خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“قیمت اعلامی خودرو به رییس جمهور نادرست بود”

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت نهایی خودرو بین حدود 2 و سه دهم درصد تا ده درصد نسبت به نوع خودرو تغییر پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: این افزایش قیمت شامل دو درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده است که مجلس امسال اضافه کرده است، حدود 25 درصد نرخ بیمه شخص ثالث که قوه قضاییه برای نرخ دیه تعیین کرده، ایربک که امسال اجباری و در قیمت نهایی خودرو لحاظ شده است.
وی اضافه کرد: هر چند قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت مربوط می شود اما باید گفت قیمتی که مشخص شده نسبت به قیمت آخر91 و بر اساس هزینه‌های91 محاسبه شده بود و از اردیبهشت 92 به اجرا درآمد.
وزیر صنعت افزود: بحث تغییر موتور از یورو 2 به یورو 4 نیز در قیمت جدید خودرو لحاظ شده است.
نعمت زاده گفت: اگر این هزینه‌ها را که در قیمت قبلی خودرو نبوده است، کسر کنیم حتی حداقل قیمت هم، منفی می شود؛ حال این که ما تورم را هم در این دو سال داشته‌ایم.
وی با بیان این که دیگر هزینه‌ها و‌ تغییر نرخ ارز نیز در قیمت‌های جدید لحاظ شده است افزود: به نظر من قیمتی که شورای رقابت داد قیمت معقولی است و امیدواریم رسانه‌ها هم کمک کنند تا آنچه مصوب شده به اطلاع مردم برسد.
نعمت زاده گفت: قیمت‌های جدید در پایگاه‌های اینترنتی خودروسازها هم آمده که همان تصمیم شورای رقابت است و صنایع ما هم دارند تلاش می کنند با افزایش تولید، هزینه‌ها را کاهش دهند.
وزیر صنایع افزود: ما در سه ماه و نیم گذشته بالای 90 درصد افزایش تولید خودروهای سبک و سواری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که این نشان می دهد خودروسازان تلاش زیادی می کنند.
نعمت زاده در پاسخ به این سوال که آیا علت مکدر شدن رییس جمهوری از افزایش قیمت خودرو نداشتن اطلاعات بوده است؟ گفت: اطلاعات را خدمتشان فرستادیم.
وی افزود: به آقای روحانی گزارش‌هایی اعلام شده بود که حتی تا 30 درصد قیمت‌ها اضافه شده است.
نعمت زاده گفت: این اطلاعات از طریق بعضی رسانه‌ها منتقل شده و نادرست بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا