خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله علوی گرگانی: حق گرفتنی است / پشت کار باشید موانع برطرف می‌شود

| در دیدار با اعضای تحریریه‌ی انصاف نیوز |

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، در بیان نکاتی در حوزه‌ی عملکرد رسانه و خبررسانی، باتوجه به موانع موجود تاکید کرد: شما با اراده‌ی جدی پشت کار باشید. در عین حال البته آدم موانع را هم یکی پس از دیگری با دیدن بعضی از بزرگان و دست اندر کاران آرام آرام حل می‌کند.

آیت الله علوی گرگانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای تحریریه ی پایگاه خبری انصاف نیوز در دفتر این مرجع عالیقدر تقلید قم گفت: در هر کاری که انسان می‌خواهد انجام دهد سلسله موانعی هم سر راه او پیش می‌آید و چنین نیست که جاده همیشه صاف باشد. معمولا جاده‌ها یک سری موانعی دارند اما انسان هر قسمت از این موانع را باید با صبر و حوصله و تدبیر حل کند و دلسرد نشود. حضرت امیر(ع) می فرمایند «و لَا تَأْخُذْکَ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ». می‌گوید «اگر در راه خدا کسی بخواهد کاری کند با سرزنش مردم و مانع شدن مردم نباید عقب‌گرد کند» یعنی باید استقامت داشته باشد. هر کاری استقامت می‌خواهد؛ آدم که در جاده می‌رود چهارتا تیغ هم به پایش می‌رود. اما اینطور نیست که کسی که هدفی دارد با این چهار تیغ آن را رها کند».

وی در ادامه با اشاره رفع گام به گام موانع گفت: «در موانع کارهای دنیایی و آخرتی هم همین است. شما با اراده‌ی جدی پشت کار باشید. در عین حال البته آدم موانع را هم یکی پس از دیگری با دیدن بعضی از بزرگان و دست اندر کاران آرام آرام حل می‌کند. اما اگر دلسرد شوید آن کار هم زمین می‌ماند و حاجت‌های مردم هم روا نمی‌شود.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: «خدا رحمت کند مرحوم امام را می‌گفت نمی‌توانید را بردارید و بگویید می‌توانید. انسان باید خودش را قدرتمند و قوی ببیند. همین‌که بگویید نمی‌توانیم این از اول تلقین کردن روح یاس و ناامیدی است. قرآن هم می‌گوید همیشه با امید جلو بروید. با امید که رفتید عاقبت موفقیت هم دارد. آیه می‌گوید: «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا» چه کسی بهتر از کسی که خدا را می‌خواند و عمل شایسته انجام می‌دهد؛ «وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ»، می‌گوید: من تسلیم محض همه‌ی این موانع هستم. یعنی در مقابل هیچ مانعی عقب‌گرد نمی‌کنم.

در کار مقدسی که تصمیم گرفتید و واقعا اعتقاد دارید با موانع دلسرد نشوید. چهارتا حرف پشت سر شما می‌زنند یا بعضی مواقع سنگ پرانی می‌کنند شما باید اراده‌ی خود را داشته باشید و پشت کار را بگیرید. آخرش آنها آرام آرام کنار می‌روند و شما موفق می‌شوید و آینده‌ی خوبی دارید. ان‌شاءالله امیدوارم در کارتان هم همینطور باشد.»

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم امانتداری رسانه‌ها گفت: «فقط شما آنچه که بر خودتان لازم است که بیشتر توجه کنید این است که خیانت در امانت نشود. خیلی مواظب باشید؛ در رسانه می‌خواهید خبری در فضای مجازی بدهید از خدا بخواهید که از راه حق و حقیقت جدا نشوید. واقعیت‌ها را بگویید. «به نظر من» را کنار بگذارید و کار را شخصی نکنید. آنچه را که بینی و بین الله به نظرتان می‌آید حق و حقیقت است ابلاغ کنید. هرکس که خبررسانی شما را بشنود بگوید بارک الله چقدر این خبررسان‌ها مردمان خوب و متدین و امانتداری هستند که هیچ حرفی را خلاف نمی‌زنند.

لذا یکی از سفارشات ما به اهالی خبررسانی‌ها این است که می‌گوییم سعی کنید در کارتان امین باشید. این امین بودنتان شما را سر زبان‌ها می‌اندازد و در کارتان از همه جلو می‌افتید، اگر هیچ‌گونه خیانت و تقلب و خلافی از شما سر نزند».

آیت الله علوی گرگانی در پایان تصریح کرد: «ضمن تقدیر و تشکر از شما که حضور پیدا کردید و ابلاغ کردید و من هم روحیه به شما می‌دهم که در کارتان قوی باشید و دلسرد نشوید و کارتان را ادامه دهید. خدا هم در قرآن می‌گوید «قالوا ربنا الله ثم استقاموا». آنهایی که می‌گویند الله و بعد هم پشت آن بایستند آن وقت «تتنزّل علیهم الملائكة» ما هم برایش فرشته‌ها را می‌فرستیم کمکش کنند.

چیزی که به چشم ما هم نمی‌آید، اما فرشته می‌آید و کمکتان می‌کند. یعنی کارها را ردیف می‌کند و موانع را برطرف می‌کند. کسی که خدا را داشته باشد همه چیز دارد و لذا مَثَل قدیمی هم می‌گفت که «هر که خدا را دارد چه ندارد و هر که خدا را ندارد چه دارد». کسی که خدا را داشته باشد همه چیز دارد منتها صبر و حوصله می‌خواهد. در راس همه‌ی کارها امامان ما هستند. امامان را چقدر اذیت کردند اما دست برنداشتند و تا لب مرگ هم رفتند. چرا؟ چون حق ارزشمند است و حق را باید رفت گرفت و گرفتنی است.

ان شاءالله در کارتان موفق باشید و پشت کار داشته باشید. فقط امانتداری را یادتان نرود. حتما در بیان مطالب آنچه واقعیت است را بگویید. این جهت را ان‌شاءالله رعایت کنید ما هم در حقتان دعا می‌کنیم. اگر موانعی هم در راه بود کمک خواهد شد ان‌شاءالله که آسایش بیشتری نصیب شما شود».

در ابتدای این دیدار علی اصغر شفیعیان مدیر مسوول و سردبیر انصاف نیوز گفت: «همانطور که می‌شود در حوزه‌ی هسته‌ای و فضایی کارهای بزرگی کرد یا در زمان جنگ دیدیم که چه کارهای بزرگی انجام شد، معتقدیم که می‌توانیم در حوزه‌ی رسانه هم دقیقا همان قدر پیش رفت و خیلی کارها کرد.

اما سینه‌ی ما پر از درد است. باور کنید ما کارهای بزرگی را می‌توانیم انجام دهیم اما الان حوزه‌ی رسانه را کاملا باخته‌ایم؛ کار شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های خارج از کشور گرفته است و ما در موضع دفاعی هستیم به این دلیل که مسایل و مشکلاتی بر سر راه داریم. اگر اجازه به ما داده شود، فضا و خاکریز به داده شود ما این امکان را داریم. این راهنمایی را شما و دیگر بزرگان می‌توانید بفرمایید تا مقداری راه‌گشایی شود».

وی اضافه کرد: چند روز پیش در خبرها دیدیم که برخی از حضرات مراجع نقل به مضمون گفته‌اند که در مشهد می‌توان کارهای بزرگی در قالب بحث و مناظره با افکار متفاوت کرد. حتما حرف برای گفتن هست اما تا وقتی که فضا برای رسانه‌ها باز نباشد امکان طرح آن نیست. بعضی اوقات دیدگاه‌هایی هست که دست کم می‌شود به آن جواب داد اما راه‌ها برای طرح و نقد آنها بسته است یا مانع جدی دارد.

گزارش تصویری | دیدار تحریریه‌ی انصاف نیوز با آیت الله علوی گرگانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مدیریت محترم انصاف نیوز : استاد بسیار عزیز : آقای شفیعیان : خلاصه کلام : در یک جمله کوتاه : من بسیار کوچکتر از آن هستم که بخواهم در مورد مرجع عالیقدر : حضرت آیت الله علوی گرگانی سخن بگویم . ولی با احترام نظر خود را بیان می کنم : یک انسان بهشتی و در ردیف انسان هایی چون استاد : میرزا جوا د آقای تهرانی در مشهد مقدس و : آیت الله حاج شیخ محمد باقر ساعد خراسانی و آیت الله واعظ نوغانی خراسانی و آیت الله شیرازی که همه این عزیزان به دیدار پروردگار رفتند هستند و همچنین دیگر بزرگان اهل علم و ادب و عرفان و غیره . ایشان آنها را کاملا می شناسند . شایان ذکر است بیان کنم : در کنار امام خمینی رحمت الله علیه نیز بودند و همچنین یار وفادار و دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بودند و هستند و همچنین خواهند بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا