خرید تور تابستان ایران بوم گردی

 مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از سر گرفته شد

مسوولان ارشد تجاری آمریکا و چین بار دیگر به پای میز مذاکره برگشته و در تلاشند تا از تشدید ناگهانی تنش‌ها در جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، لیو هی، معاون نخست وزیر چین در رأس یک هیأت ۳۰ نفره از پکن مورد استقبال رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در واشنگتن قرار گرفت و این در حالی است که آمریکا مدیر کمپانی بزرگ هوآوی را تحت پیگرد قانونی قرار داده که این اقدام خشم پکن را برانگیخته و باعث بلاتکلیفی مذاکرات شده است.

هر دو طرف تنها یک ماه فرصت در آتش بس ۹۰ روزه که در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد، دارند. اگر این مذاکرات ناکام بماند تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار در تاریخ دوم مارس سال جاری میلادی دو برابر خواهد شد.

به گفته لایتیزر مذاکره‌کننده ارشد آمریکا، این دو اقتصاد بزرگ جهان برای سلطه آتی در صنایع پیشرفتی مهم با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که خواستار یک اقتصاد چینی سالم است اما نه به بهای کسب‌وکارها و تجارت آمریکایی‌ها.

کاخ سفید برای تحت فشار قرار دادن پکن تعرفه‌هایی را بر واردات چین به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار اعمال کرده است. پکن نیز در واکنش بر واردات کالاها از آمریکا به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار به صورت سالانه تعرفه‌هایی اعمال کرده است.

با توجه به پیچیده بودن این مسائل دستیابی به یک توافق نهایی در جریان این مذاکرات دو روزه در واشنگتن بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا