خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیل گیتس ربات‌ها را به داخل بدن انسان می‌فرستد!

روزنامه‌ی سازندگی نوشت: بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان که نامش بیشتر مواقع در راس جدول ثروتمندترین‌ها قرار دارد اینبار با خبر جدیدی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده. او قرار است با کمک ۱۰ میلیون دلاری خود میکروربات‌های جراح مجهز به دوربین را توسعه دهد و با تبدیل کردن این طرح به واقعیت آنها را به داخل بدن انسان‌ها بفرستد.

این میکروربات‌ها در حالی وارد بدن انسان شده و در آن قرار می‌گیرند که توسط پزشک جراح کنترل می‌شوند. میکروربات برای ورود به بدن انسان صرفا به یک برش کوچک احتیاج دارند.

این تکنولوژی خلاقانه با استفاده از ربات‌های کوچک که ترکیبی از واقعیت مجازی هستند برای عملی کردن طرح جدید مفهومی پیشگامانه در جراحی‌های تهاجمی کاربرد دارد.

ربات‌های انسان نما شامل دو دست و یک سر هستند. دست‌ها توسط جراح کنترل می‌شوند، یعنی به همان ترتیبی که جراح دست‌هایش را حرکت می‌دهد این دست‌ها هم حرکت می‌کنند. این در حالیست که سر ربات به عنوان چشم‌های جراح عمل می‌کند بنابراین او (جراح) می‌تواند داخل بدن انسان را ببیند به این ترتیب روند جراحی از داخل بدن بیمار پیش می‌رود.

این نوع جراحی از نظر تئوری می‌تواند حتی از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هم انجام شود. البته منوط به اینکه یک ارتباط اینترنتی قوی در کار باشد.

ایده فوق به جراحان این احساس را القا می‌کند که آنها به اندازه جای گرفتن در جیب کوچک شده‌اند و حالا می‌توانند وارد بدن بیمار خود شوند. ضمن اینکه این تکنولوژی از توانایی کاهش هزینه‌های سنگین جراحی برخوردار است، در همان حال که این امکان را به بیماران می‌دهد تا بدون لحاظ کردن موقعیت جغرافیایی و محل زندگی از کار بهترین جراحان در دنیا بهره‌‌مند شوند.

آدام ساچس یکی از موسسان کمپانی Vicarious Surgical  که در ماساچوست مستقر است و در تلاش برای توسعه این تکنولوژی گام‌های بسیاری برداشته می‌گوید: “ما مدتهاست که بر روی کوچک کردن ربات‌ها کار کرده‌ایم و همه حرکت‌های جراحی را به ناحیه حفره‌های شکمی انتقال داده‌ایم. اگر شما همه حرکت‌ها را به داخل حفره شکم منتقل کنید،‌ حرکت‌های شما حین جراحی محدود به اطراف دور برش نمی‌شود.”

کمپانی Vicarious Surgical  روز پنجشنبه اعلام کرد سرمایه گذاری برای توسعه این تکنولوژی توسط بیل گیتس انجام می‌شود. آنها گفته‌اند این سرمایه‌گذاری کمپانی فوق را یک قدم به هدف بلند مدتی که داشته‌اند نزدیکتر می‌کند. هدفی که این تکنولوژی پیشگامانه را به زندگی بیمارانی می‌آورد که در نقاط دور افتاده جهان ساکن هستند و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا