خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سازمان نظام پزشکی به انتقاد روحانی از پزشکان

محمدرضا ظفرقندی، رئیس شورای عالی و سرپرست سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور روحانی نسبت به بخشی از صحبت‌های وی درباره پزشکان در جلسه دیروز رای اعتماد به وزیر بهداشت در صحن مجلس، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی آمده است:

«جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور محترم

سلام علیکم

سخنان اخیرتان در نقد رفتار پزشکان و تعریف جنابعالی از رفتار حرفه‌ای آنان موجب رنجش بسیاری از همکاران جامعه پزشکی شده است.

اینجانب به عنوان نماینده‌ای کوچک از جماعتی بزرگ به استحضار می‌رسانم پزشکان این مرز و بوم نه تنها خود را تافته جدا بافته از مردم نمی‌دانند، بلکه در عرصه‌های گوناگون به عنوان یکی از خدوم‌ترین و فداکارترین اقشار مردم ایران زمین به وظایف انسانی و حرفه‌ای خود عمل کرده‌اند.

خوب است با پزشکان شریفی که عمری صادقانه و خالصانه در سخت‌ترین شرایط و در دوردست‌ترین مناطق کشور به مردم ایران خدمت می‌کنند، با زبان احترام و تکریم سخن بگویید، آنچنان که مردم قدردان چنین می‌کنند. بدون تردید ستون سترگ اعتماد عمومی در جامعه ایرانی، مرهون تلاش جامعه پزشکی در بنای مفاهیم بلندی چون مراقبت و نوع دوستی است.

جنابعالی حتماً اطلاع دارید در بررسی و ارزیابی‌های مکرر، علیرغم تلاش‌های تخریبی رسمی و غیر رسمی، همچنان پزشکان در بالاترین رتبه‌های اعتماد و احترام مردم قرار دارند.

جناب آقای دکتر روحانی، تمام تلاش و افتخار جامعه پزشکی تسکین آلام همین مردم است و به این منظور در دانشکده پزشکی‌، در طول سال‌های مدید و سخت تحصیل، خدمت شبانه‌روزی و فراغ از خانه و کاشانه را آموخته‌اند.

در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن در بحران‌های متعدد دیگر، بارها و بارها علاوه بر خدماتی که ذکر کردید، که البته این موارد در هنگام ضرورت تزاحمی هم با شأن این حرفه مقدس ندارد، خود شاهد حمل مجروحان بر دوش همکاران و تحمل سختی‌های فراوان این عزیزان بوده‌ام. شهیدان کثیر جامعه پزشکی گواه این مدعا هستند.

جناب آقای رئیس جمهور در این مقال بیان بی‌مهری‌ها و سختی‌هایی که بر جامعه پزشکی می‌گذرد، نمی‌گنجد ولی مقایسه کسانی که روز و شب را در گیرودار خدمت گم کرده‌اند، در شرایطی که خدمات برخی از ایشان ماه‌هاست جبران نشده است با پزشکانی که در آن سوی آب‌ها هستند مناقشه انگیز و قیاس ناپذیر است.

اکیداً بر این باورم اگر مقایسه‌ای منطبق با شرایط زمینه‌ای صورت گیرد، کفه خدمت پزشکان این مرز و بوم سنگین‌تر خواهد بود.

در خاتمه لازم است صادقانه بگویم نادیده انگاشتن خدمات عظیم و بی شمار جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور و تخریب این سرمایه اجتماعی به نفع کشور و ملت شریف ایران نیست.»

گفتنی است روز گذشته رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر بهداشت در صحن مجلس، ضمن اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور طی ۴۰ سال اخیر و بی‌نیازی از اعزام بیماران به خارج از کشور جهت درمان و تقدیر از جامعه پزشکی، همچنین درباره برخی موارد در حوزه پزشکی، مباحث و انتقاداتی را مطرح کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب سخنگوی نظام پزشکی خودتان هم خوب میدانید منظورافراد فداکار ،وظیفه شناس ،قانونمند وانسان دوست صنف شما نیست.
    قغان همه از افراد صنف شماست که سلامتی راگروگان گرفته اند ومیچاپند ،بیمبالات ،وظیفه نشناس و اشتباه کارهستند ودریغ ازاعتراف وجبران خسارت.
    درآرزوی روزی هستم که تکنولوزی آنقدرپیشرقت کند که احتیاج به مراجعه به شمانباشد وربات پزشک ها ،بی منت،بی چپاول ودقیق جایگزین شما شوند.

  2. بقیه تحصیل کرده های کشور نه درس خوانده اند و نه به مردم خدمت میکنند ، فقط پزشکان و البته روحانیت !

  3. هیچ بقالی نمی گه ماست من ترشه . حرف رییس جمهور کاملا درسته . باید انقدر پزشک عمومی و متحصص تربیت بشه که دیگه پزشکان از موضع برتر و منظر تفرعنی به مردم نگاه نکنند

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا