خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“تغییر دولت ونزوئلا به نفع چین است”

‘خوان گوایدو’ رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اظهار کرد، بروز تغییری در دولت ونزوئلا می‌تواند به نفع دو طلبکار خارجی اصلی ونزوئلا یعنی دو کشور چین و آمریکا باشد.

به گزارش ایسنا، خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت، با هر دو متحد نیکولاس مادورو، رئیسجمهوری ونزوئلا که گوآیدو را به ایجاد کودتایی علیه دولت سوسیالیست مادورو متهم می‌کنند، ارتباط برقرار کرده است.

آمریکا و چندین کشور دیگر اکنون گوآیدو را به عنوان رئیسجمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

گوآیدو در این گفت‌وگو اظهار کرد: چیزی که بیش از هرچیز به نفع چین و روسیه است، ثبات در ونزوئلا و تغییر دولت آن است. مادورو از ونزوئلا محافظت نمی‌کند. او ازسرمایه‌گذاری‌های هیچ طرفی حفاظت نمی‌کند و گزینه مناسبی برای این کشورها نیست.

او در این مصاحبه گفت، “هیچ ترسی” از دستگیری احتمالی در پی رأی دادگاه عالی به آغاز تحقیقات پارلمانی درباره اقداماتش، ممنوع‌الخروج شدن او و مسدود شدن حساب‌های بانکی‌اش ندارد.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا افزود، دولت این کشور “مسؤول” بدهی‌هایش به طلبکاران خواهد بود. او هنوز کنترل هیچ‌یک از بخش‌های دولت را در دست ندارد؛ دولتی که به رغم درخواست‌های اپوزیسیون، همچنان به مادورو وفادار مانده است.

گوآیدو اظهار کرد، در حال بررسی به دست گرفتن کنترلشاخه شرکت نفت و گاز دولتی ونزوئلا در آمریکاست که بزرگترین دارایی خارجی ونزوئلا محسوب می‌شود. این در حالی است که دولت ترامپ در تلاش است تا از این دولت به عنوان اهرم فشاری برای سرنگونی مادورو استفاده کند.

گوآیدو ادامه داد، در صورت تشکیل دولت آینده، شرکت نفت و گاز دولتی ونزوئلا در کنترل دولت باقی خواهد ماند.

گوآیدو همچنین اولویت اصلی خود را احیای تولید در بخش نفتی دانست و گفت: ما اینجا هستیم تا اقتصاد، جامعه وسیاست را تأمین کنیم.

رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا در سخنانی در دانشگاه کاراکاس طرح خود برای بازسازی کشور را در حالی که جنگ او بر سر قدرت با نیکولاس مادورو افزایش یافته فاش کرد.

وی خاطرنشان کرد، طرح او برای کشور از سوی مجمع ملی که تحت کنترل اپوزیسیون است تدوین شده است.

گوآیدو ادامه داد، رژیم مادورو نه وقت دارد و نه بودجه در حالی که دولت دموکرات جدید هم زمان دارد و هم اعتماد مردم و هم بودجه.

وی در توییتر نیز نوشت: طرحش شامل ثبات اقتصادی، رویارویی با شرایط فوق‌العاده انسانی، بهبود خدمات و مبارزه با فقر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا