خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“تعلق ساختمان تاریخی به پهلوی توجیه تخریب آن نیست”

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با اشاره به تصمیم برای تبدیل کاخ ثابت پاسال که به عنوان یکی از بناهای تاریخی تهران محسوب می‌شود به مجتمعی 9 طبقه با سه کاربری تجاری، اداری و مسکونی تاکید کرد: تخریب بناهای تاریخی حتی اگر به دوره پهلوی دوم برگردد، روا نیست.
به گزارش معماری نیوز علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عمده آثار تاریخی تهران به دوران پهلوی دوم برمی‌گردد، توضیح داد: تهران آثار تاریخی زیادی ندارد به جز بهارستان و محله ارک که در گذشته باغ بودند و به مرور زمان در آن بنا ساخته شد، محوطه تاریخی زیاد دیگری در تهران ندارد.
وی ادامه داد: البته همین آثار تاریخی که عمر زیادی ندارد، به دلایل مختلف تخریب شده است از جمله قدیمی ترین محله تهران، محله عودلاجان به دلیل این که پناهگاه باند مواد مخدربود، از سوی نیروی انتظامی تخریب شد همچنین اولین متروی تهران که در جنوب میدان ری قرار داشت از بین رفته است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اکثر آثار تاریخی تهران به زمان پهلوی دوم برمی‌گردد  و قدمتی بالای 200 سال ندارد، اما درست نیست خانه هایی که از زیبایی معماری برخوردار هستند و دارای آینه‌کاری‌های زیبا است تخریب شود. تخریب اینگونه خانه‌ها وسوسه اقتصادی دارد و باید مانع آن شد.
وی تاکید کرد: تخریب کاخ ثابت پاسال، جای تعجب دارد چرا که میراث فرهنگی ساختمان روبه روی خانه کارگر را که قدمت زیادی ندارد و تاریخچه محله نیز گاه این امر است را آثار تاریخی می داند اما مانع تخریب کاخ ثابت پاسال نمی‌شود.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرداری و میراث فرهنگی باید  پاسخ دهد چرا خانه روبه روی بیمارستان فیروزگر را آثار تاریخی می‌داند اما خانه ثابت پاسال که به دور پهلوی برمی‌گردد را تخریب می‌کند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا