خرید تور تابستان ایران بوم گردی

​وزیر نفت بار دیگر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

ایسنا نوشت:

 جواد اوجی، وزیر نفت با بیان این‌که از پالایشگاه‌های نفت و میادین نفتی حداکثر تولید را داریم تصریح کرد: به تازگی در تولید نفت رکورد تولید سه میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه در روز را ثبت کردیم و خوراک تمام پالایشگاه‌های نفت نیز تامین می‌شود. همچنین حداکثر فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ها در حال تولید است.

 وی اضافه کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش مسافرت‌های مردم با افزایش مصرف بنزین مواجه هستیم اما با مدیریت سوختی که در سراسر کشور انجام شده تمام جایگاه‌های کشور روال عادی خود را طی می‌کنند.

به گفته وی ۴۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور وجود دارد که فعالیت هیچ کدام از آنها متوقف نشده است. تانکرهای سوخت و خطوط انتقال فرآورده‌های بنزین و نفت گاز فعال هستند و در تامین سوخت بنزین هیچ مشکلی نداریم.

وزیر نفت با بیان این‌که امروز بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر ذخائر سوخت بنزین نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، تصریح کرد: با مدیریتی که انجام می‌شود تمام جایگاه‌ها فعال هستند و خواهش من از مردم این است که به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین نه در دستور کار دولت و نه در دست مجلس شورای اسلامی است؛ لذا خواهش ما این است که مردم به هیچ عنوان به شایعات توجه نکنند چرا که چنین برنامه‌ای امسال در دستور کار نیست.

اوجی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف بنزین اظهار کرد: افراد می‌توانند با تنظیم باد لاستیک و موتور خودرو میزان مصرف را کاهش دهند و با انجام این کار به خدمت‌گذاران خود برای تامین بنزین کمک کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هیچگونه بحث افزایش قیمت نداریم، تصریح کرد: همه جایگاه ها فعال هستند و تامین سوخت انجام می شود و تنها روی کارت جایگاه‌داران محدودیت اعمال کردیم.

اوجی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از قاچاق و تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۲ که وزارت نفت مکلف شده ۹۰ درصد خودرو از کارت سوخت شخصی استفاده کنندگانی طرح اجرایی شده است، گفت: اکنون برای هر خودرو ۶۰ لیتر به قیمت ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر به قیمت ۳۰۰۰ تومان درمورد گرفته شده یعنی ۲۱۰ لیتر سهم هر خودرو است و کارت جایگاه نیز برای زمان اضطرار وجود دارد.

وی تصریح کرد: هیچگونه بحث افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و محدودتی نیز در جایگاه ها نیست.

سقف سوخت‌گیری با کارت آزاد مشخص شد

خبرآنلاین نوشت:

نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص جزئیات طرح سقف سوخت گیری و اینکه آیا قرار است تغییری در قیمت بنزین صورت بگیرد، گفت: براساس بند هـ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مکلف شده است تدبیری اتخاذ نماید که تا پایان شهریورماه ما بتوانیم به حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ خودروهای نفت گازسوزمان را مجاب کنیم که از کارت‌های سوخت مختص خودروی خودشان استفاده کنند.

به همین منظور از ابتدای سالجاری ما این فرآیند تشویق مردم به استفاده از کارت شخصی را در سرلوحه کار خودمان قرار داده ایم و در دستور کار قرار گرفت و برای اینکه این فرآیند تا پایان شهریورماه نیاز است که به آن ۹۰ درصد باقی خودش برسد و همچنین به دلیل اینکه ما بتوانیم توزیع یکنواخت در جایگاه‌های سوخت مان داشته باشیم یعنی افزایش سفرهای تابستانی و لزوم توزیع یکنواخت بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ما و اینکه جلوگیری کنیم از تعطیلی جایگاه‌ها به دلیل اتمام سوخت شان، سوخت ذخیره‌ای که در مخازن شان دارند، به دلیل اینکه حالا بارترافیکی در جاده‌ها عملاً افزایش پیدا می‌کند و نفتکش‌های سوخت رسان ما به جایگاه‌های عرضه سوخت برسند و پشت ترافیک نمانند و دیرتر به جایگاه نرسند و جایگاه منجر به تعطیلی نشود، مقرر شد که ما در هر نوبت برداشت از کارت‌های جایگاه‌های سوخت بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر را درنظر گرفته ایم و این هم براساس رفتارشناسی که برداشت از کارت‌های آزاد بوده است که مردم که به جایگاه‌های سوخت را مراجعه می‌کردند بیشتر از این از کارت‌های جایگاه‌های سوخت استفاده نمی‌شد.

حالا به هر کیفیت این عملاً محدودسازی در فرآیند توزیع سوخت در جایگاه‌ها نیست به دلیل اینکه ما این امکان را فراهم کرده ایم که هموطنان عزیز که در یک جایگاه این میزان سوخت را برداشت می‌کنند، امکان برداشت شان در جایگاه‌های دیگر هم میسر باشد و این امکان برایشان فراهم است که این اتفاق بتواند بیفتد. بحث مرتبط با هدف از اجرای این طرح از مسائلی بوده است که خدمت همه هموطنان عزیز عرض کردم. این فرآیند هیچ دلیلی بر اینکه واقعاً بخواهد قیمت سوخت، بنزین و یا نفت گاز در جایگاه عرضه تغییر کند نیست.

دولت هیچ برنامه‌ای در ارتباط با افزایش سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت ندارد و همچنین هیچ قانون و مصوبه‌ای هم در این راستا حاکم نیست. فقط ما به واسطه اینکه بتوانیم سوخت یکنواخت و یکپارچه‌ای را در همه جایگاه‌های عرضه سوخت مان داشته باشیم و بتواند توزیع به صورت یکنواخت باشد این اعمال سیاست را در جایگاه‌های عرضه سوخت پیاده سازی کرده ایم و از نظر برداشت سوخت هم برای ملت عزیز ایران هیچ محدودیتی را به وجود نمی‌آورد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا