خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منظور ظریف از “خنجرهای از پشت” چه بود؟

پوریا استرکی با اشاره به مصاحبه‌ی اخیر محمدجواد ظریف که گفته بود “در دوران مذاکره هسته‌ای نگرانی ما بیشتر بابت خنجرهایی بود که از پشت می‌خوردیم” در توییتر نوشت:

“‏در این رشته توییت می‌گویم که چگونه مخالفین افراطی دولت و ‎#برجام با طی کردن روند زیر به کشور و معیشت مردم آسیب زدند:
“دلواپس مذاکره”
“مخالف توسعه”
“طلب‌کار برجام”
آقای ‎ظریف حق دارد کارشکنی مخالفان داخلی را هم‌سنگ ترامپ و نتانیاهو بداند.

‏۲. با اجرای برجام فضای عملکرد برای توسعه باز شد، فضایی که تنها در دوسال به عقد تعدادی قرار داد کلیدی در صنایع مختلف انجامید، اما تمام این قراردادها مانند یک عملیات جنگی از سوی مخالفین دولت مورد حمله قرار گرفت
قراردادهایی که در صورت فراگیری امنیت اقتصادی ایران را به دنیا گره می‌زد

‏۳. توییت‌های زمان خرید هواپیما و ‎#توتال را سرچ کنید. می‌بینید چطور علیه توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری بعد از برجام تلاش و لشکرکشی شد.
واقعیت اینست که جناحی در ایران با هر مصالحه، توسعه، ارتباط و حرکت‌سازنده‌ای مخالفند و این البته بدعهدی آمریکا را تبرئه نمی‌کند.

‏۴. توتال یک نمونه از قراردادهایی بود که در صورت تکثر می‌توانست ریسک ایزوله کردن ایران را برای اقتصاد جهانی بالا ببرد. مخالفان ‎#برجام به یاد دارند در همین توییتر چند هفته چه جنجالی به راه انداختند؟

‏۵. بالاخره کسانی که ارتش توییتری علیه توتال و هواپیما و طرح‌های توسعه سازماندهی می‌کردند در سایر عرصه‌ها بیکار نبوده‌اند
حملات سنگین رسانه‌ای، نشر ناامیدی، سواستفاده از نفوذ، مخالفت با ارتباط با دنیا و استیضاح وزرا تنها بخشی از تلاش‌های آشکار مخالفان ‎#برجام علیه توسعه کشور بود

‏۶. به عنوان مثال در بخش راه و شهرسازی ده‌ها قرارداد و تفاهم به ارزش ده‌ها میلیارد دلار در دوسال منعقد شد. من علاقه‌مند به ‎#آخوندی نیستم اما حجم مخالفت و استیضاح‌های او را ببینید بهتر متوجه منظور ‎#ظريف می‌شوید.
این حملات ‎#توسعه کشور، ‎#اشتغال و ‎#معیشت را هدف گرفته بود.

‏۷. مخالفت‌ها فقط با عملکرد آخوندی نبود مشکل فرد او نبود، شورش علیه توسعه کشور بود کما اینکه همین حملات زهرآگین در بخش نفت و یا هر بخشی دیگر که مجالی برای پیشرفت و توسعه کشور وجود داشت نیست هر روز اتفاق می‌افتاد.

‏۸. مخالفین مرتب می‌گویند دولت به فکر ‎#معیشت مردم نیست اگر ‎#برجام، راه‌آهن سریع‌السیر، هواپیما، توسعه فرودگاه‌ها، پارس جنوبی، اینترنت پرسرعت، توسعه چابهار… برای معیشت مردم نیست پس معیشت مردم چیه؟ ‎#روحانی باید در خونه‌ها نون و حلوا پخش کند؟

‏۹. پس از آمدن ‎#ترامپ مخالفین ‎#برجام از ‎#مخالف با هر قراردادی به ‎#طلبکار همان قراردادها تبدیل شدند؛ چرا توتال رفت، چرا هواپیما نیامد، چرا ال چرا بل…

‏۱۰. تا حد زیادی قابل درک است چرا دولت تمام سیاست‌های ‎#توسعه را برمبنای ‎#برجام چیده بود چون می‌بینیم که در نبود برجام بسیاری فرصت‌ها و چاره‌ها قفل شده و دوباره باید سازماندهی کاملا متفاوتی برای اداره کشور انجام گیرد.

‏۱۱. با تمام نقدی که به مخالفان دولت و عملکرد مخرب آنان مطرح است، دو نکته را نباید فراموش کرد:
۱. دولت با سستی، رانت و فساد در مجموعه خودش ضعیف برخورد می‌کند که انتصاب مجدد بعضی وزرا نشانه آن است
۲. دشمن ما در خارج از زیست‌بوم سیاسی کشور در واشینگتن و تلاویو است و نه مخالفین داخلی”

ظریف: در مذاکرات هسته‌ای نگرانی ما از خنجرهایی بود که از پشت می‌خوردیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا