خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرایوت نامبر | چه کسی پشت خط است؟!

پرایوت نامبر (شماره خصوصی) مورد استفاده‌ی چه کسانی است و کدام یک از نهادها می‌توانند از آن استفاده کنند. انصاف نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

کامبیز نوروزی، حقوقدان و روزنامه‌نگار در این باره می‌گوید: سازمان‌های امنیتی با ملاحظه‌هایی مواجه‌ می‌شوند که شماره‌هایشان شناسایی نشود، اما نامشخص بودن شماره‌ی تلفن چیزی را حل نمی‌کند و اهمیتی هم ندارد؛ به هر حال یک شماره تلفن است و حتی اگر شماره مشخص باشد اثری بر مخاطب یا سازمان نمی‌گذارد.

پرایوت نامبر | چه کسی پشت خط است؟!
کامبیز نوروزی

این حقوقدان در ادامه گفت: دستگاه‌های خاصی سال‌ها است که شماره‌هایشان خصوصی است، در نتیجه مخاطب متوجه نمی‌شود که از کجا با او تماس گرفته‌اند. اینگونه مخاطب در تردید است که آیا از سازمان‌های امنیتی با او تماس گرفته‌اند یا کسی است که می‌خواهد از او سوء استفاده کند؟ این یکی از مشکلات این قضیه است.

تنها وزارت اطلاعات می‌تواند از پرایوت نامبر استفاده کند

مرحوم بهمن کشاورز، حقوقدان و رئیس وقت کانون وکلا نیز در دی 97 در همین ارتباط گفته بود: من فکر می‌کنم تنها وزارت اطلاعات می‌تواند از پرایوت نامبر استفاده کند. سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها کار مخفیانه‌ای ندارند که بخواهند از این شماره‌های خصوصی استفاده کنند و با قانون آزادی انتقال اطلاعات هم‌ مغایر است.

مدیرکل روابط عمومی مخابرات استان تهران با بیان اینکه «تا به حال گزارشی درباره‌ی سوءاستفاده از پرایوت نامبر وجود نداشته زیرا در دست افرادی خاص است» گفت: تاجایی که من می‌دانم یک مصوبه وجود دارد که براساس آن مصوبه به ارگان‌های خاص با درخواست بالاترین مقام‌هایشان، پرایوت نامبر داده می‌شود، مثلا باید وزیر یک وزارت‌خانه این درخواست را داشته باشد.

متن کامل گزارش انصاف نیوز درباره‌ی پرایوت نامبر را می‌توانید در این لینک بخوانید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا