خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام رسمی کاندیداتوری الیزابت وارن برای انتخابات۲۰۲۰ 

‘الیزابت وارن’ سناتور ایالت ماساچوست در  یک سخنرانی، با این وعده که مشکل تبعیض اقتصادی را در آمریکا حل خواهد کرد، به طور رسمی فعالیت تبلیغاتی خود را برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کشورش آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، الیزابت وارن برای رسیدن به عنوان “نامزد حزب دموکرات” در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ باید در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها شرکت کند و با دیگر هم حزبی‌هایش که داوطلب این عنوان هستند، رقابت کند.

هر کس که در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها پیروز شود، به عنوان نامزد این حزب با نامزد حزب جمهوریخواه که به احتمال بسیار زیاد دونالد ترامپ خواهد بود، رقابت خواهد کرد.

الیزابت وارن اولین گام را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برداشت.

وارن حتی پیش از اعلام رسمی نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری با حملاتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روبه‌رو شده بود.

همچنین برد پارسکال، رئیس ستاد تبلیغاتی ترامپ در انتقاد از  وارن، وی را به عدم صداقت متهم کرد و گفت که مردم آمریکا “ایده‌های سوسیالیستی” این سناتور دموکرات را رد خواهند کرد.

این عضو ستاد دونالد ترامپ، الیزابت وارن را متهم کرد که به بومیان آمریکایی نیز بی‌احترامی کرده است. وارن در پاسخ به حملات دونالد ترامپ که او را “پوکوهانتس تقلبی” می‌خواند، آزمایش دی ان ای انجام داد تا ثابت کند که اجدادش از بومیان قبیله چروکی آمریکا هستند.

آزمایش دی ان ای وارن نشان داد بخش اصلی اجداد او، همگی سفیدپوست‌های اروپایی هستند اما به احتمال بسیار زیاد، بین شش تا ۱۰ نسل قبل، او اجدادی از میان بومیان آمریکایی دارد.

این موضوع با واکنش منفی بومیان، به ویژه چهره‌های مهم قبیله چروکی روبه‌رو شد. منتقدین می‌گویند وارن که در واقع یک سفیدپوست رشد یافته در طبقه متوسط است، ارتباطی با هویت بومیان آمریکایی ندارد. الیزابت وارن چندی بعد بابت این کار از قبیله چروکی عذرخواهی کرد.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، او روز شنبه در سخنرانی آغاز مبارزات انتخاباتی‌اش، بخش اصلی شعارهایش را به مسایل اقتصادی اختصاص داد و شکاف طبقاتی در کشورش را نتیجه مشلات ساختاری توصیف کرد که در خدمت “پولدارهاست”.

وارن گفت: “این نبرد اصلی زندگی ماست، نبردی برای ساختن آمریکایی که دستیابی به هر رویایی ممکن است؛ آمریکایی که برای همه کار کند.”

وارن، تبلیغاتش را برای رسیدن به کاخ سفید در محلی آغاز کرد که حدود یک قرن پیش یک اعتصاب کارگری مهم در آن انجام شده بود.

پیام  وارن این است که طبقه کارگر آمریکا، از مزایای رشد و توسعه اقتصادی این کشور به اندازه کافی بهره نبرده است.

او که در جمع هزاران تن از هوادارنش در ایالت ماساچوست سخنرانی می‌کرد، از عزمش برای مبارزه با فساد اقتصادی در واشنگتن سخن گفت و اینکه می‌خواهد دموکراسی کشورش را اصلاح کند.

برخی از صاحب‌نظران آمریکایی، جنجال بر سر پیشینه وارن و ماجرای تست دی ان ای و ناراحتی بومیان را یکی از نقاط ضعف مهم او می‌دانند و می‌گویند که این مساله، او را در برابر حملات دست راستی‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا