خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی از پورسانتهای میلیاردی دلالها در دوران شمقدری

به گزارش انصاف نیوز، محمد تاجیک در پارس توریسم نوشت:

ابراهیم داروغه زاده قاءم مقام دبیر جشنواره فیلم فجر به تازگی گفت وگویی با هفته نامه صبا کرده و در آن حرف های قابل توجهی درباره ی دوران شمقدری در سینما زده است.

/رضا داد می خواهد جشنواره را مقتصدانه برگزار کند/

آقای داروغه زاده در این مصاحبه گفته: به لحاظ اقتصادی ،جشنواره مشکل مالی ندارد ولی رویه آقای رضا داد است که جشنواره مقتصدانه برگزار شودو ایشان معتقد است با توجه به وسعت  وپتانسیلی که در کل سینماهای کشور وجود دارد دیگر نباید خیلی توقع داشته باشیم که خود دولت هم در برگزاری جشنواره ،هزینه های گزافی متحمل بشود.

/جشنواره سال گذشته با بودجه نه میلیارد تومانی برگزار شود/

او ادامه داده است: مثلا گفته شده در سال گذشته حدود نه میلیارد تومان هزینه جشنواره شده است. دبیر جشنواره با تجربه ای که دارد معتقد است که جشنواره باید بارقمهای کمتر برگزار شود. یک راه اندازی اولیه صورت بگیرد ودر نهایت حامیان مالی وارد شوند و جشنواره با حمایت اسپانسرها اداره شود.

/وقتی پول نفت بدون هیچ زحمتی به جیب دلالها می رفت/

داروغه زاده درادامه عنوان کرده: تنها نکته ای که در بحث حامیان مالی وجود دارد و آقای رضا داد می خواهد جلوی آن راهم بگیرد این است که در دوره های قبلی کسانی که اسپانسرها را معرفی می کردند درصد بالایی را به عنوان پورسانت می خواستند.شخصی می آمد و حامی مالی یک میلیارد ودویست میلیونی معرفی می کردولی پتجاه درصد آن را به عنوان پورسانت طلب می کرد.
 نکته جالب اینجاست که حامیان مالی دولتی هستند و شخص واسطه می خواهد از پول بیت المال پورسانت گزاف بردارد.یعنی بدون هیچ زحمتی پول نفت را به جیب خود بریزد.

/قطع دست دلالها از جشنواره فجر /

  او درادامه گفته است: دبیر جشنواره در حال مذاکره با همان موسسات دولتی وشبه دولتی است که مثلا به جای سه و نیم میلیارد ،دوملیارد بدهند ولی پای واسطه ودلال در میان نباشد. البته طبیعی است که معرفی کننده پنج تا ده درصد قرار داد را برای خودش بر می دارد ولی دیگر پنجاه درصد قرار داد قابل قبول نیست. متاسفانه در دوره های قبل شاهد این اتفاقها بودیم. تلاش مدیریت این جشنواره این است که اسپانسرینگ جشنواره به شکل سالم انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا