خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیچ فعال اقتصادی در صف خرید ارز نیست»

وزیر اقتصاد به مردم در مورد بازار ارز و امنیت و ثبات آن در روزهای آینده اطمینان خاطر داد.

به گزارش تسنیم مسعود کرباسیان افزود: شاخص‌های اقتصادی کشور درحال حاضر دلالت بر وضعیت مناسب ارزی و رشد دارند و به‌همین جهت نیز جامعه و فعالان اقتصادی نباید در اضطراب اثرات رفتارهای یکطرفه و خارج از عرف بین‌المللی آمریکا باشند. آنچه طی ۵ سال گذشته در اقتصاد ایران رخ داده، همگی متکی به استفاده از مزیت درون‌زایی و برون‌نگری بوده است و به‌همین دلیل هم امروز ما کمترین میزان اثرپذیری از تصمیمات آمریکا را داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خوشبختانه سطح تعاملات ایران با کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و رفت‌وآمدهای هیئت‌های تجاری بخش خصوصی طی ۴ سال گذشته نیز تایید می‌کند که بیشترین حجم و تعداد قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی میان ایران و کشورهای اروپایی بسته شده است.

وی گفت: همچنین طی یک سال گذشته سطح روابط ایران با کشورهایی نظیر روسیه و چین به‌خصوص در حوزه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک افزایش یافته و همین رفتارها میزان آسیب‌پذیری اقتصاد ایران از رفتارهای آمریکا را به حداقل رسانده است.

کرباسیان بیان داشت: آنچه امروز برای ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری است. در مورد گزاره اول دولت از یک ماه قبل برنامه‌ریزی‌های دقیقی را به‌انجام رسانده تا بازارهایی مانند ارز تحت تاثیر عوامل مخرب بیرونی و رفتارهای سیاسی دچار نوسان نشوند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر هم ثبت سفارش و تخصیص ارز با منطق دقیقی در حال انجام است و هیچ فعال اقتصادی در صف دریافت ارز نیست، تصریح کرد: همچنین دولت طی یک سال گذشته تمرکز خود را برمحور تسهیل فضای کسب‌وکار قرار داد. حذف بیش از ۷۰۰ نوع مجوز زاید از فضای کسب‌وکار، تسهیل رفتارهای بوروکراتیک در نهادهایی مانند گمرک و سازمان امور مالیاتی، ایجاد منطق در رفتارهای نظام بانکی برای فروش اموال مازاد و استفاده از منابع برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و همچنین روند مثبت حرکتی شاخص کل بورس همگی تایید کننده، سیاست‌های حمایتگر دولت در کسب‌وکارهای داخلی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا