خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در روز پنجم جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟

ایسنا نوشت: پردیس سینمایی ملت در جشنواره فیلم فجر با نمایش جدیدترین فیلم نرگس آبیار در روز پنجم، یکی از شلوغ ترین روزهای این دوره از جشنواره را پشت سر گذاشت اما در حالی که خیلی ها منتظر حضور بازیگر اصلی این فیلم؛ یعنی الناز شاکردوست بودند او نتوانست به سینمای رسانه و مطبوعات بیاید.

یکشنبه چهاردهم بهمن ماه، پنجمین روز از جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به پایان رسید و با توجه به نمایش فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در آخرین سانس، جمعیت زیاد غیر رسانه‌ای هم به پردیس ملت آمدند، به طوری که هنگام نمایش فیلم برای اولین بار شاهد چیده شدن صندلی های اضافه در سالن بودیم.

نشست خبری فیلم نرگس آبیار همانند سالن نمایش با حضور افراد زیادی همراه بود که بیشتر آنها هم رسانه ای و منتقد نبودند و به نظر می‌رسید برخی از آن‌ها منتظر حضور شاکردوست در نشست خبری بودند ولی اعلام شد که او بخاطر بازی در یک فیلم، در ترکیه به سر می‌برد.

فیلم نرگس آبیار با روایت داستانی عاشقانه، گریزی هم به زندگی برادران ریگی و عقاید آنها زده بود و شبنم مقدمی که نقش زنی را ایفا کرده که شاهد بریده شدن سر پسرش بود، در نشست مطبوعاتی فیلم احساساتی شده بود و می‌گفت، این اولین بار بوده فیلم را بطور کامل تماشا کرده و از دیدن تصویر خودش در آن موقعیت منقلب شده است.

هوتن شکیبا دیگر بازیگر این فیلم هم که نقش عبدالحمید ریگی را بازی کرده است در نشست، مورد تقدیر و توجه قرار گرفت و اشاره کرد که به خاطر بازی در این فیلم به کسب جایزه در اختتامیه جشنواره فکر می کند و برایش چندان دور از ذهن نیست.

به جز بازیهای قابل توجه برخی بازیگران این فیلم، از بازی فرشته صدرعرفایی نمی‌توان گذشت که در دقایق اولیه فیلم برای خیلی ها ناشناس باقی مانده بود چون با لهجه و گریمی خوب تصویر یک زن بلوچ را پیدا کرده بود.

بجز فیلم «شبی که ماه کامل شد»، در پنجمین روز جشنواره و در پردیس ملت سه فیلم دیگر هم به نمایش در آمدند که اولین آنها مستند «دلبند» بود، این مستند همانند دیگر مستندها و انیمیشنهایی که تاکنون در جشنواره در سالن رسانه‌ها به نمایش درآمده‌اند چندان مورد استقبال قرار نگرفت و این مسئله باعث اعتراض گروه سازندگان اش در نشست خبری شد.

فیلم دوم این روز جشنواره «خون خدا» به کارگردانی مرتضی عباس علی میرزا بود که در ذیل فیلمهای دینی و مذهبی قرار می‌گیرد و سازندگانش هم تاکید کردند، متاسفانه این نوع فیلمها به دلیل برخورد و حرف های برخی کسانی که بر منبر سخنرانی می کنند از طرف مردم با گارد روبرو شده است. همچنین آنها تأکید کردند این مسئله تا آنجا گسترش پیدا کرده که وقتی با چند سلبریتی برای بازی در این فیلم صحبت شد با توهین و ناسزا پاسخ منفی گرفتند.

با این حال «خون خدا» در جشنواره مورد توجه زیادی قرار نگرفت و کارگردانش چند بار در نشست خبری فیلم برای ضعف احتمالی فیلمنامه عذرخواهی کرد.
اما دیگر فیلمی که در روز پنجم جشنواره در پردیس ملت به نمایش درآمد، جدیدترین ساخته پرویز شهبازی بود که رامبد جوان به همراه محمد شایسته آن را تهیه کرده اند.

این فیلم مخالفان و موافقانی در جشنواره داشت و پرویز شهبازی همان‌طور که بسیاری از دوستدارانش و نیز منتقدان و خبرنگاران قدیمی سینما هم شیوه فیلمسازی و هم خلق و خو و سبک او را در پاسخگویی و حضور در نشست های این چنینی می شناسند، شاهد همان برخوردهایی بودند که تقریباً انتظارش را داشتند، مثل پاسخهای کوتاه، ری اکشن هایی در صورت و البته انتقاد به برخی خبرنگاران بابت نوع سوالهایی که پرسیدند.

این مسئله از سوی جوان و طناز طباطبایی (بازیگر فیلم) هم مورد انتقاد قرار گرفت که سوال غیر سطحی و غیر مرتبط عده ای پرسیدند از جمله وضعیت ادامه تولید «خندوانه» که جوان پاسخی نداد.

در پنجمین روز جشنواره حمیدرضا مدقق مجری نشست ها بود که می توان او را به لحاظ اداره جلسه و حرفه ای بودن بهترین دانست یا دست کم یکی از خوب ها از میان چهار نفر دیگر (فرزاد حسنی، احسان کرمی، محمود گبرلو و منصور ضابطیان) دانست که دلیل اعظم آن هم اجرای مسلط تر او در طرح پرسش سینمایی و صحبت با تمام عوامل گروه بدون تملق است، هرچند یک ویژگی او کامل نخواندن برخی سوالات و گاهاً ممیزی است.

همچنین در این روز با حذف فیلم «بنفشه آفریقایی» از گردونه رقابت آرای مردمی، ۹ فیلم باقی ماندند و براین اساس فیلمهای قسم، ماجرای نیمروز ۲، شبی که ماه کامل شد، متری شش و نیم، سرخ پوست ،۲۳ نفر، غلامرضا تختی، جاندار و قصر شیرین جزء منتخبان آرای مردمی هستند.

یکی از اتفاقات جالب توجه رخ داده در بخش استانهای جشنواره فیلم فجر، تلاش ویژه ای است که در شهر مشهد برای این رویداد ملی انجام می شود به طوری که بیشتر در جهت معرفی شدن جشنواره به نام مشهد است! برای این جشنواره در مشهد، عنوان «شانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد» استفاده می شود که پوستر جدایی هم با استفاده از طرح اصلی پوستر جشنواره برای آن در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا