خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادگاه تجدیدنظر عضو سندیکای شرکت واحد فردا برگزار می شود

صالح نیکبخت حقوقدان و وکیل دادگستری  از برگزاری دادگاه تجدیدنظر آقای داوود رضوی یک عضو سندیکای کارگران شرکت واحد در شعبه‌ی 36 تجدیدنظر خبر داد.

آقای نیکبخت درباره‌ی این دادگاه و اتهامات آقای رضوی گفت: جلسه‌ی محاکمه‌ی آقای داوود رضوی عضو هیات مدیره‌ی سندیکای کارکنان شرکت واحد فردا 16 بهمن‌ماه در شعبه‌ی 36 تجدیدنظر استان تهران برگزار می‌شود.

این وکیل دادگستری در توضیح اتهامات موکل خود گفت: اتهام نامبرده در این پرونده تبانی علیه امنیت داخلی کشور طبق ماده 610 قانون مجارات اسلامی است. در حالیکه وی نه تنها با کسی تبانی نکرده است بلکه اقدامات منتسب به او در پرونده صرفا حضور او در روز اول ماه می (روز جهانی کارگر) در میان کارگران شرکت واحد پایانه‌ی غرب تهران است. مضافا به او که وکیل و نماینده‌ی کارگران شرکت واحد در تعاونی‌های ساختمانی سپیدار یک، سپیدار دو است و برای پیگیری سرنوشت اعضای تعاونی که موکل وی هستند به شهرداری و شورای شهر مراجعه کرده است، و این امر نه غیرقانونی است و نه در زمان حضور او در جلوی شهرداری تهران و شورای شهر درگیری بوجود آمده است، نسبت مجرمانه داده شده است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: انتشار اعلامیه‌ی سندیکاهای کارگران شرکت واحد از مواردی است که براساس آن آقای رضوی متهم به تبانی شده است و متاسفانه دادگاه بدوی بدون توجه به دفاعیات وی و اینجانب در جلسه و اینکه او اعلام کرد به روح قانون اساسی و مقررات کشور پایبند بوده و هیچ کار خلاف قانونی مرتکب نشده است توجه نکرد او به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

نیکبخت ادامه داد: افزون بر این وی قبلا هیچگونه سابقه‌ی کیفری نداشته و ما امیدواریم در دادگاه تجدیدنظر برخلاف دادگاه بدوی در این روزها که بر حمایت از حقوق کارگران تاکید می شود و از طرف دیگر، سندیکای آنها مطابق آرای صادره از محاکم تجدیدنظر استان تهران غیرقانونی نیست به این امر توجه شود و حکم برائت او صادر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا