خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چطور به آنهایی که «انگ» جاسوسی زده بودید آزاد شدند؟ | احمد زید آبادی

نگاه متفاوت (احمد زیدآبادی):
نباید هیچ توضیحی داده شود؟

آزادی فعالان محیط زیستی از زندان به حکم اینکه “جلو ضرر را هر کجا بگیری منفعت است” اقدامی مثبت به شمار می‌رود؛ اما پس از گذشت این همه سال، آیا یک صاحب‌منصب در این کشور نباید یافت شود که به افکارعمومی توضیح دهد جرم این شهروندان که با انگِ “جاسوسی” سال‌های طولانی از عمر خود را پشت میله‌های زندان سپری کردند، دقیقاً چه بوده است؟
چه چیزی مسئولان را از توضیح صریح و روشن در این باره باز می‌دارد؟ لابد طبق معمول خواهند گفت چون موضوع مربوط به “امنیت ملی” است و ممکن است مورد بهره‌برداری “دشمن” قرار گیرد، نمی‌توان آن را افشاء کرد! اگر طبق ادعاها، پای “جاسوسی” در میان بوده باشد که در آن صورت “دشمن” از جیک و پیک ماجرا باید با خبر باشد! بنابراین، این وسط فقط مردم ایران می‌مانند که نباید بدانند جمعی از فرزندان‌شان، به دلیل ارتکاب چه عمل مشخصی، متهم و بازداشت و محکوم و زندانی شده‌اند!

@ahmadzeidabad

سیدحسن نصرالله و تصمیم مسئولان جمهوری اسلامی

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان: “مسئولان ایرانی تصمیم قاطع گرفته‌اند که پاسخ ایران به اسرائیل مستقیم خواهد بود.”
واقعیت این است که هیچکدام از مسئولان جمهوری اسلامی تا کنون چنین حرفی را به طور علنی و رسمی نگفته‌اند. آیا آقای نصرالله از تصمیم‌های پشت‌پرده، خبر داده است؟ اگر چنین تصمیمی در پشت‌پرده گرفته شده، پرسش این است چرا رهبر حزب‌الله یک تصمیم “پشت‌پرده” را علنی کرده است؟
در روزهای اخیر نوعی اشتیاق از سوی رهبران حزب‌الله لبنان برای پاسخ مستقیم ایران به اسرائیل دیده می‌شود. دلیلش چیست؟ به نظرم دلیلش همان تعارض عینی بینِ”منافع ملت” و “منافع امت” است که به هنگام انتخاب‌های دشوار خود را نشان می‌دهد. این تعارض با آغاز و تشدید جنگ در غزه ظاهر شده و اعلام تفکیک و تمایز بین جمهوری اسلامی و “گروه‌های مقاومت در منطقه” تکلیف آن را کم و بیش روشن کرده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا