خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بلوغ در پاسخ ظریف به علی کریمی

مرتضی بهشتی، حقوق‌دان و پژوهشگر در خبرآنلاین نوشت: در فضای مجازی مشاهده کردم جناب وزیر خارجه در پاسخ به شکایت آقای علی کریمی فوتبالیست نامی ایران زمین، در خصوص خبری که حکایت از افتخار جناب دکتر ظریف از اینکه بابت حمایت از ملت فلسطین تحت فشار هستیم توضیحی را منتشر کرده بودند.

خبر از این حیث برایم شادی بخش بود که، عالی ترین مقام سیاست خارجی کشور خود را در مقابل افکار عمومی موظف به پاسخگویی می داند و قداستی برای خود قائل نمی باشد. و این همان حلقه مفقود ه ای است که در طول سال های مدید پاشنه آشیل کشورمان بوده و مقامات نظام از عالی ترین سطح تا پایین ترین ها با ایجاد قداست و ایجاد ارتباط یک سویه، برای خود، مسؤلیتی را در قبال سوالات فراوان مردم قائل نیستند و سازو کاری هم برای پاسخگویی به شبهات مردم بوجود نمی آورند و پیش بینی های مندرج در قانون اساسی را هم آن قدر با اما و اگر مقید کرده اند که معلوم نیست، سوال کردن از تصمیمات و تحلیل های رهبران و مدیران، در راستای دفاع ازامنیت ملی کشوراست یا مغایر با آن .

در هر حال از احترام وزیر محترم به افکار عمومی سپاسگزارم و انتظار این است که لازمه پاسخ ها این نباشد که، پرسش کننده صاحب موقعیت و تریبون باشدبلکه در مقابل تمام آحاد مردم خود را موظف به پاسخگویی دانسته و حتی قبل از هر نوع سخن و نوشته و پیامی منافع، تبعات و ابهامات جامعه مورد تجزیه وتحلیل قرار گیرد تا مواضع متخذه، برگرفته از اندیشه و احساس فردی نباشد بلکه حاصل واقعیتی ملموس و جاری در میان مردم باشد.

پاسخ ظریف به انتقاد علی کریمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نفس پاسخگویی ایشون مثبته. ولی چیزی از قبح اون جمله شون در هنگامه دردمندی مردم فقیر شده ایران کم نمی کنه چون افتخار به این فقر و توجیه اون پذیرفته نیست بویژه وقتی صرفا فشارش برای مردمه و مزایاش برای مسئولان نجومی بگیر در مقابل مردم بسته بگیر و حتی بسته نگیر که بسته شون مثل برخی دکل ها گم شده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا