خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحاتی درباره‌ی یک اتفاق در صحن شورای شهر تهران

معصومه اصغری، خبرنگار روزنامه‌ی شرق در کانال تلگرامی “باشگاه روزنامه‌نگاران ایران” نوشت:

از آنجایی که راوی اولیه این اتفاق (محسن وثوقی) واقعیت این ماجرا را به واقع ، کامل و بدون جانبداری تعریف نکرده و باعث ابهام و بدگمانی نسبت به شورای شهر، عضو شورا و حتی خبرنگاران شورا شده است لازم می دانم توضیحاتی را که در نتیجه گفت و گو با خبرنگاران شاهد ماجرا و شخص سخنگوی شورا داشتم از جهت دفاع از جایگاه خودمان بیان کنم.

زمان ماجرا به اواخر دی ماه برمی گردد. علی اعطا ،سخنگوی شورا در صحن شورا ، پس از گفت و گویی با رسانه ملی با درخواست این فرد برای مصاحبه مواجه می شود و میپرسد شما از کدام رسانه هستید؟ ایشان نام کانالی را می گوید و سخنگوی شورا می گوید من با کانالها گفت و گو نمی کنم و می رود و هیچ سوالی هم پرسیده نمی شود. این فرد (محسن وثوقی) در ادامه شروع به توهین و بیان اظهاراتی می کند. (این مکالمه و رفتار و توهینهای این فرد را چند خبرنگار و سایر حاضران در صحن مشاهده کرده اند)

سخنگوی شورا با مشاهده اینکه این فرد همچنان در صحن شورا به گفت و گو ادامه می دهد از روابط عمومی و حراست می خواهد که هویت این فرد را بررسی کنند. سخنگوی شورا می گوید از قبل سوابق این فرد و گزارشهایی که درباره وی به من رسیده بود مطلع بودم. حتی شهردار منطقه 19 درباره اینکه این فرد به نام مشاور و بازرس ویژه شهردار تهران در سطح منطقه سوء استفاده هایی داشته گزارشهایی به من داده بود و من این موضوع را حتی با شهردار تهران هم مطرح کردم. بعد از این هم سخنگوی شورا ماجرا را پیگیری نمی کند.

باقی ماجرا اما در حراست شورا اتفاق می افتد و یکی از کارکنان حراست شورا از این فرد (در آن روز یا روزهای بعد معلوم نیست) برگه ای را به عنوان تعهد (بیشتر شبیه صورت جلسه است) می گیرد که در آن مطالبی نوشته شده که خلاف واقع است. در ادامه آقای وثوقی تصویر این تعهد را در روزهای بعد رسانه ای می کند. سخنگوی شورا با اطلاع از انتشار این نامه موضوع را از حراست جویا می شود و بعد کارمند مذکور می گوید من “فریب” این فرد را خورده ام. گویا این کارمند در تماسی با آقای وثوقی از او می خواهد این عکس را از اینترنت بردارد و او هم قولهایی می دهد اما در ادامه محسن وثوقی این مکالمه را هم منتشر می کند و داستان ادامه دارتر می شود.

آنطور که من مطلع شدم و سخنگوی شورا هم تائید کرد، عصبانیتی از حذف سمت دبیر دبیران مناطق (به دلایل مختلف از جمله دخالت در کار شهرداران ) وجود دارد و این فرد به عنوان دبیر دبیران منطقه 19 جایگاه خود را از دست داده است.

پس تا اینجای کار این فرد تنها یک کانال دارد و خبرنگار رسانه ای نیست و رفتاری رسانه ای هم نداشته است. با توجه مبهم بودن نیت این فرد و روابطی که در شورا داشته است و اتفاقاتی که مرحله به مرحله خود را نشان داد. سخنگوی شورا هم ترجیح داده است ابتدا ابعاد مختلف این موضوع را شناسایی کند و بعد درباره آن صحبت کند و آنطور که شنیدم قرار است توضیحاتی هم از سوی شورا درباره این موضوع داده شود.

از این جهت از باشگاه روزنامه نگاران خواستم تا به روایت اصلی ماجرا و خبرنگاران که شاهد این اتفاق بودند توجه کند ، نه یک برگه تقدیرنامه که هر کسی می تواند داشته باشد.

اما فارغ از اینکه این فرد با چه جایگاهی و هدفی در شورا حضور داشته و قصد گفت و گو با اعضای شورا می کند، این موضوع مهم است که صحن شورای شهر تهران در این دوره تبدیل به فضایی دم دستی برای افراد مختلف و بی ربط شده است.

افرادی که به واسطه آشنایی با فلان فرد یا عضو می توانند به صحن شورا بیایند یا در ساختمان تردد کنند و حتی خود را به عنوان خبرنگار جا بزنند و اگر این فضا نبود شاید این فرد هم چنین امکانی را نداشت.

خبرنگاران شورای شهر تهران، جدید یا قدیمی یکدیگر را به واسطه حداقل دو روز کاری مستمر در هفته به خوبی می شناسند و بسیاری از قواعد کاری خود و صحن شورا را (که در این دوره بسیار مشکل دارد) قبول می کنند و نباید اجازه داده شود هر فردی با هر سطحی از ارتباط و نفوذ حزبی، این محدوده امن را ناامن کند.

ضبط خبرنگار توسط حراست شورای شهر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا