خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روستاهای محروم سمنان؛ هدف جدید کانون پرورش فکری

روستاهای استان سمنان امسال مرکز توجه فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار داشتند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، بخشی از برنامه‌های خود را به مناطق محروم برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کودکان و نوجوانان روستاهای سمنان؛ مرکز توجه/ کانون پرورش فکری به مناطق محروم می‌رود
نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در گفت‌وگو با این خبرگزاری در سمنان اظهار کرد: امسال برنامه «پیک امید» در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی و به‌صورت برگزاری ویژه‌برنامه، جشن شادی، کارگاه‌های فرهنگی و هنری، کارگاه مهارت‌آموزی در تمامی شهرستان‌ها اجرا شد.

وی بیان کرد: برنامه «جوانه‌های انقلاب» هم در تمام مراکز با مشارکت اعضا و مربیان و با هدف تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و سلامت و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها و فراخوان‌های ملی و منطقه‌ای برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: جشن بزرگ انقلاب، آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی و «خانواده شاد» در سمنان و سایر شهرستان‌ها با حضور اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

خدابخشی اضافه کرد: برنامه «رویش‌های انقلاب» در تمام مراکز با حضور اعضای کودک و نوجوان و با محوریت معرفی شهدا و شخصیت‌های مؤثر در پیروزی انقلاب برگزار شد.

وی تصریح کرد: برنامه «سیمای کانون» در مراکز سمنان و با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد و در آن، مجتمع و مرکز دو سمنان با رویکرد تهیه گزارش مستند از نوجوانان موفق و پخش آن از سیمای مرکز سمنان اقدام کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد: برنامه «سپید بالان» هم در مراکز فراگیر با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره دو کانون سمنان و شاهرود و در قالب اجرای جشن با همکاری مدرسه برگزار شد.

خدابخشی بیان کرد: برنامه «نقش مهر» هم در فضای مجازی با مشارکت اعضای کودک و نوجوان و به‌صورت عکاسی حضوری و ارسال عکس‌ها به‌صورت مجازی انجام شد.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی نیکوکاری «سایبان امید» ویژه کودکان و نوجوانان در سمنان خبر داد و گفت: در این برنامه، اعضای کودک و نوجوان و مسؤولان شهرستان حضور داشتند و برنامه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون سمنان اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد:‌ برنامه «از تابش فکر تا رویش دست» در دامغان با مشارکت اعضای کودک، نوجوان و عموم مردم و در قالب گشایش نمایشگاه دستاوردهای اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون دامغان در حوزه تولید ملی اجرا شد.

وی از بازدیدهای مدارس در تمام مراکز با مشارکت اعضای کودک و نوجوان خبر داد و گفت: بازدید مدارس از نمایشگاه با رویکرد آشنایی با دستاوردهای انقلاب انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: کارگاه آموزشی «مشق زندگی» ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار در روستاهای دامغان با حضور اعضای کودک، نوجوان و والدین و در قالب برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌آموزی با موضوعات آداب اجتماعی، خودباوری و خودآگاهی اجرا شد.

خدابخشی گفت: برنامه «آماده‌ام برای بیعت» در تمام مراکز با حضور کارکنان، مربیان، اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

وی تصریح کرد: کاروان شادی هم به همت مراکز سیار و با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری سیار روستایی به راه افتاد و حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری سیار کانون استان در 27 روستای زیرپوشش و اجرای فعالیت‌های شاد کتاب‌محور با رویکرد معرفی انقلاب در قالب این برنامه عملیاتی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا