خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الشرق الاوسط: لبنان پیشنهاد ظریف را رد می‌کند

شفقنا نوشت: روزنامه الشرق الاوسط روز یکشنبه به نقل از آنچه منابع وزارتی لبنانی خواند، مدعی شدکه قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به بیروت پیشنهاد تجهیز ارتش لبنان به سامانه های پدافند هوایی ایرانی را مطرح کند که این پیشنهاد از سوی لبنان رد خواهد شد.

الشرق الاوسط به نقل از این منابع وزارتی همچنین مدعی شده است که پیشنهاد ایران با توجه به تحریم این کشور از سوی مجامع بین المللی  رد خواهد شد.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع خود مدعی شد که لبنان هر گونه پیشنهاد مشابهی را که برای لبنان دارای پیامد باشد، نخواهد پذیرفت و دلیل آن هم تحریم ایران است.

روزنامه مذکور در ادامه ادعاهای خود افزود که منابع وزارتی لبنانی همچنین اعلام کرده اند که پذیرش پیشنهادهای مشابه از سوی ایران ممکن است باعث انزوای لبنان شود چون در صورت پذیرش چنین پیشنهادهایی، لبنان از نظر جامعه بین الملللی به محور ایرانی ملحق شده است.

الشرق الاوسط در ادامه به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک غربی خوانده همچنین ادعا کرده است که ووابسته های نظامی سفارتخانه های غربی در بیروت، موضع لبنان درباره پیشنهاد تجهیز ارتش لبنان به سامانه های پدافند هوایی ایرانی را خواستار شده اند؛ پیشنهادی که احتمالا از سوی محمد جواد ظریف در سفر امروز(یکشنبه) به این کشور  مطرح خواهد شد و تاکید کرده اند که لبنان پاسخ به این خواسته ها را به زمان طرح این پیشنهاد از سوی ظریف موکول کرده اند.

پیش از این  شبکه خبری المیادین اعلام کرده بود که محمدجواد ظریف – وزیر امور خارجه ایران – هفته جاری به لبنان سفر خواهد کرد.

شبکه خبری العالم نیز در این ارتباط به نقل از المیادین نوشت: بر اساس آنچه اعلام شده، محمدجواد ظریف یکشنبه وارد بیروت خواهد شد و روز دوشنبه با برخی از مقام‌های ارشد لبنانی دیدار خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که دولت لبنان به‌تازگی و بعد از نزدیک به ۹ ماه موفق شد اعضای کابینه خود را به ریاست سعد الحریری مشخص کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا