خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل نیروی نظامی علیه ایران به رهبری مصر؟!

روسیا الیوم روز جمعه گزارش داد: «محمد حامد» کارشناس اهل مصر روابط بین الملل از پشت پرده آنچه در نشست دریای سرخ با حضور ۶ کشور عربی در اردن گذشت، پرده برداشت.

به گزارش شفقنا، این کارشناس مصری در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار کرد: نشست دریای سرخ، نشست مهمی بود و در زمانی بسیار مهم و در سایه آمادگی کشورهای عربی برای مقابله با خطرات ایران و ترکیه در منطقه برگزار شد. این اجلاس در واقع نشست تلمیحی بازگشت دوباره سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب بود.

وی ادامه داد: این نشست درواقع نشست هماهنگی و مقدماتی برای نشست ضد ایرانی ورشو است و آغاز آمادگی کشورهای عربی و هشدار آنها برای مقابله با نقش ترکیه بویژه در عراق وسوریه محسوب می شود.

حامد یادآور شده است: درباره تشکیل نیروهای مشترک عربی موسوم به ناتوی عربی، بین آمریکا و کشورهای عربی هماهنگی وجود دارد و فرماندهان نیروهای مسلح شش کشور عربی برای تشکیل چنین ائتلافی بارها در کویت و آمریکا جلسه تشکیل داده اند و هدف آنها مقابله با تهدیدات ترکیه و ایران برای امنیت ملی عربی است.

روسیا الیوم در پایان گزارش داد: منطقه خاورمیانه صحنه تغییر و تحولات سیاسی و نظامی آشفته ای است و همین موضوع کشورهای عربی را برای برگزاری جلسه شش جانبه در منطقه دریای با حضور عربستان، کویت، بحرین، امارات، مصر و اردن سوق داد.

این نشست در سطح وزرای امور خارجه شش کشور مذکور و در راستای بررسی بحران های منطقه در کاخ ملک حسین بن طلال در منطقه دریای سرخ برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا