خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هوتن شکیبا: نقش عبدالحمید ریگی چالش بزرگی برای من بود

/ گفت‌وگوی انصاف نیوز با بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره‌ی فیلم فجر /

هوتن شکیبا بازیگر نقش اول مرد فیلم «شبی که ماه کامل شد» که سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال تصاحب کرد در گفت‌گو با خبرنگار انصاف‌نیوز درباره‌ی سختی نقش عبدالحمید ریگی گفت: چالش بزرگی برای من بود که با تجربه‌ی کار در تئاتر توانستم این نقش را بازی کنم.

متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با هوتن شکیبا را که پیش از اختتامیه‌ی جشنواره انجام شده است در ادامه می‌خوانید:

انصاف نیوز: چگونه برای این فیلم انتخاب شدید؟

هوتن شکیبا: همان طور که می‌دانید قبل از ساختن فیلم قرار بود که نقش من در فیلم را هومن سیدی بازی کند اما به دلیل مسایلی که برای سیدی پیش آمد از نقش کناره‌گیری کرد و خانم آبیار برای نقش عبدالحمید ریگی به سراغ من آمد. من با خواندن فیلمنامه و توضیحات مفصلی که خانم آبیار درباره‌ی نقش داد و با تحقیقاتی که خودم انجام دادم مطمئن شدم که این نقش یک چالش جدی برای من در سینما است و نقش را پذیرفتم.

درآوردن لهجه‌ی سیستانی و بازی در نقش عبدالحمید ریگی همانطور که اشاره کردید کار ساده‌ای نیست، شما این کار را چه طور انجام دادید؟

درآوردن لهجه‌ی سیستانی و اینکه این نقش در من شکب بگیرد بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود چراکه برای درآوردن این لهجه نزدیک به دو ماه در میان مردم اهل سیستان و بلوچستان زندگی کردم و با آنها به زبان خودشان صحبت می‌کردم تا صحبت کردن با این لهجه برای من آسان شود. خانم آبیار برای راحتی کار یک فرد سیستانی هم در کنار من آورده بود تا با او بیشتر همراه شوم و نوع رفتار و لهجه را بیشتر یاد بگیرم.

درباره‌ی قسمت دوم سوال شما این را به طور خلاصه بگویم که قبلا شناخت کمی درباره‌ی عبدالحمید ریگی داشتم و شناخت نسبی من درباره‌ی برادر و رهبر گروه یعنی عبدالمالک ریگی بود اما مطالعه‌ی زیاد و دیدن فیلم‌های مستند درباره‌ی این فرد باعث شد که بیشتر در نقش فرو بروم. اما در کل نقش عبدالحمید ریگی برای من یک فرصت بزرگ بود تا توانایی خودم که سال‌ها در تئاتر به دست آورده بودم را برای اولین بار در یک فیلم سینمایی به اجرا بگذارم.

آقای شکیبا به عنوان آخرین سوال چقدر برای بردن بهترین بازیگر نقش اول مرد و گرفتن سیمرغ بلورین شانس دارید؟

واقعا جواب دادن به این سوال سخت است ( می‌خندد). بردن سیمرغ بسیار سخت است با حضور بازیگران با تجربه‌ای مثل آقایان عزتی، حجازی‌فر، آقاخانی، نوید محمد‌زاده‌ی عزیز، امین حیایی، استاد بزرگوار جناب آقای نصیریان واقعا کار دشواری است اما امیدوارم با لطف داوران جشنواره بتوانم سیمرغ را دریافت کنم.

گفتنی است بعد از انجام مراسم اختتامیه‌ی جشنواره، فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار عناوین مهم جشنواره را به خود اختصاص داد از جمله  سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن برای الناز شاکردوست، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هوتن شکیبا، سیمرغ بهترین بازیگر مکمل زن برای فرشته صدرعرفایی، بهترین کارگردانی برای نرگس آبیار و سیمرغ بهترین فیلم را به خانه برد و واکنش مثبت مخاطبان را به همراه داشت. 

بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد متشکل از هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی، آرمین رحیمیان، پدرام شریفی، امین میری، فرید سجادی حسینی و بانیپال شومون و… هستند.

این فیلم روایت واقعی از ازدواج عبدالحمید ریگی با فائزه منصوری است که پس از ازدواج به پاکستان فرار می‌کنند و طی ماجراهایی، برادر فائزه، شهاب منصوری توسط عبدالمالک ریگی به قتل می‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا