خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آنکه رخت از کاغذ به تن دارد به گرمابه نمی‌رود»!

حجت الاسلام «مجتبی لطفی»، از شاگردان و یکی از مسوولان دفتر مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی پخش مستند روایت رهبری در صداوسیما نوشت:

بالاخره پس از پس از درز کردن آرشیو صدا و سیما به شبکه‌های خارجی مثل من و تو و چندین سال ساخت مستندهای گوناگون، صدا و سیما از لاک بایگانی در آمد و مستندی با عنوان روایت رهبری را در سه قسمت روی آنتن برد. بیش از 30 دقیقه از قسمت اول این مستند به آیت الله منتظری، انتخاب (آبان 64) و برکناری (فروردین 68) ایشان اختصاص یافت.

آنچه که می‌توان گفت: تکرار مکررات، سانسور و تحریف لفظی و معنوی و تنها چند قطره از حقیقت!

درباره این ادعا فکت‌های بسیاری در چنته دارم که بارها در گفته‌ها و نوشته‌های آیت الله منتظری و فرزندشان احمد، و شاگردان و محققان مستقل نیز آمده، اما دریغ از فرصت در وانفسایی که مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند و وخامت اوضاع شیب تندتری به خود می‌گیرد. چند روز پیش یکی از اساتید برجسته علوم سیاسی را دیده و پرسیدم: از مسأله، بحران، هشدار و فاجعه در کدام پله هستیم؟ بدون تأمل از فاجعه نام برد.

نمی‌خواهم بیش از این ذهن‌ها را به حاشیه برانم همانی که بخشی از حاکمیت بدان انگیزه است. اما این اولین باری نیست که صدا و سیما با بکارگیری قلم بدستانی غیرمستقل که مطابق میل حاکمیت ورق سیاه می‌کنند و در باره آیت الله منتظری مستند می‌سازند.

قاعده اقتضا می‌کند صرف کردن کرور کرور پول ملت، در تخریب آیت الله و دیگر بن مایه‌های جامعه، مفید فایده باشد، اما این چنین نیست! و رسانه‌های حکومتی به چوپان دروغگو شبیه شدند. علت العلل عدم باور عمومی به اینان و شرکا، یکسونگری آنان است؛ مردم نفهم نیستند و خوب می‌فهمند.

اگر سازندگان برنامه‌های حکومتی به آنچه می‌سازند یا می گویند اعتقاد دارند، برای پذیرش صداقتشان چند کار را انجام دهند:

  1. صدور مجوز انتشار عمومی کتبی چون: «خاطرات آیت الله منتظری، واقعیت‌ها و قضاوت‌ها، نگاهی دیگر، غیرمحرمانه، انتقاد از خود و دیدگاهها»
  2. ترتیب مناظره‌هایی در مراکز علمی، مساجد و پایگاههای بسیج با حضور دو سوی ماجرا.
  3. پاسخ عملی به هماورد خواهی احمد منتظری که طی نامه‌ای به رئیس صدا و سیما نوشت و خواستار مناظره زنده شد.

به درستی می دانم که اجرایی شدن این پیشنهادها ساده اندیشی است اما اگر عملی نشود سیاهه‌های منتقدان یکسونگر آیت الله منتظری و امثاله پس از چندی خیس خورده و جوهر پس می‌دهد و این ضرب المثل را به ذهن تداهی می‌کند که: «آنکه رخت از کاغذ به تن دارد به گرمابه نمی‌رود»!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. متاسفانه یا خوشبختانه صدا و سیما در قسمت مستند رهبری در موضوع عملیات مرصاد مطالبی را بیان داشت که برای اهل تحقیق حقانیت منتظری به اثبات می رسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا