خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“زیست شبانه” از اول اردیبهشت در تهران اجرایی می‌شود

اعضای شورای شهر تهران با اجرای پایلوت زیست شبانه از اول اردیبهشت در پایتخت موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی کلیات طرح زیست شبانه در شهر تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و زهرا نژاد بهرام عضو هیئت ریسه شورای شهر با بیان این طرح گفت: موضوع زیست شبانه امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در دستور کار قرار گرفته است و می‌توانیم از زیست شبانه در راستای رفع فضاهای بی دفاع شهری، توسعه و تسری موضوع نظارت اجتماعی و توسعه اقتصاد شهری استفاده کنیم.

وی با بیان این که امروزه شهرها ۲۴ ساعته فعال هستند که زمینه ارتقای اقتصادی فراهم می‌کند گفت: در این طرح پیشنهادی ما شهرداری مکلف است ظرف ۶ ماه لایحه‌ای در رابطه با زیست شبانه به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بهاره آروین نیز پیشنهاد کرد: شهرداری در یک برنامه کوتاه مدت به صورت پایلوت از ابتدای اردبیهشتماه که مصادف با اعیاد شعبانیه است در یک مهلت سه ماه در برخی محورها از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد زیست شبانه را اجرایی کند تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

همچنین محمد سالاری نیز با بیان این که به جای آن که به شهرداری ۶ ماه فرصت دهیم بهتر است ۲ ماه فرصت دهیم تا در قالب یک طرح پیشنهادات خود را بیاورد چرا که در همه جای دنیا از زیست شبانه به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌شود اما در تهران از برنامه عقب هستم.

در پایان اعضای شورای شهر تهران با اعمال تغییراتی همچون ارائه مهلت سه ماه به جای ۶ ماه اجرای پایلوت زیست شبانه پایتخت در برخی محورها، با کلیات این طرح موافقت کرده و به آن رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا