خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواب عضو «بادران» درباره‌ی گزارش «ایتراست»

در پی انتشار گزارش انصاف نیوز از یک شرکت بازاریابی هرمی به نام «ایتراست» و گفت‌وگو با پلیس فتا و بیمه پاسارگاد درباره‌ی آن با عنوان «گول هرمی‌های جدید را نخورید» [لینک]، یک عضو شرکت «بادران» در یادداشتی درباره‌ی تفاوت شرکت‌های مجوزدار و بی‌مجوز در این حوزه پرداخت.

متن یادداشت ارسالی «محمدحسن ده باشی» به انصاف نیوز در پی می‌آید:

اخیراً با مقالات و گزارشاتی پیرامون شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های غیرقانونی هرمی برخورد داشتم که توسط خبرگزاری‌های مختلفی ارائه شده‌اند. مطالعه این گزارشات، مسرت بخش بود زیرا نشان از توجه فضای رسانه به ایده‌های مؤثر و جدیدی همچون «بازاریابی شبکه‌ای» است. پس قبل از هر مطلبی، از این توجه و مسوولیت پذیری سپاسگزارم و در عین حال، اهل محترم رسانه را به دقت بیش از پیش در این موضوع مهم دعوت می‌کنم.

ابتدا می‌بایست تفاوتی بین «شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای قانونی» و «شرکت‌های هرمی یا شبه هرمی غیرقانونی» قائل باشیم؛ تفاوتی به مانند تفاوت میان روز و شب. هرچند دسته دوم همواره خود را در قالب دسته اول نمایان می‌سازند و به ظاهر، تشابهاتی بین هر دو دسته وجود دارد، اما با اتکا به اطلاعات، آموزش‌ها و علم بازاریابی شبکه‌ای، تفاوت‌های عمیقی بین دو دسته پدیدار می‌شود که عموم مردم و حتی شاغلین صنعت بازاریابی شبکه‌ای را از هر نوع گمراهی و لغزش، مصون می‌دارد.

ایده بازاریابی شبکه‌ای، اولین بار در اواسط قرن بیستم مطرح شد و مبنای آن، فروش محصولات مصرفی، توأم با اشتغال زایی وسیع بود. اما این ایده مبتکرانه، از دسیسه سودجویان در امان نماند و پس از مدتی، شرکت‌های هرمی یا pyramid بوجود آمدند؛ بدین شکل که در این شرکت‌ها محصول یا خدمتی وجود نداشت و شرط ورود افراد به طرح درآمدزایی شرکت‌های مذکور، پرداخت حق عضویت بود. پس، افراد با زیان اولیه وارد شده و برای خروج از ضرر و احیاناً سودآوری، باید اقدام به جذب افراد جدید و تحمیل زیان به آنها می‌شدند. دسیسه‌ی شرکت‌های هرمی، به دلیل همین ضعف آشکار (نداشتن محصول یا خدمات)، نهایتاً رسوا شد؛ اما سودجویان دست‌بردار نبودند و این بار، شرکت‌های شبه هرمی پدیدار شدند که امروزه نیز با آنها مواجه هستیم. شبه هرمی‌ها محصول یا خدماتی ارائه می‌دادند اما آنها، هم مصرفی نبودند و هم به مبالغی بسیار بیشتر از ارزش واقعی‌شان، به افراد فروخته می‌شدند. از این رو مجدداً بحث زیان اولیه مطرح می‌شد. پس بیایید بین «شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای قانونی» و «شرکت‌های هرمی غیرقانونی» تفاوت قائل باشیم.

«شرکت‌های هرمی غیرقانونی»، از ایده بازاریابی شبکه‌ای استفاده سوء کرده و درآمدزایی آنها، صرفاً، تأکید می‌کنم، صرفاً براساس عضو آوری است. این شرکت‌ها، وجه مشترکی دارند که ماهیت ناسالمشان را آشکار می‌سازد و آن هم، خرید اولیه‌ی اجباری با مبالغی معین است (چه افراد میلی برای مصرف یا برنامه‌ای برای فروش آن محصولات داشته باشند و چه نداشته باشند). پس، خرید محصولات یا خدمات، صرفاً بهانه‌ای برای امکان حضور در طرح درآمدزایی یک شرکت هرمی است. این شرکت‌ها، معمولاً از یک حقه‌ی زیرکانه برای عضو گیری استفاده می‌کنند، با این عنوان که: «در شرکت ما نیاز به فروش کالا نیست، فقط کافیه از محصولات یا خدمات ما به مبلغی معین خرید کنی و دو نفر رو معرفی کنی تا اونها هم همین کارو انجام بدن». درحالیکه فروش کالای مصرفی و با کیفیت، مهم‌ترین مؤلفه در بازاریابی شبکه‌ای قانونی و علمی در جهان است. لازم به ذکر است، «کالای مصرفی» کالایی است که خرید آن، حداقل چهاربار در سال تکرار شده و نیاز مشتری را برطرف می‌سازد. بله، رسالت ما به عنوان شاغلین صنعت بازاریابی شبکه‌ای ایران، فروش کالای با کیفیت ایرانی و اشتغال زایی در ابعاد وسیع است.

به طور کلی، وجوه مشترک میان شرکت‌های هرمی غیر قانونی عبارت‌اند از: 1- فاقد محصولات یا خدمات مصرفی هستند، 2- برای عضویت در آنها نیاز به خرید اولیه اجباری از محصولات غیرمصرفی است و به درآمد رسیدن فرد، منوط به عضو گیری است، 3- در تبلیغاتشان، مهم‌ترین مؤلفه بازاریابی شبکه‌ای اصولی، یعنی فروش را غیر ضروری جلوه می‌دهند، 4- فاقد مجوز رسمی فعالیت بازاریابی شبکه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، 5- اصل آموزش و اهمیت جلسات آموزشی را زیر سؤال می‌برند، 6- فاقد دفاتر رسمی برای فعالیتشان هستند، 7- عمدتاً برای عضو گیری، شرکت‌های قانونی بازاریابی شبکه‌ای را تخریب می‌کنند، 8- فرآیند کاری را کوتاه مدت و به درآمد رسیدن را سریع جلوه می‌دهند.

در حالیکه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای قانونی، 1- دارای محصولات متنوع، مصرفی و داخلی هستند، 2- ارگان‌های دولتی، بر قیمت محصولات و خدماتشان نظارت می‌نمایند، 3- اعضای آنها هیچگاه متحمل زیان نخواهند شد؛ محصولات مورد خرید، یا مصرف شده، یا فروخته شده و یا می‌توان به شرکت بازپس فرستاده شوند، 4- در فعالیت اصولی‌شان، ادعایی مبنی بر کار کم، راحت بودن و یا سریع به درآمد رسیدن وجود ندارد، 5- دارای مجوز رسمی فعالیت بازاریابی شبکه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند که این مجوزها در منابع الکترونیکی رسمی این وزارتخانه قابل رؤیت است. 6- دارای مراکز و دفاتر رسمی در شهرهای مورد فعالیت هستند، 7- آموزش محورند و بازاریابان را به فعالیت علمی و اصولی تشویق می‌کنند، 8- اساس درآمد زایی‌شان، فروش کالای با کیفیت ایرانی است، نه صرفاً عضوگیری.

برای شناخت بهتر بازاریابی شبکه‌ای قانونی، می‌توان به مقالات مرتبط، در پایگاه اطلاع رسانی جرائم اقتصادی در فضای مجازی “ایران هشدار” و همچنین مقاله “افق روشن بازاریابی شبکه‌ای، به سوی اشتغال پایدار” در پایگاه خبرگزاری صدا و سیما مراجعه کرد.

یکی از دغدغه‌های عزیزانی که میل به شروع فعالیت بازاریابی شبکه‌ای دارند، انتخاب شرکت مناسب است. معیارهایی برای این تصمیم مهم، در منابع مختلف آموزشی این صنعت ارائه شده‌اند که در ادامه، به تعدادی از آنها اشاره می‌کنم (این معیارها از کتاب “رموز موفقیت در بازاریابی شبکه‌ای” نوشته ریچار کوئک، استخراج شده‌اند.

  • پیشینه شرکت و سابقه کاری آن: معقول است شرکتی را انتخاب کنیم که دست کم 5 سال سابقه کاری موفق داشته باشد. بنا به این دلیل که اکثر شرکت‌هایی که در این صنعت، به صورت غیراصولی کار می‌کنند، بیشتر از 5 سال دوام نمی‌آورند.
  • مدیران شرکت: مدیران شرکت، باید افرادی معتبر و درعین حال، در حوزه بازاریابی شبکه‌ای باتجربه باشند. نکته مهم دیگر این است که تیم مدیریتی شرکت، برروی بازاریابی شبکه‌ای متمرکز بوده و مشغول به سایر فعالیت‌های تجاری غیرمرتبط نباشند و محصولات شرکت، تنها از طریق بازاریابی شبکه‌ای به فروش برسد.
  • محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد: در این خصوص باید به مواردی همچون: تنوع محصولات و خدمات، مصرفی بودن کالاها که همه روزه مورد نیاز باشند، کارآیی و کیفیت محصولات، ضمانت استرداد وجه، خدمات پس از فروش و غیره، توجه داشت.
  • طرح بازپرداخت شرکت: این طرح باید سخاوتمندانه و معقول باشد و به هر فرد، متناسب با مدت و میزان فعالیت وی، درآمد عادلانه‌ای پاداش دهد.
  • حمایت: شرکت باید به لحاظ آموزشی و ایجاد انگیزه، حمایت‌های لازم را به عمل آورد. حمایت‌هایی همچون: برگزاری دوره‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، تسهیل عرضه کالاها یا خدمات و غیره.
  • بین المللی بودن: قابلیت گسترش سازمان توزیع، در کشورهای دیگر از خصوصیات مثبت و مهم یک شرکت است. (به خصوص در ایران که امکان صادرات کالای ایرانی را در شرایط تحریم فراهم می‌سازد)

قانونی بودن: رسمی و ثبت شده بودن شرکت به تنهایی کافی نیست، بلکه باید شرکتی را انتخاب کنیم که مجوز رسمی فروش مستقیم از طریق بازاریابی شبکه‌ای را دارا باشد.

در پایان، باتوجه به شرایط حاکم بر تولید، اشتغال و به طور کلی اقتصاد کشور، نیاز محسوسی به ایده‌های مؤثر و کارا همچون بازاریابی شبکه‌ای وجود دارد و حمایت همه اقشار جامعه، بیش از پیش حائز اهمیت است. از این رو استدعا دارم که برای مخاطب قرار دادن شرکت‌های غیر قانونی هرمی، از نام بازاریابی شبکه‌ای بهره نجوییم. همچنین تقاضا دارم، بروز ایرادات سهوی (به دلیل کمبود اطلاعات و نوظهور بودن بازاریابی شبکه‌ای قانونی در کشور) را معلولی از ماهیت این صنعت ندانیم؛ کما اینکه در هر صنعتی چنین امکانی وجود دارد. بنده به عنوان یک فعال در این صنعت و با اتکا به ماه‌ها مطالعه و تجربه، عمیقاً معتقدم که بازاریابی شبکه‌ای، می‌تواند تحولی عظیم در جهت بهبود تولید داخلی و اشتغال زایی بوجود آورد، فقر مهارت و اطلاعات را در لایه‌های مختلف جامعه کمرنگ‌تر نماید و افراد مؤثر و مفیدی به کشور معرفی کند.

گزارش انصاف نیوز/ گول هرمی‌های جدید را نخورید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنام خالق حق

    دقيقا معيار هايي كه براي بازاريابي شبكه اي عنوان كرديد
    هيچكدومشون درعمل در شركت هاي تحت نظر صنعت و معدن وتحارت رعايت نميشه
    به زودي حق آشكار خواهد شد

    25
    4
  2. سلام ممنون از متن بسیار کامل و دقیقتون ، افرادی که در بازاریابی شبکه ای کار نمیکنن نمیتونن نظری در مورد این صنعت بدن تا ۵ سال آینده بازاریابی شبکه ای در ایران به عنوان یکی از علمی ترین ، منطقی ترین ، سالم ترین و پر سود ترین تجارت ها عنوان خواهد شد . اما در این بین افراد باید بیشتر حواسشون به کلاهبرداری های شرکت های شبه هرمی مثل ایتراست باشه و به خاطر داشته باشن که پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا میشه و نباید دنبال درآمد بدون فروش و محصول مصرفی باشن .ممنون

    8
    32
    1. دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید ، فقط اینکه ایتراست هرمی نیست شبکه فروش تک سطحی و پورسانتی بصورت کارگزاری هست .اطلاعاتتونو یه مقدار افزایش بدین .

      30
      9
      1. ببخشید میشه لطفا این فروش تک سطحی و پورسانتی به صورت کارگزاری رو توضیح بدید

    2. اخه برادر من چی تو مغز شما بادرانی ها یا امثال شما کالا محور ها میکنند که اینقدر تعصبی اید ؟؟ چی پیش خودتون فکر میکنید ؟؟؟ واقعا متاسفم که تو مغزتون کردن که فقط شما خوبید و جنساتون و پلنتون و بقیه بد اند.
      به خودتون بیاید اقا
      تا کی تعصب بیجا بکشید واسه یه عده ادم سود جو
      همین وبلاگ خبری رو هم پول دادن راس های بادران که راجب بقیه شرکت ها بزارند. اونم نه واسه اینکه اطلاعات درست بدن. واسه اینکه سازمان های خودشون رو از دست ندن و تو تیمشون چیزی داشته باشن از اینترنت نشون بدن و بقیه رو هرمی تلقی کنند تا ریزش نفراتی نداشته باشند.
      به خودتون بیاید. زشته واقعا

      32
      3
    3. ببخشید شرکت ایتراست خدمات شهری ارائه میدن که این خودش کم چیزی نیست مگه همه باید کالا ارائه بدن یکی مثل اسنپ که خدمات شهری ارایه میده و این همه درامدزایی کرده مگه جرم کرده ماهم خدمات شهری با تخفیف میدم لطفا اطلاعات خودتون کامل کنید بعد نظر بدم همه قرار شامپو و صابون و دمنوش بفروشن

      5
      2
  3. باراریابی شبکه ای یعنی حذف تبلیغات میدانی و ارائه محصولات و خدمات خاص ،چرا بادران تبلیغات میدانی دارد و یا مسولان نظارت بر بازار یابی شبکه ی از مدیران بادران هستند؟ یا چرا بادران پلن خدماتی که مخصوص افغانستان است رو در ایران هم اجرا میکند وفقط مبلغ را دربافت میکند و خدمتی ارائه نمی دهد؟؟؟؟

    27
    1
  4. از نظر من باید کلا چه مجاز چه غیر مجاز این کسب و کار رو جمع کرد. هیچ فرقی بین بادران و ایتراستو بیزو همه اینا نیست فقط و فقط هر کی تو هر کدوم ازین شرکتاست سنگ خودشو به سینه میزنه. میگن محصول مصرفی با قیمت خودش بخر. خب محصول مصرفی جنس بنجل شمارو بخریم که بزاریم تو خونه بزور مصرف کنیم یا بریزیم دور اونم با چند برابر قیمت؟ چند ساله همه تو این تله ها میافتن و یه چند صد هزارتومنی یا چند میلیونی ضرر و زیان میدن و پشت دستشونو داعکغ میکنن دیگه سراغ این کسب بیخود نرن. این وسط شرکته و چندین تاپ لیدر که با زبون چرب و نرم و دست گزاشتن رو نقاط ضعف مردم سو ساتفاده میکنن و پولای کلون به جیب میزنن و اصلا جانب انصاف و رعایت نمیکنن. پایگاه خبری انصاف این انصاف نیست این متنو بدون تجربه و از دهان مدیران بادران مینویسی

    5
    12
    1. بین اینها هم از لحاظ خدمات و هم از لحاظ پلن کلی تفاوت وجود داره همه رو به یه چوب نرونید

      3
      1
  5. چرا وقتی نمی تونید رشد کنید از مال کسی دیگه میرید بالا و سعی در خراب کردن شرکت های دیگه دارید
    والا ما هیچ وقت تو پرزنت هامون بد شما هارو نمیگیم ولی شماها دیگه شورشو درآوردید

    29
    4
  6. سلام. اولین موضوع اینکه بازاریابی شبکه ایی امروز تو مجلس سال ۸۸ تصویب نشد حتی الان هم تصویب نشده یعنی شرکت های بازاریابی شبکه ای بادران بیز و غیره الان خودشون رو هوا هستن فقط فقط از وزارت صنعت دارن حمایت میشن شما برای شفاف سازیه این موضوع میتونین یسر برید مجلس پرسو جو کنید.نکته بعدی اینکه شما بار ها تو صحبت هاتون از خدمات صحبت کردی و گفتید یا خدمات یا کلا باید ارائه داده بشه که مصرفی باشه و ارزنده باشه امروز شرکت ایتراست خدماتش هم ارزندس و هم مصرفی میتونید تشریف بیارید باهم بریم بهتون ثابت کنم این موضوع رو و نکته بعدی طرف پول میده از خدمات استفاده میکنه به صورت مادام العمر تخفیفشو میگیره یعنی ما حمایت کردیم از مشتری و هم کسبه.برای مشتری کاهش هزینه ایجاد شده و برای کسبه افزایش مشتری و درنتیجه درامد بیشتر. یجا خودتون فرمودید که باید پورسانت در اعضای ارائه خدمات یا کالا باشه که ما داریم خدمات ارائه میدیم و نکته بعدی اینکه شرکت های محصول محور زیر نظر وزارت هستن نه شرکتهای خدمات محور. شرکتهای خدماتی زیر نظر انجمن صنفی و اینترنتی محسوب میشه طبق گفته خود اساس نامه صدور مجوزها
    ❗❗❗به استناد مفاد تبصره ذیل ماده ۸۷ قانون نظام صنفی و آئین نامه اجرائی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی (موضوع مواد ۲ و ۱۲ و تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی)، مسئولیت صدور پروانه کسب برای کسب و کارهای مجازی به عهده اتحادیه مربوطه است. ضمن اینکه دبیرهیات عالی مقررات زدائی هم پیش تر طی نامه ای به وزارت کشور اعلام کرده که پروانه کسب دریافت شده از اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای این استارتاپ ها کفایت می کند و به منزله مجوز است.
    و نکته بعدی اینکه ما استارت اپ هستیم و نحوه مجوز گرفتن ما طبق این ایین نامه ها فرق داره با شرکت های بازاریابی شبکه ایی
    ما اصلا بازاریابی شبکه ایی نیستیم چون محصول ارائه نمیدیم بخایم بازاریابی یا بازارسازی کنیم. وسلام
    هر کس سوالی در این باره داشت بنده در خدمتم اینم شماره تماس
    ۰۹۳۷۷۷۳۷۶۷۶ محسنی

    19
    2
    1. اقا یه لطفی کنید بیاین همین خدماتیروکه میگید به ما نشون بدین کسی شیوه استفاده از این شبکرو به مانمیگه چرا

  7. سلام. اولین موضوع اینکه بازاریابی شبکه ایی امروز تو مجلس سال ۸۸ تصویب نشد حتی الان هم تصویب نشده یعنی شرکت های بازاریابی شبکه ای بادران بیز و غیره الان خودشون رو هوا هستن فقط فقط از وزارت صنعت دارن حمایت میشن شما برای شفاف سازیه این موضوع میتونین یسر برید مجلس پرسو جو کنید.نکته بعدی اینکه شما بار ها تو صحبت هاتون از خدمات صحبت کردی و گفتید یا خدمات یا کلا باید ارائه داده بشه که مصرفی باشه و ارزنده باشه امروز شرکت ایتراست خدماتش هم ارزندس و هم مصرفی میتونید تشریف بیارید باهم بریم بهتون ثابت کنم این موضوع رو و نکته بعدی طرف پول میده از خدمات استفاده میکنه به صورت مادام العمر تخفیفشو میگیره یعنی ما حمایت کردیم از مشتری و هم کسبه.برای مشتری کاهش هزینه ایجاد شده و برای کسبه افزایش مشتری و درنتیجه درامد بیشتر. یجا خودتون فرمودید که باید پورسانت در اعضای ارائه خدمات یا کالا باشه که ما داریم خدمات ارائه میدیم و نکته بعدی اینکه شرکت های محصول محور زیر نظر وزارت هستن نه شرکتهای خدمات محور. شرکتهای خدماتی زیر نظر انجمن صنفی و اینترنتی محسوب میشه طبق گفته خود اساس نامه صدور مجوزها
    ❗❗❗به استناد مفاد تبصره ذیل ماده ۸۷ قانون نظام صنفی و آئین نامه اجرائی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی (موضوع مواد ۲ و ۱۲ و تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی)، مسئولیت صدور پروانه کسب برای کسب و کارهای مجازی به عهده اتحادیه مربوطه است. ضمن اینکه دبیرهیات عالی مقررات زدائی هم پیش تر طی نامه ای به وزارت کشور اعلام کرده که پروانه کسب دریافت شده از اتحادیه کسب و کارهای مجازی برای این استارتاپ ها کفایت می کند و به منزله مجوز است.
    و نکته بعدی اینکه ما استارت اپ هستیم و نحوه مجوز گرفتن ما طبق این ایین نامه ها فرق داره با شرکت های بازاریابی شبکه ایی
    ما اصلا بازاریابی شبکه ایی نیستیم چون محصول ارائه نمیدیم بخایم بازاریابی یا بازارسازی کنیم. وسلام
    هر کس سوالی در این باره داشت بنده در خدمتم

    5
    2
  8. سلام، لطفا برای استعلام شرکت بازاریابی اسم شرکت رو چه انگلیسی چه فارسی به سامانه 30006082 بفرستین جوابش میاد
    درضمن ایتراست پروانه فعالیت نداره
    وقتی ثبت رو میزنی میری داخل سیستم میبینی همشون دروغگو و بداخلاقن
    هیچ ضمانت برگشت وجه وجود نداره
    خدا همشونو رسوا کنه بحق امام زمان
    مدیر محترم سایت لطفا نظرمو تائید کن تا خیلیا نجات پیدا کنن

    14
    26
    1. سلام دوستت عزیز اگه این حرفی که شما میگی درست باشه ما نباید اصلا از بیمه ام استفاده کنیم چون اونم محصول نیست و خدمات پس شما گول افرادی رو که برای زیر سوال بردن شرکتهای خدمات محور mimهر چی به نفع خودشونه میگن رو نخورید

    2. دوست عزیز شما هم توی یک سایت دیگه دقیقا همین نظر رو گذاشتی و اومدی اینجا کپی کردی! این همه تخریب واقعا تعجب آوره

  9. با درود فراوان
    شرکتهایی مثل بادران ، تکسو ، بیز و … همه زیر مجموعه دار هستند و هرمی گونه رفتار می کنند و می گن که ما هرمی نیستیم . اولین دروغ و کلاهبرداری ینی همین . دوستان تا زمانی که صاحبان اصلی اینگونه شرکتها شما رو مجبور می کنند هر ماه فلان مقدار خرید کنید حساب نمی کنید که شما در سال چقدر پول به جیب اینگونه شرکتها می ریزید و مقداری از تخفیفات پول خودتون رو دریافت می کنید . اما ایتراست یک بار خرید هست و دریافت خدمات . حالا کدوم کلاهبردار ترند و کدام دروغگو تر بماند با فهم من و تو دوست گرامی .
    لطفا شما که اینهمه در مورد درستی حرف زدید در مورد هرم توضیح بدید و حقیقت کار شرکتتون تا مردم ایران بهتر دروغهاتون رو بشناسند بادرانی عزیز.

    16
    3
  10. با عرض سلام و وقت بخیر
    ایتراست در وحله اول اصلا شرکت بازاریابی شبکه ای نیست
    و یه کسب و کار اینترنتی و مجوز لازم رو هم داره
    دوما هم که اول بدونید درمورد چی و کی صحبت میکنید
    بعد نظرات کارشناسیتونو منتقل کنید

    16
    7
  11. سلام دوستان
    من حدود ۴ ماهه ثبت نام کردم و تمام مدت پشیمونم که وقت ازادی برام نذاشته و اخر هفته ها جلسه میذارن که مغز تو شستشو بدن و هی میگن ما هم اولش نه میشنیدیم و الان چند هزار نفر مجموعه داریم (چقد ادما رو بدبخت کردن) مدام باید فکر کنی که کی رو باید پرزنت(گول بزنی)کنی هیچ کس هم پولی که دادی حتی یه ثانیه بعد از ثبت پس نمیده
    هیچ وقت گول این قبیل شرکتا رو نخورید

    6
    14
    1. اقای محترم من به شخصه پول ثبت نام دایرکت مستقیمم رو از شرکت پس گرفتم پس هروقت اطلاعاتت کامل بود بیا نظر کارشناسی بده

      3
      4
    2. خداشاهده صاحب این کامنت دقیقا همین کامنت رو توی یک سایت دیگه که در مورد ایتراست بود، نوشته بود. انگار کپی شده فقط به هر دری می زنید که تخریب کنید واقعا که

      2
      1
  12. لطفا بدون اطلاعات ادای با اطلاعات ها رو در نیارید،من عضو هیچ شرکت بازاریابی ای نیستم ولی تحقیقات زیادی کردم،شرکت ایتراست کاملا منطقی و قانونی داره کارشو انجام میده،تحقیق کنید لطفا

    19
    5
  13. آقایون و خانم های محترم
    این نویسنده مقاله هرچی به ذهنش اومده نوشته

    قرار نیست یه عضو بادران گفته ما خوریم بقیه بدن،پس بقیه حتما بدهستن.
    اقای محترم لطفا اطلاعاتتون رو کامل کنید بعد کارششناس بشین

    الحمدالله همه تو این مملکت کارشناسن‌

    6
    1
    1. سلام من یک ماهی هست که دارم تو شرکت ایتراست فعالییت میکنم از همه خدمات تخفیفی ام استفاده کردم تو این یک ماه دو میلیون درامد داشتم یعنی بیشتر از مبلغی که برا عضو شدن پرداخت کردم خواهشا یکم اطلاعاتتون ببرین بالا چرا شرکت خودتون نمیتونه به مشتریا خوب خدمت کنه جلسه واکسینه میزارین شرکت های دیگه رو خراب میکنید ما تو پرزنت ها خیلی با اعتماد به نفس میگم برید از مراکز خدماتی ما بپرسین که طرف قرار داد ایتراست هستن یا نه و ادرس وزارت صنعت و معدن میدیم که برید بپرسید کجای این کلاه برداریه عزیز من بریم گارگری یا کارمندی با درامد ثابت که به جاییمون نمیرسه کنیم…هر کاریو شروع میکنی راجع بش تحقیق کن بعد شروع کن اینترنت منبع خوبی نیست

      8
      4
  14. دوستان خواهشاً هرگز در ایتراست ثبت نام نکنید این شرکت نه مجوز از سامانه اعتماد الکتریکی و نه پلیس فتا دارد و نه با هیچ ارگان و بانکی حتی بانک سامان و پاسارگاد و بیمه ایران قرارداد ندارد می توانید تحقیق کنید و نه یک دفتر یا مکان فیزیکی که واقعا شبهه برانگیز است و پرزنت شدن را در پارک انجام می دهند و فروشگاه های تخفیف دار هم اصلا با این شرکت قرارداد ندارند و با بدون هیچ خدماتی باید مبلغ پانزده میلیون ریال برای ثبت نام بدهید که به هیچ دردی نمی خورد و دو آدم بی سواد را به عنوان لیدر و تاپ لیدر بالای سرتون می‌بینید که همش تشریفات مسخره بازی بروکراسی تاپ لیدر ،،،،را باید براساس به کار ببرید تا تحویلتون بگیرند و همش جلسات چرت و پرتی می گذارند و همش در این جلسات موضوع اینه که چگونه مردم را برای عضویت در این شرکت فریب بدیم در موقع پرزنت شدن وی چی بگیم چی بپوشیم چه شکی حرف بزنیم چه شکلی کلاس بزاریم همش اینا رو میگن که بهش میگن رکورد تیک یا مخ زدن

    9
    9
  15. من خود در ایتراست ثبت زدم و الان خیلی پشیمون هستم
    چون 9 ماه هست که ثبت زدم و هیچ محصول و خدماتی در قبال 1میلیون 635هزار تومانی که دادم نگرفتم
    دوما اینکه این همه دوندگی و بازاریابی که کردم الان زیر شاخه هام همه شون شاکی هستن بخاطر ندادن خدمات که شرکت وعده داده بود

    8
    6
    1. چطور ما که چند روزه ثبت زدیم از خدمات استفاده کردیم شما ۹ ماه که اومدی و استفاده نکردی خواهشا دروغ نگیرد ب مردم از دست این MLM که از این موج جدید نت میترسه

      2
      6
  16. با سلام خیلی ناراحت شدم که بعضی از افراد جاه طلب دارن از جاهلی بعضی هااا سواستفاده میکنن.
    شرکت هایی نظیر بادران و بیز و تکسو و… بهشون میگن ام ال ام که باید هم کالا محور باشند و هرماه خرید و اکثرا هم مجوز دارن و اوکی هستن.
    ولی به شرکت هایی مثل ایتراست یا شرکت های خدماتی بهشون میگن ام آی ام یعنی حتما باید خدماتی محور کار کنن و باید یک بار خرید باشن. به جز این غیرقانونی حساب میشن. الان در کل ایران ۲۱تا شرکت خدماتی نتورکی دارن فعالیت رسمی میکنن و همشون مجوز دار هستن.
    اصلا ربطی نداره که این باید محصول داشته باشه چون اون قانون شرکت های ام ال ام هست نه شرکت های ام آی ام.
    و اینکه شرکت ام آی ام از صنعت معدن تجارت مجوز نمیگیرن این مجوز از این وزارت مخصوص شرکت های کالا محور هست نه خدماتی محور
    شرکت خدماتی محور از امور صنفی مجوز میگیرن.
    که الان همشون هم مجوز دارن و دفتر مرکزی.
    اینایی که میان شرکت های خدمات محور رو تخریب میکنن از این میترسن که مجموعه خودشون ریزش بده و برن به سمت شرکت های خدماتی محور که مثلا خود ایتراست بالای ۹۸٪ پی اوت داره (خروجی داره-بازدهی) داره.
    خواهشا قول بعضی از افراد سود جو رو نخورین

    4
    2
  17. توی سایت ای نماد برید و ببینید که شرکت ای‌تراست مجوز ای‌نماد نداره.
    سایتش هم مدتهاست فیلتره.
    البته خود اعضاش بهونه های عجیب میارن و وعده میدن که بزودی باز میشه.‌

    3
    2
  18. لعنت به ایتراست که همه ما گولشو خوردیم الان درمشهد لیدرهاشون جدا شدن و به جون هم افتادن و هیچکی پاسخگوی این مردم بیچاره نیست

    5
    2
  19. سلام رسانه عزیز. قبل از هرچیز اسم برند یک شرکت خاص رو فقط برای جلب توجه و بازدید مورد حمله قرار ندین چون واستون بار حقوقی داره. مورد بعد اینکه سعی نکنید به هر فعالیتی به یک چشم نگاه کنید و به هر شرکتی برچسب هرمی بودن بزنید چون انگشت های یک دست مثل هم نیستن و هر گردی هم گردو نیست. بجاش اگه واقعا یک رسانه خوب هستید، برید بشینید ببینید این شرکت یا شرکت های مشابه چرا با وجود شرکت های “بازاریابی شبکه ای مثلا مجوز دار!” به وجود اومدن و چرا مافیای بازاریابی شبکه ای به این شرکت های جدید مجوز نمیده! برید ببینید دقیقا حرف حساب این شرکت های جدید چیه و چه محصولات یا خدماتی ارائه میدن. آیا اگه ازشون واقعا حمایت بشه، در کاهش هزینه ها و قیمت ها و فروش بیشتر کسب و کارها مؤثرن؟ نوع بیزینس این شرکت ها طبق تحقیقات من مارکت اینترمدیاری(MiM) یا واسطه گری بازار هستش و نوع بازاریابی هم بازاریابی ارجاعی یا رفرال مارکتینگ هستش که کلا با فعالیت شرکت های هرمی که هیچ محصولی نداشتن و همچنین با فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای که محصولات بی کیفیت کارخونه های خودشون یا محصولات وارداتی رو گرون می فروختن فرق داره. این شرکت ها به کسب کارها میگن قیمت های خودتون رو تحت عنوان تخفیف کاهش بدین که مردم توی این روزهای تحریم، تورم و گرونی کمتر آسیب ببینن و افزایش توان خرید داشته باشن و در نتیجه شما مشاغل هم افزایش توان فروش داشته باشین و اینجوری جلوی احتکار و افزایش قیمت گرفته بشه و اقتصاد هم رونق بگیره. این به نظر شما کجاش هرمیه؟ این کجاش گرون فروشی محصولات بی کیفیته؟ بله این کار به ضرر یه عده خاصیه مثل مدیرعامل های شرکت های بازاریابی شبکه ای مثلا مجوزدار! که بازاریاب های خودشون رو از دست میدن و همچنین اون عده ای که به دنبال واردات و احتکار هستن. ماشاالله اونقد پول و پارتی هم دارن که جلوی هرچیزی رو که بخوان بگیرن و هر شخص یا رسانه ای رو بخرن. مواظب باشید در زمین ظالمان بازی نکنید و تهمت ناروا به کسی یا شرکتی نزنید چرا که دنیای دیگه ای هم وجود داره. اگه میخواین بازدید جلب کنید، برین خلاف سایر رسانه ها عمل کنید و مثل اونا نباشید. با اطلاع رسانی های مختلف دنبال راه حل و راهکار برای حمایت از این شرکت های استارتاپی جدید مثل ایتراست باشید و حرف دلشون رو بزنید وگرنه شما هم شریک ظلم میشین. با آرزوی موفقیت

  20. واقعا از این کامنت فیک ک معلومه با یه اکانت های فیکی اومده و حرفایه این یارو کارنشناس سایت به چرتی ترین حالت ممکن تایید کرده و خندم میگریره .من خدا وکیلی۲۰ روزه رفتم اخر این ماه به ۴به ۴ میرسم و ۱۴۰۰میگیرم اوایل ک ۳۷۵میدادن ک الان قطع شده به پورسانت ۱۷/۵رسیده این ماهم به ۲.۳۰۰.۰۰۰خوردهای قراره بگیرم
    تخریب و گوگل سنبل قرار ندیم هر اس..لی میتونه سایت بسازه و یه شرکت رقیب سرکوب کنه :)با ارزو موفقیت به همکاران نت فورکی خودم من ک پول ک دادم پس گرفتم ۸۰۰هزار تومن بیشتر و پک دندان پزشکی استفاده کردم یه یارویی ک میگه ۹ ماه نتوستم جایی برسم مشکل از خودت بوده عزیز یا هم اینکه صاحب اکش جمله جدیدشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا