خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انفجار انتحاری بر سر راه اتوبوس سپاه

یک منبع آگاه گفت: اتوبوس سپاه در محدوده چانعلی جاده خاش-زاهدان براثر عملیات انتحاری منفجر شد.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: دقایقی پیش این اقدام تروریستی انجام شده و گفته می شود دست کم 20 نفر شهید و 20 نفر نیز زخمی شده اند.


متن اطلاعیه قرارگاه قدس در این باره به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتماممأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش – زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.

در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.»


گروهک تروریستی موسوم به «جیش‌العدل» مسئولیت حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفت.

این گروهک تروریستی در کانال تلگرامی خود مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

دقایقی پیش قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام و شهادت و مجروح شدن جمعی از آنان در جاده خاش – زاهدان خبر داده بود.


در اطلاعیه تکمیلی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه آمده است: «یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه عازمموطن خود بودند در جاده خاش – زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون ۲۷ تن از رزمندگان غیور اسلام شهید و ۱۳ نفر مجروح شدند.

در اطلاعیه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تبریک و تسلیت شهادت رزمندگان غیور و حافظین امنیت مرزهای ایران اسلامی، این گونه اقدامات تروریستی، ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی توصیف و تصریح شده است: این اقدامات ددمنشانه که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم صورت می‌پذیرد نه تنها خللی در اراده پولادین حافظان و مدافعان مرزهای میهن ایجاد نمی‌کند بلکه عزم آنان را در حفظ و صیانت از امنیت مرزهای ایران اسلامی و آرامش و آسایش مردم راسخ و استوار تر می‌نماید.


سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت تعدادی از پاسداران در حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان قطعی است ولی هنوز نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تمام سرنشینان پاسدار حاضر در اتوبوس به شهادت رسیده‌اند یا خیر.

سردار رمضان شریف افزود: باید منتظر اخبار واصله دقیق‌تر بمانیم.

مرعشی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز باتأثر از وقوع این حادثه گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال رصد این حادثه تروریستی هستند.

وی از مردم خواست تا در این رابطه از شایعه پراکنی جدا خودداری کنند.

معاون استاندار گفت: موضوع به اطلاع مردم خواهد رسید.


استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات حمله انتحاری به اتوبوس سپاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا- احمدعلی موهبتی در ارتباط با جزئیات حادثه تروریستی محور زاهدان- خاش اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشات واصله این حادثه تروریستی که شب گذشته در محور زاهدان به خاش رخ داده تاکنون ۲۷ شهید و ۱۳ زخمی در پی داشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی این حادثه تعدادی از نیروهای مدافع وطن در حالی که پس از اتماممأموریت در حال رفتن به مرخصی بودند از جانب گروهک‌های معاند مورد هجمه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این حادثه خودرویی در محور خاش- زاهدان حوالی ۶۵ کیلومتری زاهدان در مسیر اتوبوس حامل رزمندگان اسلام قرار داشت که زمانی که اتوبوس قصد سبقت گرفتن از این خودرو حامل مواد منفجره را داشته، خودرو از سمت شاگرد به اتوبوس برخورد کرده و انفجار انتحاری صورت می‌گیرد.

موهبتی با تاکید بر اینکه بدون شک علت اصلی این حادثه عصبانیت دشمنان نظام از حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بوده است، افزود: ملت ایران امسال با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، گسترده‌تر از همیشه در راهپیمایی حضور یافتند و همین امر موجبات خشم دشمنان و طراحی چنین دسیسه‌ای شده است.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«شهادت هنر مردان خداست»

” امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه ”

حادثه خونین تروریستی اتوبوس حافظان امنیت، در محور ارتباطی شهرستان خاش به مرکز استان که منجر به شهادت مظلومانه و جراحات جمعی از افسران رشید و سربازان خدومنیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید، به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و مردم شریف استان و بازماندگان محترم تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی شک همگام با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در حالی که مردم عزیز و استوار و قهرمان استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی همراه با مردم بزرگوار ایران اسلامی با عزتمداری و عظمت نقش بسزایی در خلق حماسه بزرگ جشن پیروزی داشتند، دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا جنایتکار و ایادی مزدور آن خشم عمیق و کینه دیرینه خویش را برون افکندند و مرتکب جنایتی کور شدند و در عملیات انتحاری جوانان عزیز عرصه خدمت و امنیت را به فیض عظیم شهادت رساندند.

ملت ایران بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب، هیچگاه از شهادت نهراسیده و روز به روز مستحکم‌تر و مقاوم‌تر می‌شود و در برابر زیاده خواهی‌های اربابان زر و زور و قدرت تا پای جان ایستاده است.

این جنایت بر اثر عصبیت و جاهلیت دشمنان نادان از چهل سالگی انقلاب رخ داد و خواهان تفرقه بین امت واحده در استان بودند، لکن با ایستادگی و بصیرت و وحدت و یکپارچگی مردم شیعه و سنی خللی در وحدت آنها و خدمات رسانی فعالان و نیروهای نظامی و انتظامی ایجاد نخواهد آورد.

لذا لازم است مردم بزرگوار و با بصیرت استان با حفظ وحدت ملی خویش نقشه شوم آنها را در نطفه خفه نمایند. اطمینان می‌دهم با همکاری خردمندانه اعضای محترم شورای تأمیناستان با تمام جدیت عاملان این حادثه شوم در اسرع وقت شناسایی و به دستگاه محترم قضائی معرفی شوند تا با اشد مجازات با آنها برخورد قاطع گردد.

اینجانب مجدد به روح پاک شهیدان درود فرستاده و با خانواده معزز این شهدای والامقام ابراز همدردی نموده و تسلیت خویش و اعضای شورای تأمین استان را محضر عزیزان اعلام داشته و علو درجات برای شهیدان انقلاب و حافظان نظم و امنیت و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه از خداوند سبحان خواستارم، و از روز پنجشنبه مورخ ۲۵/ ۹۷/۱۱ به مدت سه روز عزای عمومی اعلام می‌نمایم.

ضروری است مراکز درمانی سریعاً نسبت به رسیدگی کامل به مجروحان اقدام نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایکاش استان پهناور سیستان و بلوچستان به سه استان : استان سیستان در شمال به مرکزیت زاهدان ، استان بلوچستان در وسط به مرکزیت ایرانشهر و استان مکران در جنوب به مرکزیت چابهار تقسیم می شد تا اداره و کنترل و حتی توسعه آن بهتر میسر می شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا