خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه پاکستان: عربستان از روابط نزدیک ما با ایران بی خبر نیست

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: بدون شک طرف سعودی از ماهیت روابط نزدیک پاکستان با ایران بی خبر نیست.

به گزارش ایرنا، شاه محمود قریشی» پس از پایان سفر دو روزه ولیعهد سعودی به اسلام آباد، با حضور در ویژه برنامه سیاسی شبکه ‘جیونیوز’ پاکستان به پرسش های مجری برنامه درباره رویکرد سیاست خارجه عمران خان و سفر بن سلمان به اسلام آباد پاسخ داد.

وی با تاکید بر اراده دولت کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: گسترش و استحکام روابط با تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اسلام آباد همواره، تعمیق این روابط را خواستار است.

قریشی درخصوص سفر اخیر بن سلمان به پاکستان و رویکرد سیاست خارجه دولت اسلام آباد گفت: بدون شک طرف سعودی از ماهیت روابط نزدیک پاکستان با ایران بی خبر نیست.

قریشی اضافه کرد: چند روز پیش با آقای ظریف وزیر خارجه ایران تلفنی گفت و گو کردم، ایشان به رضایت نداشتن ایران از پاکستان هیچ اشاره ای نکرد، بلکه نگران مرزبان ایرانی ربوده شده بودند که همچنان در چنگ تروریست ها اسیرند.

قریشی افزود: پاکستان برای رهایی تعدادی از این مرزبانان (پنج تن) نقش ایفا کرد و آمادگی داریم در هر سطحی با طرف ایرانی همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه روابط حسنه کشورش با ایران مبتنی بر اعتماد است، ادامه داد: پاکستان اخیرا اطلاعاتی را به ایران ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا شماری از نیروهای نظامی و امنیتی ایران، سه شنبه 24 مهرماه امسال در منطقه‌ مرزی «لولکدان» در استان سیستان و بلوچستان از سوی اعضایی گروهک تروریستی «جیش‌العدل» وابسته به شبکه القاعده ربوده شدند.

وزیر امور خارجه پاکستان، همچنین با ابراز تاسف مجدد نسبت به حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان، گفت که پاکستان مصمم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

شاه محمود قریشی تصرریح کرد: خوشبختانه با ایران در هیچ موضوعی اختلاف نداریم و مسائل و اختلافات ما با هند هرگز مشابه تعامل ما با ایران نیست.

وی افزود: در کنار ایران هستیم و برای حل تمامی مسائل همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا