خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سنا با خروج آمریکا از سوریه و افغانستان مخالفت کرد

مجلس سنا در اقدامی که مورد حمایت دو حزب بود با تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه و افغانستان مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، پیش‌نویس لایحه‌ای که میچ مک‌کانل، سناتور کنتاکی برای مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه و افغانستان نوشت، با ۶۸ رأی موافق در برابر ۲۳ رأی مخالف تصویب شد و تقریباً تمام سناتورهای جمهوری‌خواه از آن حمایت کردند.

این لایحه به لایحه سیاست گسترده‌تری درباره خاورمیانه اضافه خواهد شد؛ لایحه‌ای که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده به راحتی تصویب شود.

این دومین بار طی دو ماه اخیر میلادی است که سناتورهای جمهوری‌خواه با سیاست خارجی دونالد ترامپ مخالفت کرده‌اند. در ماه دسامبر ۵۶ سناتور به پایان همکاری نظامی آمریکا با عربستان در جنگ یمن رأی دادند و مقابله دو حزبی قدرتمندی را علیه دفاع ترامپ از سعودی‌ها بر سرقتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به نمایش گذاشتند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مک‌کانل در این لایحه هشدار داده: خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی از هر یک از این کشورها (سوریه یا افغانستان) می‌تواند دستاوردهایی که به سختی به دست آمده و همچنین امنیت ملی آمریکا را در خطر قرار دهد.

مک‌کانل بدون آنکه مستقیماً از ترامپ نام ببرد، با سیاست‌های انزواگرایانه او مخالفت و اظهار کرد: لازم است که آمریکا ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم در جهان را حفظ و سرپرستی کرده و از شرکای محلی‌مان پشتیبانی کند.

او در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: من بر این باورم که تهدیدها همچنان باقی مانده‌اند. داعش و القاعده هنوز کاملاً شکست نخورده‌اند و منافع امنیت ملی آمریکا نیازمند ادامه پایبندی به مأموریت کشور در این مناطق است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا