خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحریم با اقتصاد روسیه چه کرد؟

وزارت توسعه اقتصادی روسیه هزینه تحریم بر اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۸ را معادل ۶.۳ میلیارد دلار برآورد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه، وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۱۸ به دلیل اعمال تحریم‌ها از سوی برخی کشورهای جهان متحمل ضرر ۶.۳ میلیارد دلاری شده است. این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های ضد دامپینگ، ابطال مجوز فعالیت شرکت‌های روس، موانع فنی و تحریم‌های اقتصادی است.

بیشترین زیان روسیه از محل تحریم‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است به گونه‌ای که این تحریم‌ها ۲.۴۲ میلیارد دلار در سال قبل به اقتصاد روسیه خسارت زده است. تحریم‌های آمریکا ۱.۱۷ میلیارد دلار و اوکراین ۷۷۵ میلیون دلار به اقتصاد روسیه آسیب زده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا با اعمال ۲۵ تحریم اقتصادی بر ضد روسیه، بیشترین میزان تحریم اقتصادی را اعمال کرده‌اند و پس از آن‌ها، اوکراین با ۲۲ تحریم و آمریکا با ۹ تحریم اقتصادی قرار دارند. در پایان سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵۹ مورد ممنوعیت و تحریم اقتصادی توسط ۶۲ کشور بر ضد روسیه اعمال شده است.

در بین بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه، بخش صنعت با تحمل ۳.۹۹ میلیارد دلار زیان، بیشترین آسیب را از تحریم‌ها دیده است و بخش کشاورزی با ۱.۱ میلیارد دلار خسارت در رده بعدی قرار گرفته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تاکنون به بهانه دست داشتن روسیه در حوادث داخلی اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را بر ضد اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرده‌اند که شامل مصادره اموال، مسدودسازی حساب‌های بانکی و ممنوعیت استفاده از دلار و یورو در معاملات آنها می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا