خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“دادستان‌ها از هرگونه برخورد با شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر اینترنتی خودداری کنند”

محمدجعفر منتظری، دادستان کل گفت: ضوابط نظارتی کسب و کارهای اینترنتی از سوی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کشور تعیین نشده است و دادستان های استان ها از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا از دادستانی کل کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه شنبه با ارسال ابلاغیه‌ای به دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها از آنها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌ و کار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری کنند و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس شود.

در این ابلاغیه آمده است: طبق تصویب نامه مورخ 22 اردیبهشت سال 95 هیئت وزیران، نظارت بر این نوع کسب و کارهای اینترنتی فقط بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور است که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.
دادستان کل کشور افزود: از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب و کارها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهرهای مختلف، اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب و کار خواهد بود.

منتظری خطاب به دادستانها اعلام کرد: مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری ها خودداری شود و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها برای برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس شود.

منتظری اضافه کرد: به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی کردن اخذ گواهی فقدان سوء‌ سابقه برای بکارگیری رانندگان و نیز بکارگیری خودروهای دارای معاینه فنی اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا