خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرنگار صدا و سیما در نیویورک یاد «خانم بیکاز» را زنده کرد + ویدئو

روزیاتو نوشت:

یوسف سلامی که همزمان با سفر رئیس جمهور ابراهیم رئیسی به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان خبرنگار صدا و سیما در نیویورک حضور پیدا کرده بود، برای تهیه ی گزارش به میان تجمع اپوزیسیون در مقابل مقر سازمان ملل رفت. تلاش های نافرجام سلامی برای صحبت به زبان انگلیسی در این گزارش در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و کاربران را به یاد ماجرای «خانم بیکاز» انداخته است.

حضور سلامی در این تجمع به درگیری او با برخی شرکت کنندگان انجامید. سلامی در گزارش خود مدعی می شود که تعدادی از اعضای منافقین و همچنین افرادی غیر ایرانی در ازای دریافت پول در این تجمع حضور یافته بودند.

بیوگرافی یوسف سلامی

یوسف سلامی متولد سال ۱۳۶۳ در تهران و دارای مدرک لیسانس رشته علوم ارتباطات اجتماعی است.

در سال ۸۰ وقتی ۱۷ ساله بود دوره های خبرنگاری را در باشگاه خبرنگاران جوان گذراند. سپس از حوزه ی اخبار ورزشی شروع کرد و از سال ۸۱ وارد حوزه ی اخبار سلامت شد.

سلامی در مصاحبه ای در سال ۱۴۰۲ درباره ی ورودش به کار خبرنگاری گفت: «من نمی خواستم خبرنگار شوم و به بازیگری و فوتبال علاقه داشتم، به توصیه یکی از دوستان پدرم به باشگاه خبرنگار جوان رفتم.»

او همچنین در این مصاحبه مدعی شد: «برخلاف نظر مردم، مجموع حقوقم ۱۲ میلیون تومان هست و جای دیگری جز صدا و سیما نیز مشغول نیستم. من در محله پیروزی و بلوار ابوذر زندگی می کنم، البته بعضی از مردم باور نمی کنند.»

سلامی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

یوسف سلامی

این خبرنگار در سال ۸۹ با نوشتن نامه ای به وزیر وقت بهداشت، مرضیه دستجردی نسبت به حجاب برخی از پزشکان در کنگره های پزشکی انتقاد کرد. او در این نامه از وزیر بهداشت خواسته بود تا دستور لازم برای رسیدگی به مسئله ی حجاب و پوشش این افراد را صادر کند.

گزارش های سلامی درباره ی وضعیت سلامت و درمان در کشور در دوران وزارت حسن قاضی زاده هاشمی در دولت حسن روحانی سبب شد این خبرنگار در سال ۹۸ با پیگیری وزیر بهداشت، مدتی از بخش خبر سلامت کنار گذاشته شود.

سلامی که در سال های اخیر دیگر فعالیتی در بخش اخبار پزشکی ندارد، سال گذشته با چند گزارش بحث برانگیز درباره ی یارانه ها خبرساز شد.

یوسف سلامی

گزارش او در بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره ی یارانه های نقدی جدید دولت ابراهیم رئیسی انتقادات زیادی را به دنبال داشت. سلامی در این گزارش به همراه چند خانم به یک فروشگاه مواد غذایی رفته بود و نشان می داد یارانه ی واریزی دولت نه تنها برای خرید مایجتاج ماهانه کافی است، بلکه مبلغی نیز از آن باقی می ماند. این گزارش سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیار حاشیه ساز شد.

سلامی اندکی بعد، در گزارش خبرساز دیگری، با حضور در وزارت کار و رفاه اجتماعی، با یکی از معترضین به عدم پرداخت یارانه ی خود تماس گرفت. در این تماس با وجود اصرار فرد معترض بر کم بضاعت بودن خود، به او گفته شد که به دلیل شرایط مالی اش مستحق دریافت یارانه نیست.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا