خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود عباس: هرگز «معامله قرن» را نمی‌پذیریم

‘محمود عباس’   در دیدار با هیاتی روسی مخالفت کامل خود را با طرح صلح ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی روسی شامل «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر لاورنتیو» فرستاده پوتین در رام الله گفت: ما بار دیگر مخالفت کامل خود را با معامله قرن اعلام می کنیم و هرگز نقش صرفا آمریکا را در روند سیاسی نمی پذیریم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما با اجرای دقیق توافق قاهره که در سال 2017 میان گروه های فلسطینی امضا شد، برای تحقق وحدت ملی میان گروه های فلسطینی تلاش می کنیم.

عباس بر انجام انتخابات پارلمانی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه در زمان تعیین شده تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تقویت و تحکیم روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین با روسیه و هماهنگی و مشاوره با این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت: موضع اصولی روسیه برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است و روسیه حامی حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته طرح موسوم به معامله قرن را به نفع تحقق اهداف صهیونیست ها مطرح کرد.

این طرح ضد فلسطینی شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ‘ابودیس’ به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

طرح یاد شده با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا