خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست دانشجویان برای شفافیت بودجه‌ی دانشگاه خواجه نصیر

/مدیر فرهنگی: فردا آمار منتشر می‌شود/

یکی از دانشجویان خواجه نصیرالدین طوسی می‌گوید درخواستی را در سامانه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات برای شفافیت بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه ارسال کردم، اما آماری که دانشگاه منتشر کرد با آن بودجه‌ای که ما دریافت می‌کردیم؛ مغایرت داشت. از سوی دیگر مدیر فرهنگی این دانشگاه می‌گوید آن آمار به اشتباه منتشر شده و فردا آمار هزینه‌کرد منتشر خواهد شد. متن گفت‌وگو با یکی از دانشجویان خواجه نصیر و فریدون وفایی مدیر فرهنگی این دانشگاه را در ادامه بخوانید:

دانشجو: ما این مقدار بودجه را دریافت نکردیم

یکی از دانشجویان خواجه نصیرالدین طوسی درباره‌ی هزینه‌کرد بودجه‌ی فرهنگی این دانشگاه به انصاف نیوز می‌گوید: «بنده با سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات آشنا شدم، چند تا درخواست برای دانشگاه ارسال کردیم، یکی از آنها درخواست گزارش از جزییات هزینه‌ی بودجه‌ی فرهنگی دانشگاه در سال 98 است. البته سال‌های گذشته نیز همچین درخواستی داده بودم اما آنها را نادیده گرفتند.

براساس رواله سامانه اگر از پاسخ دانشگاه راضی نبودید، می‌توانید اعتراض بزنید و به درخواست دوباره به سازمان بازمی‌گردد و دوباره جواب می‌دهند. با دبیرخانه انتشار آزاد و دسترسی به اطلاعات تماس گرفتم و قرار شد پیگری کنند، اما گفتند معاونت مالی و اداری از انتشار جزییات هزینه کرد مالی امتناع می‌کنند. پس از دو ماه این آمار از طرف دانشگاه در سامانه در کارتابل شخصی شخصی من منتشر شد. درخواست ما «هزینه‌کرد» در سال 98 بود، آماری که دانشگاه منتشر کرده بود؛ برای دانشجویان غیر واقعی بود و تشکل‌های دانشجویی می‌گویند در بهترین حالت یک چهارم از آن بودجه را دریافت کردیم.

با چند تا از دبیران با مدیر فرهنگی دانشگاه تماس گرفتیم؛ ایشان گفت این آمار هزینه کرد نیست و اشتباهی در سایت آپلود شده است و این آمار مربوط به برآوردهای اولیه ما بوده یعنی می‌خواستیم این مقدار بودجه بگیریم. دانشگاه آمار غلطی را درباره‌ی هزینه کرد در سامانه‌ی شفافیت اعلام کرده است، مدیر فرهنگی تکذیب کرد اما اگر به اشتباه این آمار منتشر شده پس چرا آمار درست منتشر نمی‌شود؟

آماری که دانشگاه خواجه نصیر در ابتدا به اشتباه منتشر کرد
آماری که دانشگاه خواجه نصیر در ابتدا به اشتباه منتشر کرد

مدیر فرهنگی خواجه نصیر: فردا منتشر می‌شود

فریدون وفایی مدیر فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، روز سه‌شنبه درباره‌ی انتشار آمار هزینه‌کرد بودجه‌ی فرهنگی به انصاف نیوز می‌گوید: «این آمار احتمالا فردا در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار می‌گیرد؛ اگر هم در آنجا نتوانستیم ارسال کنیم، روی سایت خود دانشگاه قرار می‌دهیم؛ مشکلی پیش آمده وگرنه این آمار برای انتشار آماده است.»

او درباره‌ی آمار قبلی که در سایت به اشباه منتشر شد، گفت:«یک نامه‌ای به دفتر طرح و برنامه دادیم و از آنها درخواست بودجه کردیم. اما دوستان به جای عملکرد و هزینه کرد، درخواست بودجه‌ی ما را قرار دادند. معمولا بودجه‌ی بیشتری را درخواست می‌کنیم اما آنچه به ما داده می‌شود، کمتر است. این آمار هم مربوط به تقاضای درخواست ما بود. دانشجویان به درستی به این مسئله اعتراض کردند و گفتند همچین بودجه‌ای را نگرفته‌ایم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا