خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشین پرورش: یغماگران شکایت می‌کنند!

«افشین پرورش» پژوهشگر فرهنگی، چند روز پیش در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی شکایتی از خود نوشت:

دقیقاً سه روز پیش متوجه شدم که [ع.ش] شکایتی را علیه من در دادسرای جرائم اینترنتی ثبت کرده و کار به صدور حکم غیابی هم کشیده شده. جالب است من را به “افترا و نشر اکاذیب” متهم کرده اما بدون اطلاع من و بدون کوچکترین ابلاغیه‌ی قضایی، فاتحانه مسیر پرونده را طی کرده تا بتواند از این طریق و بدون اینکه توان دفاع داشته باشم، حکم‌محکومیت مرا بگیرد.

او در این پرونده نه تنها مرا “فراری و مجهول المکان” معرفی کرده، بلکه از هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص خودداری کرده تا مبادا خللی در مسیر محکوم شدن من در دادگاه پیش بیاید. راهی کاملاً شبیه راهی که [س.ر.ا] مجسمه ساز کپی کار در پیش گرفت و من به دلیل “عدم حضور در تمامی مراحل دادرسی و عدم ارسال لایحه‌ی دفاعیه” در پرونده‌ی [س.ر.ا] به یکسال حبس تعزیری و پنج میلیون تومان جریمه‌ی نقدی محکوم شده بودم.

کاملاً مشخص است که یغماگران دغلکاری چون [ع.ش] و [س.ر.ا]، از ترس دفاعیات مستند و مستدل من دست به چنین حرکت بزدلانه‌ای زده‌اند وگرنه چه دلیلی دارد که از کسی شکایت کنند ولی از هرگونه اطلاع رسانی خودداری کرده و با دادن آدرس اشتباه، اجازه‌ی دفاع را از او بگیرند.

از این رو برای جلوگیری از باب شدن این رفتار غیرقانونی و اعتراض به این حکم ناعادلانه که متأثر از دروغ و دغلهای [ع.ش] صادر شده، از وکلای خود خواسته‌ام به این پرونده ورود کرده و دفاعیات مستدل و مستند مرا به دادگاه ارائه کنند و خواهان بررسی دقیق اصالت آثاری از [ع.ش] شوند که من رأی به تقلبی بودن آنها داده‌ام.

بررسی این دسته از آثار [ع.ش]، باید از طریق روشهای نوین و علمی تشخیص اصالت آثار و با استفاده از تکنولوژی روز انجام شود، نه بر مبنای نظر افرادی نظیر [غ.ا] و یا [آ.آ] که خود متهم به تولید و فروش آثار تقلبی و جعلی هستند.

بدین ترتیب از طریق وکلای خود، مشتاقانه پیگیر این پرونده خواهم شد تا در نهایت از طریق دادگاه مشخص شود که چه کسی به دروغ، دغل، تدلیس و فریب افکار عمومی در راستای تأمین منافع شخصی دست زده است.

در ضمن از آنجا که [در] پرونده‌ی شکایت [س.ر.ا]، […] حکم صادره […] دچار خدشه شده و بدین ترتیب آن پرونده را هم که به محکومیت من، نسترن صفایی (مجسمه ساز) و امیرحسین اعتماد (مدیرگالری اعتماد) منجر شده بود، از طریق وکلای خود تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم کرد.

روایت باربد گلشیری از ناپدید شدن گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا