خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه خواهان “مشارکت کامل” در اینستکس شد

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه اروپا علی‌رغم راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران، اینستکس رویکردی دوگانه درقبال تهران دارد، گفت: ما خواهان مشارکت کامل در این سازوکار هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئیریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) با اشاره به کانال ویژه مالی اروپا با ایران که به تازگی ایجاد شده است، گفت: مسکو به دنبال مشارکت کامل با سازوکار مالی جدید با ایران است و به تلاش‌های خود در این زمینه برای ارتباط مستقیم با کشورهای مربوطه و مدیریت این سازوکار ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: اما اروپا علی‌رغم راه‌اندازی اینستکس برای ایجاد شرایط مناسب برای همکاری اقتصادی عادی با ایران همچنان رویکردی دوگانه در قبال این کشور دارد و نشانه‌هایی آشکار برای آن هست.

ریابکوف همچنین به دیدار پیش روی رؤسای جمهور ایران و روسیه در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه) در شهر سوچی اشاره کرد و گفت: مسکو انتظار دارد که این دیدار نتایجی جدید برای همکاری قوی‌تر در حوزه اقتصادی و دیگر زمینه‌ها میان دو کشور به همراه داشته باشد.

رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه قرار است برای شرکت در نشستی سه جانبه درباره سوریه در روز پنج‌شنبه هفته جاری (۱۴ فوریه) در سوچی با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا