خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض دانشجویی به تحصن در مسجد دانشگاه شیراز

چند تشکل دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه‌های شهر شیراز در بیانیه‌ای به برگزاری برنامه‌ی تحصن در مسجد دانشگاه شیراز اعتراض کردند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز متن این بیانیه در پی می‎آید:

به نام خدا

“در کشوری که قانون حکومت نکند خصوصاً قانونی که قانون اسلام است این کشور را نمی‌توانیم اسلامی حساب کنیم” امام خمینی (ره)

روز جمعه ۲۶ بهمن ماه و پس از نماز جمعه شهر شیراز، مسجد دانشگاه شیراز محل برگزاری “ تحصن دانشجویی در اعتراض به لوایح CFT و پالرمو” بوده است. آنطور که در فراخوان برگزاری این تجمع آمده، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز برگزار کننده این تجمع سؤال برانگیز بوده‌اند. پی‌گیری‌ها نشان می‌دهد این تجمع نه تنها از سوی هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه شیراز – که تنها مرجع صدور مجوز برگزاری برنامه‌های تشکل‌ها است- مجوزی نداشته بلکه اساساً محمل قانونی برگزاری چنین برنامه‌ای آن هم در دانشگاه شیراز و مسجد این دانشگاه مشخص نیست.

سؤالات و ابهامات جدی در خصوص این برنامه مطرح است که قطعاً باید به آنها پاسخ داده شود. نخست اینکه این برنامه با چه اجازه‌ای برگزار شده و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز به عنوان برگزار کننده این تجمع سیاسی، بر اساس کدام مجوز و فرآیندی مجاز به برگزاری چنین برنامه‌ای شده‌اند؟ دوم آنکه اعضای محترم هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه شیراز چگونه می‌توانند نسبت به برگزاری برنامه‌ای در محیط دانشگاه شیراز که یکی از مشارکت کنندگان در آن قطعاً بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بوده است بی اطلاع باشند؟ سوم آنکه حراست دانشگاه شیراز بر چه اساسی و چگونه اجازه ورود دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها را به این برنامه صادر کرده و در نهایت آنکه چرا و چگونه مسجد دانشگاه شیراز به محلی برای برگزاری این تحصن تبدیل شده است؟! پاسخگویی به همه این سؤالات، لازمه شفافیت در خصوص چگونگی برگزاری این برنامه غیرقانونی در مسجد دانشگاه شیراز از سوی مسئولان مربوطه است.

بدون شک هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه شیراز که تنها مرجع صدور مجوز جهت برگزاری برنامه تشکل‌ها در دانشگاه است به موجب تبصره 1 ماده 2 آئین نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان و هم چنین حراست این دانشگاه باید در قبال برگزاری این برنامه غیر قانونی در دانشگاه شیراز پاسخگو باشند. از نماینده محترم ولی فقیه در دانشگاه شیراز نیز که همیشه منادی بی طرفی و برابری میان تشکل‌ها بوده‌اند، انتظار می‌رود در یک پاسخ روشن، موضع این نهاد را در خصوص برگزاری این برنامه مشخص کرده و دیدگاه خود را نسبت به استفاده از مسجد دانشگاه شیراز برای این گونه برنامه‌ها بیان نمایند. متاسفانه این اولین بار نیست که مسجد دانشگاه شیراز بدون توجه به کارکرد ذاتی خود، جولانگاه تحرکات سیاسی خودسرانه مجموعه‌های خاصی می‌شود.

در شرایطی که تشکل‌های تحول خواه در مسیر برگزاری و صدور مجوز برنامه‌های خود با ده‌ها مانع و استعلام‌های متنوع مواجه هستند، پذیرفته نیست که برخی تشکل‌ها با خودسری تمام و زیرپا گذاشتن همه اصول برگزاری یک برنامه در محیط دانشگاه، اجازه برگزاری برنامه بیابند و مانعی هم در مقابل آنها وجود نداشته باشد. این تبعیض فاحش و قانون گریزی محض زیبنده دانشگاه شیراز نیست.

امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعتراض جدی به برگزاری این برنامه غیرقانونی در دانشگاه شیراز، خواهان پی گیری جدی این مساله و پاسخی شفاف از سوی مسئولان مورد اشاره در این بیانیه هستند. هم چنین امضا کنندگان این حق را برای خود محفوظ می‌دانند تا چنانچه به موجب این بیانیه پاسخ روشنی از دلایل برگزاری این اقدام خودسرانه دریافت نکنند، در اقدام بعدی خود نسبت به درخواست مجوز برپایی تجمع اعتراضی در دانشگاه شیراز اقدام نمایند.

انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن امید ایران دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شهید باهنر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا