خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر علی لاریجانی درباره فیلم فاضل و مرتضوی

دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه برای فاضل لاریجانی پاپوش درست کرده اند، گفت: پیگیری حقوقی و قضایی در حال انجام است اما به من مربوط نیست، دخالت نمی کنم.

به گزارش انصاف نیوز، متن بخشی از گفتگوی رییس مجلس شورای اسلامی با شرق در این باره، در پی می آید:

* نطق و واکنش شما در روز حضور احمدی نژاد و پخش فیلم در صحن علنی از نقاط قوت کارنامه تان است اما این انتقاد هم هست که چرا شما به اتهام هایی که به افراد دیگر زدند واکنش مشابهی نشان ندادید، یا زمانی که احمدی نژاد به نوعی شان قوه مقننه را مراعات نمی کرد و با عملکرد انتقاد برانگیز و ادبیات ناشایست مجلس و نمایندگان مواجه می شد، موضع گیری ای مانند «یکشنبه سیاه» نداشتید. این نقد را می پذیرید چون مساله پخش فیلم مساله شخصی تری بود واکنش شما تندتر بود و با دیگر واکنش هایتان هم وطن نبود؟

شرایط زمانی متفاوت بود. این موضوع پخش فیلم مذاکره فاضل لاریجانی یا سعید مرتضوی اواخر عمر دولت رخ داد و خیلی اختلاف ها از سطح مجلس و دولت عبور کرده بود. در گذشته این طور نبود و تلاش این بود که مجلس جایگاه خودش را داشته باشد ما تا جای ممکن ما مسایل را هضم کنیم. در مورد یارانه اختلاف نظر داشتیم اما تنش ها مدیریت شد هر چند همان میزان تفاهم هم اجرا نشد. استراتژی این بود که ضمن انتقاد، همکاری قطع نشود، چنانچه همین حالا هم دستور همین است. در مجلس اختلاف هایی هست اما برخی شدیدتر نظر می دهند اما ما باید با دولت همراهی داشته باشیم و اختلاف مانعی در مدیریت دیده نشود، اما تا پیش از این هیچ وقت این سطح از دریدگی وجود نداشت اینکه در خود مجلس رییس جمهور بیاید و اینطور توهین و اتهام های غیر شرعی مطرح کند. قبلا چیزهایی تلویحی گفته می شد، این تلویحی را گاهی ما هم تلویحی جواب می دادیم و گاهی اصلا پاسخ نمی دادیم.

* فاضل لاریجانی در فیلم در حال مذاکره با سعید مرتضوی دیده می شود. ایشان بعدتر این فیلم را پاپوش خواند. آیا شما در محفل خصوصی از برادرتان درباره ی جزییات این حادثه پرسیدید؟ اینکه واقعیت امر چه بود؟

نه نپرسیدم، ایشان همان روز زنگ زدند و گفتند که آقای مرتضوی من را خواست و صحبت کرده. گویا دوبار هم بوده. یک بار هم فیلمشان خوب درنیامده بود، البته ایشان خبر نداشتند. بعدها معلوم شد. در اینکه پاپوش درست کردند، شکی نیست، هر چند شاید ایشان هم ضعفی داشته. چنانچه نباید اصلا قبول می کرد و می رفت اما سوال این است که حالا دعوت کردند و ایشان هم کار نادرستی کردند، خب چه ربطی به ما دارد.

فکر می کنید احمدی نژاد با پخش این فیلم دنبال چه هدفی بود؟

آقای احمدی نژاد می خواست بگوید اینها پشت صحنه است و یک پایش در دو قوه دیگر است که چنین کارهایی انجام می شود. ایشان این همه اعتقاد داشت که قانون اساسی باید اجرا شود! باید می دانست که در اصل 25 قانون اساسی درباره ی شنود مسایلی وجود دارد. خب، سوال این است که چرا این اصل قانونی را رعایت نکردند؟ اصلا این چه ربطی به مجلس دارد. در کشور ما خانواده هایی هستند که برادر یک جور است و خواهر یک جور، هر کسی شان خودش را دارد.

به هر حال قرار است پرونده آقای فاضل لاریجانی هم پیگیری حقوقی و قضایی شود؟

بله، پیگیری حقوقی و قضایی در حال انجام است اما به من مربوط نیست، دخالت نمی کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا