خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیدواری کروبی به موفقیت دولت روحانی (+تشریح وضعیت مهدی کروبی)

فرزند ارشد مهدی کروبی، رییس اسبق مجلس با تاکید بر این که وی «در جریان اخبار هستند که از طرف طیف هایی صاحب قدرت، روی آقای روحانی فشار زیاد است»، می گوید: ایشان همان اول که آقای روحانی رای آورده بود خوشحال بود که بازی کسانی که می خواستند شخص خاصی در این کشور رییس جمهور شود به هم خورد و همین که آقای روحانی آمده خیلی خوشحال هستند، دعا می کنند و اظهار امیدواری می کنند که در کارشان موفق باشند.
حسین کروبی، که آبان ماه به دعوت انصاف نیوز به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، در غرفه ی این پایگاه خبری تحلیلی، ضمن تشریح وضعیت پدرش که حالا 1388 روز است در حصر به سر می برد، گفت: ما انتظارمان این بود که در این 16-17 ماهه حداقل روزنامه را برای آنها عادی می کردند، نه این که بعد از 16 ماه، تازه 20 روز است که به آقای موسوی روزنامه داده اند و انتظار دوم این که حداقل ملاقات اعضای خانواده را با این دو نفر عادی کنید، نه که همان شرایطی که زمان آقای مصلحی بوده حالا هم باشد.
ور درباره ی نوع مواضع پدرش در صورت رفع حصر نیز گفت: آقای کروبی خودشان را جزو نیروی های اولیه ی انقلاب می داند و شهروند کشور است، اگر حصر هم تمام شود هر جایی کجی ببیند تذکر خواهد داد، هر جا نقاط مثبت ببیند تشویق خواهد کرد، اینطوری نیست که ایشان موضع سیاسی نگیرد.
مشروح گفتگوی حسین کروبی با انصاف نیوز در پی می آید:
انصاف نیوز: وضعیت آقای کروبی در چند وقت اخیر و در اصل پس از دولت جدید چطور است؟
حسین کروبی: بعد از این که دولت جدید سر کار آمد، تنها کاری که برای ایشان شد این بود که حدود 8 ماه پیش  از منزل اطلاعات به من منزل در جماران منتقل کردند و برای ایشان و آقای موسوی کار خاصی صورت نگرفته، حداکثر همین انتقال به منزل جماران بود ولی وضعیت ملاقات ها همان بود، هفته ای یک بار بچه ها ملاقات می کردند که سر جای خودش است و خود من هم بیش از دو و نیم سال است که ممنوع الملاقات هستم، مگر هر چهار پنج ماه یک بار، در بیمارستانی یا جایی اگر ایشان را ببینم. یعنی حتی خود من هم نتوانستم با ایشان ملاقات کنم. به قول آقای احمد منتظری که می گفت از روزی که پدرم رفت در حصر، از همون روز اول ما اعضای فامیل و قوم و خویش می توانستند ملاقات کنند؛ اما وضعیت ملاقات های آقای کروبی همانگونه است که از روز اول بود و هیچ تغییر خاصی رخ نداد.
انصاف نیوز: وضعیت جسمی آقای کروبی چطور است؟
حسین کروبی: ایشان در یک سال اخیر 4 عمل داشتند، هم دیسک کمر، هم مجرای ادراری، هم قلب، هم مینیسک پا که در مجموع در ضعیف کردن جسم ایشان اثر داشت، آخرینش همان مریضی زونا بود که در سن بالا خیلی بیمار را اذیت می کند، حاج آقا حدود یک ماه خیلی اذیت شدند و حتی 3 شب بیمارستان خوابیدند که یک شب را اجازه دادند که با ایشان ملاقات کنم و الان هم دارو می خورند.
 
انصاف نیوز: الان به آقای موسوی به صورت محدود روزنامه می دهند. برای آقای کروبی هم همین شرایط هست؟

حسین کروبی: به آقای موسوی حدود یک ماه است که روزنامه ی جمهوری اسلامی می دهند. ولی حاج آقا حدود یک سال بود که روزنامه ی جام جم و همشهری را داده اند، یعنی از این نظر آقای کروبی یکسال از آقای موسوی جلوتر است!
انصاف نیوز: نظر حاج آقا در باره ی عملکرد و تحولات بعد از انتخابات پارسال چیست؟
حسین کروبی: ایشان همان اول که آقای روحانی رای آورده بود خوشحال بود که بازی کسانی که می خواستند شخص خاصی در این کشور رییس جمهور شود به هم خورد و همین که آقای روحانی آمده خیلی خوشحال هستند، دعا می کنند و اظهار امیدواری می کنند که در کارشان موفق باشند.
انصاف نیوز: به کجا انتقاد دارند؟
حسین کروبی: من واقعیتش ایشان را خیلی نمی بینم و همین دو ماه پیش که ایشان رو دیدم در بیمارستان، نتوانستم خیلی باهاشون صحبت کنم، ولی در جریان اخبار هستند که از طرف طیف هایی صاحب قدرت، روی آقای روحانی فشار زیاد است.
انصاف نیوز: آیا به رسانه های دیگر غیر از روزنامه دسترسی دارند؟

حسین کروبی: نه، ماهواره و اینترنت قطع است، اما بعد از ورود ایشان به خانه ی جماران، مادرم هر هفته سر می زند و اخبار را می رساند، اما به جز آن دو تا روزنامه و تلوزیون، رسانه ی دیگری ندارد.
انصاف نیوز: آقای کروبی به کیهان هم دسترسی ندارند؟
حسین کروبی: نه؛ خود حاج آقا تا حالا 6 یا 7 بار درخواست داده که یکی از اینها را حذف کنید و کیهان به من بدهید، قبول نکردند. در اصل خواستند که ایشان را بیشتر با آگهی مشغول کنند که بیشتر آگهی نگاه کنند!
ما انتظارمان این بود که در این 16-17 ماهه حداقل روزنامه را برای آنها عادی می کردند، نه این که بعد از 16 ماه تازه 20 روز است که به آقای موسوی روزنامه داده اند و انتظار دوم این که حداقل ملاقات اعضای خانواده را با این دو نفر عادی کنید، نه که همان شرایطی که زمان آقای مصلحی بوده حالا هم باشد.
انصاف نیوز: مرحوم آقای منتظری زمانی که از حصر خارج شدند، مواضع سیاسی کمتر گرفتند و به نظر رسید که به توافقاتی رسیدند و یا شاید هم ناگفته این کار را کردند. به نظر شما اگر شرایط حصر تغییر کند، آقای کروبی هم مواضع سیاسی کمتر خواهند داشت؟
حسین کروبی: واقعیتش آقای کروبی خودشان را جزو نیروی های اولیه ی انقلاب می داند و شهروند کشور است، اگر حصر هم تمام شود هر جایی کجی ببیند تذکر خواهد داد، هر جا نقاط مثبت ببیند تشویق خواهد کرد، اینطوری نیست که ایشان موضع سیاسی نگیرد و آقای منتظری هم همینطور بود و بعد از فضای 88 خیلی صریح حرف زدند و مواضع مشخص گرفتند و حتی با پدر من که ایشان اولین بار نامه نوشتد و از ایشان تشکر کرد. در وسط های حرکت هم ایشان دو باره تلفن کرد و از حاج آقا تشکر کرد، با همه ی دلخوری هایی که از آقای کروبی داشت اما باز مواضعش رو صریح اعلام کرد، آقای کروبی هم مثل آقای منتظری اگر چیزی را صلاح بداند حتما موضع می گیرد.
انصاف نیوز: آقای کروبی! در این چند سال رسانه هایی بودند که صراحتا دروغ در مورد آقای کروبی منتشر می کردند، مواردش خیلی زیاد است. مثلا حدود سه سال پیش یکی از رسانه ها که مدیرش یکی از نمایندگان اصولگرای فعلی مجلس است، به راحتی نوشت که آقای کروبی سرطان سختی گرفته و … در مورد اینها تا حالا شکایتی کردید؟ آقای کروبی ابراز نارضایتی کرده اند یا اینها را به خدا می سپارید؟
حسین کروبی: نه، واقعیتش این است که دوستان منویات دلشان را و آن چیزی که می خواهند اتفاق بیافتد را در رسانه هایشان به زبان می آورند، در حالی که آقایان کروبی و موسوی صحیح و سالم هستند و ارزشی هم ندارد که شکایت کنیم، بگذارید دل خودشان خوش باشد به این حرفا. ضمن اینکه بعضا خودشان هم می دانند که دروغ است و حتی بقیه ی دوستانشان هم همان خبر را کپی و بازنشر نمی کنند.
در آخر یک چیزی می خواهم بگویم؛ بعد از 16 ماه که مسوولین عالی رتبه ی دولت پیگیری کردند، موفق شدم قسمتی از مدارک خصوصی و شخصی خودم را پس بگیرم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا