خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات ونزوئلا

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، این سازمان مایل است جناح‌های مختلف در ونزوئلا را برای مذاکرات جدی گردهم آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به بحران هفته‌های گذشته در ونزوئلا، اظهار کرد: ما معتقدیم می‌توانیم از ظرفیت‌های خود برای کمک به هر دو جناح در صورت درخواستشان برای مذاکره، استفاده کنیم.

وی در ادامه خواستار برگزاری مذاکراتی جدی میان جناح‌های ونزوئلا شد تا از این طریق این کشور از وضعیت فعلی بیرون آید.

دبیرکل سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد: ما در قبال بحران ونزوئلا حامی هیچ‌کدام از طرفین این کشور نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش در گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اظهار کرده بود: به‌خاطر جلب اعتماد به پیشنهاد سازمان ملل در راستای راهکار سیاسی برای بحران ونزوئلا از هیچ گروهی حمایت نخواهیم کرد. بحران در این کشور را با نگرانی دنبال می‌کنم.

گوترش اعلام کرده است که در هیچیک از کارگروه‌های تشکیل شده برای بحث درباره بحران ونزوئلا شرکت نخواهد کرد تا اعتبار سازمان در این مسأله حفظ شود. او گفت، تصمیم گرفته است تا در نشست گروه‌های دخیل شرکت نکند تا در صورت درخواست طرفین از این سازمان برای یافتن راه حل سیاسی، اعتبار این سازمان محفوظ باشد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم پیش‌تر در کنفرانسی خبری گفته بود: دبیرکل در جایگاهی نیست که بخواهد درباره اینکه چه کسی رئیس کشور است، تصمیم‌گیری انجام دهد. ما هر روز با هیأت ونزوئلا در تماس هستیم و این رویه را ادامه می‌دهیم. تمرکز همچنان روی مردم ونزوئلا است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دبیرکل سازمان ملل پیش از این گفته است، بحران ونزوئلا می‌تواند تنها با یک توافق سیاسی جامع بر اساس مذاکرات جدی میان دولت و اپوزیسیون حل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا