانی قدیمی است و تا جایی که خبر داریم به سال 92 بازمی‌گردد؛ از همان روز پخش گزارش صدروزه روحانی. ضرغامی فکر می‌کرد که حق دارد به روحانی بگوید با کدام مجری گفت‌وگو کند، درحالی‌که او فقط رئیس صداوسیمای ملی بود.»

از سوی دیگر عبدالله گنجی، مدیرمسوول رونامه‌ی جوان نیز با انتقاد از ضرغامی نوشت: «شان حقوقی رئیس جمهور (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نباید در جمع زیر دست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیشرفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش هست. شان حقوقی ارجح است. ادبیات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»

وبسایت جماران در خبری با تیتر «ضرغامی از ادامه حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شد»، نوشت: «خبرنگار  جماران در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان های امام مطلع شد، در پی مشاجره اخیر عزت الله ضرغامی با رییس جمهور در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شد.»

محمد ایمانی در یادداشت خود نوشته بود: «آقای ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش های اسلامی و انقلابی است؟|انتقاد ضرغامی، به غرور روحانی بر خورده و از موضع بالا با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است| یادآور می شود اظهارات هنجارشکنانه روحانی با اعتراض علما و مراجع عظام تقلید (از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی) روبرو شد که تصریح می کردند این سخنان “زننده، ناقض سوگند و تعهد رئیس جمهور و در راستای حاشیه سازی به جای عمل به وعده‌ها” است| در هر صورت باید به آقای ضرغامی به خاطر انتقاد و امر به معروف و نهی از منکر به جایی که سر جای خود (شورای عالی فضای مجازی) انجام داده، خدا قوت گفت، به ویژه اینکه این احساس تکلیف و صراحت به هنگام، مانع از ایجاد فضای اختناق و تک گویی و خودکامگی می شود. باید فضای تحریف و تحمیل را شکست و آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی و… گسترش داد. روحیه رضاخانی جایی در انقلاب ما ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خیلی جالبه میشه از پیامبر و اهل بیت علیهم السلام انتقاد کرد اما از آقای روحانی نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا