خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک عضو شورای شهر خواستار اقدام قضایی علیه قالیباف شد

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به سخنان شب گذشته قالیباف خواستار اقدام حقوقی و قضائی معاونت حقوقی شهرداری شد.

به گزارش ایسنا، محمود میر لوحی امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اظهارات شب گذشته قالیباف در یک برنامه تلویزیونی گفت: قالیباف در برنامه تلویزیونی در مورد رقم بدهی شهرداری توضیحات و اظهاراتی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است، گفت: شهرداران سابق تهران همچون نجفی، افشانی و حالا هم حناچی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌خواهند عدد بدهی را بولدکنند چرا که مانعی برای جذب سرمایه گذاری کنند اما حالا با ادبیاتی سخیف اظهاراتی بیان شده است.

میرلوحی با بیان اینکه لازم است صدا و سیما به شورا و شهرداری فعلی وقت پاسخگویی دهد گفت: از دفتر حقوقی شهرداری تهران نیز می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضائی لازم در این خصوص انجام دهد.

وی همچنین ضمن گلایه از برخورد صدا و سیما با مدیریت شهری جدید گفت: گویا صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند چرا که در برنامه اخیر افتتاح بیش از ۵۰۰ پروژه جدید خبری در این زمینه منتشر نکرد.

رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به سخنان شب گذشته قالیباف یک برنامه تلویزیونی که بدهی شهرداری را تکذیب کرده و آن را یک دروغ بزرگ خوانده بود، گفت: بخشی از سخنان قالیباف در صدا و سیما غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بوده و می‌بایست صدا و سیما فرصت پاسخگویی به شورا و شهرداری بدهد و قالیباف نیز اظهارات خود را اصلاح کند.

متأسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیر منصفانه‌ای رخ داد و دو عضو شورا یعنی میرلوحی و خدا کرمی به دادگاه احضار شدند و نتوانستند از خود دفاع کنند و اشد مجازات برای میر لوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

 

به نوشته‌ی تسنیم  شهردار اسبق تهران در برنامه تلویزیونی بدون توقف درباره اظهارات مطرح شده از سوی مدیریت شهری تهران (اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران) درباره بدهی ۵۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری به مدیریت شهر در دوره چهارم اظهار کرد: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: این رقم ۵۴ هزار میلیارد تومانی که مدیریت شهری فعلی به مدیریت شهری قبلی نسبت می‌دهد، یک دروغ بزرگ است و بنده آن را تکذیب می‌کنم و در واقع هر کسی که نخواهد کار کند و بخواهد در قدرت بماند باید دروغ بگوید.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: این افراد، برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زد و بند کنند و در واقع، چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

قالیباف بیان کرد: وقتی شورای چهارم تمام شد ما گزارش‌هایی را در خصوص میزان بدهی‌ها و اموال شهرداری تهران به شورای چهارم دادیم و این موضوع به‌صورت مصوبه شورا درآمد که میزان بدهی‌های شهرداری چقدر است و در نهایت نیز این مصوبه به شورای پنجم ارائه شد و هم‌اکنون نیز اسنادش موجود داست.

وی تصریح کرد: در آن مصوبه میزان بدهی‌های شهرداری تهران ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که از آن رقم ۱۴ هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است که این موضوع در دوره آقای نجفی شهردار وقت تهران نیز تاکید شد علاوه بر اینکه باید دولت دهم یک میلیارد دلار براساس مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهرداری می‌داد که این موضوع نیز محقق نشد.

شهردار اسبق درباره اموال شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه عنوان شده است که این اموال فروخته شده است که این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست چرا که همه موارد اموال نقد و غیرنقد در شهرداری تهران ثبت شده است و دارایی‌ها و اموال و زمین‌های شهرداری تهران در دوره گذشته نسبت به زمان مدیریت قبل دو برابر افزایش یافته بود که این موضوع در صورتجلسه شورای شهر تهران در دوره گذشته هم آمده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوب مدارک و مستندات را اگر شورا داره که میتونه شکایت کنه پس چرا کاری نمیکنه؟پس چرا فقط از دور حرف میزنند؟ و البته یکجای کار میلنگه

    1. بله، همونجای کار که قالیباف کیه و پارتیش کیه و دفعه قبل بخاطر ارائه مستندات نجفی رو مجبور به ترک شهرداری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا