خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناخن کاشت انگشت قطع شد

کانال ترفند نوشت: «این انگشت خانمی هست که ناخن کاشت حالا هم قارچی شده میخوان انگشتاشو قطع کنن! استخوانه انگشتاش سیاه شده … 😑 نزدیک عیده بازار این چیـــــزا داغ‌تر میشه، جاهای مطمئن و معتبر انجام بدید».

قارچ ناخن کاشت شده را جدی بگیرید

سایت ستاره در باره‌ی قارچ ناخن کاشت شده نوشته است:

قارچ ناخن کاشت شده علل بسیاری دارد؛ از جمله استفاده از وسایل آلوده در حین انجام عملیات کاشت. برخی از افراد بیشتر از سایرین در معرض آلودگی به این نوع عفونت‌ها هستند. همچنین برخی علایم مانند زرد شدن ناخن و خارش می‌تواند نشانه‌هایی از وجود این عارضه باشد.

این روزها تقریباً همه خانم‌ها برای زیبایی دست‌ها و ناخن‌هایشان اهمیت زیادی قائل هستند. اکثر خانم‌ها از ناخن‌های کاشته شده یا مواد مشابه برای زیبایی بخشیدن به ناخن‌هایشان استفاده می‌کنند. اما این مسئله هم مانند همه تکنیک‌های زیبایی دیگر عوارض خاص خود را دارد. یکی از عوارض کاشت ناخن بالا رفتن احتمال بروز عفونت‌های قارچی در ناخن‌ها است. به طور کلی عفونت‌های قارچی می‌توانند بر هر قسمت از بدن تأثیر بگذارند. قارچ‌ها و‌هاگ‌های آنها به طور معمول در همه محیط‌ها وجود دارند و در همه محیط‌ها هم می‌توانند رشد کنند. قارچ‌هایی به نام علمی ‌Onychomycosis و tinea unguium از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد عفونت روی ناخن انگشتان دست و پا می‌شوند. عفونت‌های قارچی معمولاً با گذشت زمان منتشر می‌شوند و شما ممکن است در وهله اول متوجه حضور آنها در سطح ناخن‌های خود نشوید.

عفونت‌های قارچی ناخن چگونه رخ می‌دهند؟

عفونت‌های قارچی ناخن در اثر رشد بیش از حد قارچ‌ها در سطوح زیر ناخن یا روی آن رخ می‌دهند. به طور کلی قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند و محیط‌هایی اینچنینی باعث تکثیر آنها و گسترش عفونت می‌شود. قارچ‌های ناخن معمولاً از بدن خودمان یا در اثر تماس با فردی که مبتلا به این عارضه است ایجاد می‌شوند. همچنین این قارچ‌ها در اثر استفاده از مواد آلوده در هنگام انجام مانیکور، پدیکور یا کاشت ناخن ایجاد می‌شوند.

علت قارچ شدن ناخن کاشت

هنگامی ‌که کاشت ناخن انجام می‌دهیم، در اثر وجود حباب‌های ریز هوا و همچنین ایجاد یک محیط تاریک و مرطوب (بواسطه رطوبت و دمای بدن) محیط مناسبی برای رشد عوامل قارچی ایجاد می‌شود. اگر بدن ما به طور طبیعی میزبان اینگونه قارچ‌ها باشد به دلیل مساعد شدن شرایط، شروع به رشد و گسترش می‌کنند. اما ممکن است در اثر انتقال عوامل قارچی از طریق وسایل و مواد کاشت ناخن این عفونت به ما منتقل شود. به همین دلیل قبل از مراجعه به سالن‌های زیبایی برای انجام اموری مانند کاشت ناخن، پدیکور و مانیکور حتماً از بهداشت آنها و نحوه ضدعفونی کردن وسایل و مواد مورد استفاده اطمینان حاصل کنید؛ زیرا که این عفونت‌ها از فردی به فرد دیگر قابل انتقال هستند و شما باید از استریل بودن وسایل و مواد مطمئن باشید.

علائم قارچ ناخن کاشت شده

عفونت‌های قارچی در اثر کاشت ناخن می‌توانند بخشی از ناخن یا کل آن را درگیر کنند. البته این مسئله بدلیل وجود تیپ‌ها یا همان ناخن‌های مصنوعی قابل مشاهده نیستند. اما برخی از نشانه مانند خارش پوست اطراف ناخن‌ها، احساس فشار، درد، پوسته پوسته شدن اطراف ناخن‌ها، وجود رگه‌های زرد یا سفید در کناره‌های ناخن حاکی از پیدایش قارچ‌ها در سطح یا زیر بافت ناخن است. ظاهر ناخن در این حالت زردرنگ و شکننده شده و در برخی موارد حفره‌هایی نیز در سطح ناخن پدید می‌آید. از جمله علایم دیگر قارچ ناخن کاشت شده شامل از دست دادن ناخن‌ها یا شکستن آنهاست. در برخی موارد دیگر ممکن است ناخن‌ها بوی خاصی بدهند، لکه‌های زرد رنگ روی آنها ظاهر شود یا بسیار ضخیم شوند. اینها علایم مشترک همه انواع قارچ‌های ناخن هستند.

عوارض و درمان قارچ ناخن کاشت شده

پیشتر به برخی از علایم قارچ ناخن اشاره شد. اما اگر شما از وجود این عفونت‌ها در ناخن‌های خود مطمئن نیستید، حتماً به یک پزشک مراجعه کنید. متخصصین از طریق نمونه‌گیری و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه می‌توانند با استفاده از میکروسکوپ‌ها نوع قارچی که باعث ایجاد عفونت در ناخن‌های شما شده است را تشخیص داده و درمان مناسب را برای شما شروع کنند. اگر فکر می‌کنید به قارچ ناخن مبتلا شده‌اید و برخی از نشانه‌های آن را دارید، حتماً این مسئله را جدی بگیرید.

برخی ازعوارض بسیار جدی و ماندگار قارچ ناخن شامل از دست دادن دائمی‌ ناخن‌های آسیب دیده، تغییر رنگ ناخن‌ها، گسترش عفونت‌ها از ناخن به سایر نقاط بدن و احتمالا جریان خون و ایجاد عفونت‌های باکتریایی به نام سلولیت هستند که در اثر جدی نگرفتن و سهل انگاری در درمان اتفاق می‌افتد. افراد مبتلا به دیابت و ضعف سیستم ایمنی بیشتر از سایر افراد در معرض این خطرات هستند و اگر از ناخن‌های کاشته شده استفاده می‌کنند، باید به طور مستمر ناخن‌های خود را بررسی کنند.

درمان عفونت‌های قارچی ناخن معمولاً با تجویز آنتی بیوتیک های ضدقارچی یا به صورت خوراکی یا موضعی است. نحوه درمان به نوع قارچ ناخن بستگی دارد و باید به صورت اختصاصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

حساسیت به مواد کاشت ناخن

گمان می‌رود برای برخی از افراد، مواد کاشت ناخن حساسیت‌زا باشد. هرچند این مسئله خیلی نادر است اما برخی از مواد و چسب‌های به کار رفته در این تکنیک موجب ایجاد حساسیت‌هایی مثل خارش، سوزش و التهاب در برخی افراد می‌شوند. حتی ممکن است این مواد باعث تضعیف ناخن‌های طبیعی شما شده یا پوست اطراف ناخن‌های شما را خشک و پوسته پوسته کنند. بنابراین بهتر است اولاً مطمئن شوید که مواد کاشت ناخن برای شما حساسیت‌زا نیستند؛ همچنین دقت کنید تکنسین با استفاده از مرغوب‌ترین مواد و رعایت نکات بهداشتی کاشن ناخن شما را انجام می‌دهد.

چه کسانی بیشتر مستعد ابتلا به قارچ ناخن هستند؟

اگرچه بسیاری از علل عفونت‌های قارچی ناخن قابل پیشگیری هستند ولی برخی از عوامل هم احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی در افراد زیر بیشتر است:

بیماری دیابت
سن بالای 65 سال
استفاده از ناخن‌های مصنوعی
شنا در استخرهای عمومی
وجود آسیب‌های ناخن (شکستگی، سوختگی و مواردی از این دست)
آسیب پوست اطراف ناخن
نگه داشتن دست یا پا برای مدت زمان طولانی در محیط‌های بسته و مرطوب مانند کفش یا دستکش
ضعف سیستم ایمنی
پوشیدن کفش‌های تنگ و نامناسب
به طور کلی احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی ناخن در زنان بیشتر از مردان است و این عفونت‌ها در بزرگسالان بیشتر از کودکان دیده می‌شوند. اگر شما در خانوادتان افراد مبتلا به عفونت‌های قارچی ناخن دارید پس این احتمال وجود دارد که شما هم به این عارضه دچار شوید. بنابراین هنگام کاشت ناخن نیز بیشتر دقت کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا