خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فوتبال هیاتی در فدراسیون جناب تاج

درحالی که کمتیه انضباطی فدراسیون فوتبال به محرومیت سه بازیکن استقلال تهران به دلیل عدم همراهی تیم ملی فوتبال امید تا اطلاع ثانوی  رای داده بود،‌ اما با برگزاری جلسه‌ای مابین منصوریان و افتخاری با مهدی تاج،‌ دستور بازنگری و تجدیدنظر در خصوص رای صادر شده توسط این کمیته صادر شد.

به گزارش شفقنا دیدارهای تیم ملی فوتبال امید ایران برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو از روز ۲۸ تیرماه در بیشکک آغاز شد. تیم ایران در گروه یک مسابقات با قرقیزستان، عمان و سریلانکا هم گروه بود اما با انصراف سریلانکا از حضور در این مسابقات، شاگردان پیروانی تنها دو دیدار برابر میزبان و عمان پیش رو داشتند که با برتری دو بر یک مقابل قرقیزها و شکست دو بر صفر مقابل عمان از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

از تیم فوتبال استقلال سه بازیکن به نام‌های قائدی، نورافکن و حسینی و از تراکتورسازان دو بازیکن به نام‌های آقاسی و طاهران به تیم ملی فوتبال امید دعوت شدند که در نهایت هیچ یک از این بازیکنان به اردوی تیم فوتبال امید نرفتند، اما نکته قابل تامل اینکه به چه علتی علی‌رغم تاکید رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر همکاری باشگاه‌ها بازیکنان استقلال و تراکتورسازی به جمع شاگردان پیروانی در قرقیزستان اضافه نشدند و کمیته انضباطی با نگاهی دوگانه تنها حکم محرومیت یاران منصوریان را صادر کرد. در این راستا سوال مطرح شده این است که به چه دلیل بازیکنان تراکتورسازی با محرومیت مواجه نشدند هرچند که مسئولان این تیم از رایزنی قبلی با فدراسیون فوتبال جهت هماهنگی در این رابطه خبر داده بودند؟

تاکید تاج و کمیته انضباطی بر محرومیت باشگاه‌های خاطی

همزمانی اردوی تدارکاتی تیم فوتبال امید با دوران آماده سازی تیم های لیگ برتری فوتبال باعث شد تا برخی باشگاه‌ها بازیکنان ملی‌پوش خود را به تیم امید ندهند تا همین مساله حاشیه هایی را ایجاد کند. در این باره اسماعیل حسن زاده، رییس کمیته انضباطی چند روز قبل از آغاز رقابت‌ها اعلام کرد اگر باشگاهی با تیم امید همکاری نکند نفراتش را با محرومیت مواجه می کند.

رییس فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرده بود که در صورت عدم همکاری باشگاه ها با تیم امید بازیکنان مورد نظر از حضور در تیم خود محروم خواهند شد، تصمیمی که در نهایت همانند بسیاری از مسائل قبلی عملی نشد تا علی‌رغم حذف امیدهای ایران در همان مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با لابی‌های انجام شده خطر محرومیت هیچ‌یک از باشگاه‌های مذکور را تهدید نکند.

محرومیت استقلالی‌ها توسط کمیته انضباطی

اسماعیل حسن زاده -رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال- در خصوص بازیکنان استقلال که به تیم ملی امید دعوت شده و از حضور در اردوی تیم ملی امید استنکاف کرده بودند اعلام کرد که با توجه به شکایت سرپرست تیم ملی امید، دپارتمان جوانان، کمیته جوانان و سازمان تیم های ملی بنابراین سرپرست دبیرکلی فدراسیون جهت رسیدگی به کمیته انضباطی شکایت مذکور را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده و با توجه به مفاد شکایت و مطالبی که وجود داشت رسیدگی به این شکایت با دعوت از مقامات باشگاه استقلال و بازیکنان خاطی که تیم ملی امید را تحریم کرده اند، در آینده به عمل می اید.

وی در این رابطه توضیح داد که با توجه به جایگاه تیم ملی و تخلف بازیکنان و باشگاه و همچنین با توجه به اینکه طبق ماده ٨٣ آیین نامه انضباطی، باشگاه نیز نمی‌تواند از چنینی بازیکنانی (که تیم ملی را تحریم کرده اند)در مسابقات خود استفاده کند و کمیته انضباطی با استفاده از اختیارات قانونی و استناد به ماده ٣٢ آیین نامه انضباطی، دستور موقت محرومیت مهدی قائدی ،امید نور افکن و سید مجید حسینی از مسابقات رسمی باشگاه استقلال را اعلام می‌کند.

لابی استقلالی‌ها در فدراسیون فوتبال

پیرو تصمیم کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت سه بازیکن تیم ملی امید استقلال، روز گذشته سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال همراه با علیرضا منصوریان سرمربی تیم، در محل آکادمی فوتبال با مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال در زمینه رفع محرومیت سه بازیکن این تیم به دلیل عدم همراهی تیم امید دیدار کردند.

جلسه‌ای که در پایان آن مقرر شد مدارک مورد نیاز به صورت مکتوب برای ریاست فدراسیون فوتبال ارسال شود و با دستور رییس فدراسیون فوتبال رای صادره توسط کمیته انضباطی مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد.

نگاه دوگانه کمیته انضباطی به استقلالی‌ها و تراکتورسازان

تیم تراکتورسازی تبریز نیز  از حضور دو بازیکن ملی پوش خود در اردوی تیم امید جلوگیری به عمل آورد و همین موضوع حاشیه هایی را ایجاد کرد، اگرچه مهدی محمدیان در اردوی تیم امید در قرقیزستان حضور داشت اما یحیی گل محمدی سرمربی تراکتورسازان به عارف آقاسی و علی طاهران اجازه ترک اردوی تیم باشگا هی شان را نداد.

کاظم محمودی، سرپرست تیم تراکتورسازی در واکنش به احتمال محرومیت علی طاهران و عارف آقاسی از حضور در لیگ پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در رده سنی امید اعلام کرده بود که درباره علی طاهران به فدراسیون فوتبال نامه زده بودیم و حتی با امیرحسین پیروانی نیز شفاها صحبت کردیم. سرمربی تیم امید در این خصوص اعلام کرد که شرایط ما را درک می کند و مشکلی وجود نخواهد نداشت. شرایط تراکتورسازی شرایط ویژه ای است و در این باره با فدراسیون رایزنی خواهیم کر، قطعا مدیران باشگاه با مهدی تاج صحبت می کنند و با اقداماتی که انجام می دهیم اجازه نخواهیم داد بازیکنان ملی پوش امید ما محروم شوند.

قطعا مسئله‌ای که در کنار دستور بازنگری رای صادره در مورد محرومیت سه بازیکن امید استقلال نمی‌توان به راحتی از آن گذشت عدم محرومیت بازیکنان تیم تراکتورسازی توسط کمیته انضباطی است! ابتدا اینکه به چه علت باید رای کمیته انضباطی بعد از رایزنی استقلالی‌ها با رییس فدراسیون فوتبال مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار گیرد و دوم اینکه کمیته انضباطی باید پاسخگوی وجود نگاه متمایز خود در قبال تفاوت رای صادره در مورد محرومیت بازیکنان استقلال و عدم محرومیت بازیکنان تراکتورسازی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا