خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاندیداهای احتمالی 1400 – غلامحسین الهام

[سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال دیگر، احتمالا در خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. انصاف نیوز به مرور رزومه‌ی نامزدهای احتمالی این انتخابات را منتشر می‌کند]

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت احمد‌ی‌نژاد و عضو سابق شورای نگهبان در سال 1338 به دنیا آمد. او متولد اندیشمک استان خوزستان است.

الهام دارای دکتری حقوق جزا از دانشگاه تربیت مدرس بوده و دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

بنا بر آنچه در زندگینامه‌ی رسمی منتشر شده‌ی آقای الهام آمده است، او هم‌چنین «دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس» است.

الهام در قوه قضاییه سابقه دادیاری، دادستانی و قضاوت دارد و هم‌چنین در سال 1381 تا 1383 به عنوان سخنگوی دستگاه قضایی فعالیت می‌کرد. او در سال‌های 1383 تا 1389 عضو حقوقدان شورای نگهبان بود.

با انتخاب محمود احمدی‌نژاد در انتخابات84، غلامحسین الهام علاوه بر حضور در شورای نگهبان در دولت نیز فعالیت می‌کرد و در سِمت‌هایی نظیر سخنگوی دولت، رئيس دفتر رئيس‌جمهور، وزير دادگستری، نماینده ویژه رییس جمهور، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و  معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مشغول فعالیت بود.

از جمله حاشیه‌های حضور هم‌زمان الهام در دولت و شورای نگهبان به دوران انتخابات88 و حضور و سخنرانی او در همایش تبلیغاتی احمدی‌نژاد در انتخابات88 در مصلی تهران بازمی‌گشت. موضوعی که به‌عنوان یکی از دلایل عدم بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان از سوی معترضان به نتایج انتخابات88 مطرح شده و می‌شود.

الهام در سال‌های اخیر که شاهد دور شدن طیف‌های مختلف جریان اصولگرا از محمود احمدی‌نژاد بوده‌ایم در کنار رئیس دولت‌های نهم و دهم حضور داشته و مدافع عملکرد او و حلقه‌ی نزدیک به احمدی‌نژاد موسوم به جریان بهار است.

آقای الهام از چهره‌های جریان اصولگراست که هم‌چنان روابط نزدیکی با محمود احمدی‌نژاد و جریان نزدیک به او داشته و برخی سخنگوی دولت نهم را مهم‌ترین نامزد احتمالی جریان نزدیک به احمدی‌نژاد برای انتخابات 1400 می‌دانند.

«غلامحسین الهام ۱۴۰۰ کاندیدا نیست»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا