خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ژست همیشگی و بی سرانجام رژیم

سودابه هروی فرد کارشناس تغذیه ی انصاف نیوز: تصور بسیاری از افراد از رژیم غذایی این است که باید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنند، آب کرفس و قطره زیره بخورند، کدو آب پز بخورند، همه تنقلات مورد علاقه، نان و برنج را حذف کنند. حذف وعده شام نیز از دید این دسته از افراد از ضروریات کاهش وزن است. مصرف داروهای لاغری هم چاشنی این برنامه غذایی است. با این زندگی مرتاضی منتظر حرکت سریع عقربه ی ترازو و دستیابی به رویای لاغری هستند.

 نکته جالب اینکه بارها به تجربه ثابت شده است که این جهنم کم خوری نه تنها لاغری پایدار برای کسی به همراه ندارد، بلکه باعث آسیب های گوارشی و تخریب پوست و مو می شود. شکست های پی در پی موجب از دست دادن انگیزه برای کاهش وزن می شود. بنابراین، بهتر است این تصورات اشتباه گره خورده با رژیم غذایی را یک بار برای همیشه پاک کنیم.

ایرادهای غذایی مختلفی منجر به اضافه وزن می شود. با توجه به اینکه سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است، تصحیح همه اشکال ها به یکباره امکانپذیر نیست. اما برای شروع با اندک اراده ای می توانیم ایراد های اصلی و مهم را برطرف کنیم و به تدریج دامنه ی برنامه را گسترش دهیم. برای مثال اگر رستوران زیاد می روید و بیشتر روزهای هفته مهمان دارید یا مهمانی می روید، هله هوله خور هستید و خیلی هم کم تحرک هستید، منتظر شنبه ای که هیچ وقت نمی آید نباشید. اشکال های برنامه غذایی خود را یادداشت و اولویت بندی کنید. برنامه کاهش وزن را با تصحیح مهم ترین ایراد ها شروع کنید. نیازی نیست همه اطرافیان را از هدف خود آگاه کنید. به دلایل نانوشته بیشتر مردم در مواجهه با فردی که قصد کاهش وزن دارد، سعی در ترغیب او به خوردن می کنند! تجربه های منفی گذشته را فراموش کنید. واقع بین باشید و صبر پیشه کنید. از طریق مشورت با متخصص تغذیه، برنامه غذایی قابل اجرا، متناسب با شیوه زندگی و عادات غذایی خود طراحی کنید. با به کارگیری این توصیه ها احتمال تداوم کاهش وزن و برنگشتن وزن تا حد زیادی افزایش می یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا