خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“امکان سواری لمپن ها بر موج مشکلات اقتصادی هست”

یک فعال سیاسی گفت: امکان بازگشت لمپن های سیاسی و سوار شدن بر موج مشکلات اقتصادی اجتماعی و بهرگیری و سوءاستفاده از معضلات همواره وجود دارد.
سیروس کاظمی‌راد با بیان این که «جریان اعتدال یک جریان سیاسی جدید در کنار و به موازات سایر جریانات سیاسی موجود در کشور نیست»، گفت: جریان و تفکر اعتدالی حاصل چهار دهه تجربه نیروهای انقلاب و بلوغ سیاسی ناشی از آن است. ترجمان این نکته اینکه منافع ملی و توسعه کشور نمی تواند محل تنازع سلیقه های مختلف سیاسی و دلواپسی های بی مورد قرار گیرد. اعتدال از واژه عدل و عدالت، حالتی بین دو طرف از لحاظ کم یا کیف است همچنین شعار اعتدال به سبب انتقال مفهوم عدالت همچون شعارهایی چون صلح، آزادی و حقوق بشر بسیار جذاب است.
کاظمی راد با اشاره به آیه ی “وکذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس؛ (واین گونه شما را امتی میانه و معتدل قرار دادیم تا گواهان بر مردمان باشید)، گفت: در فرهنگ فارسی نیز اعتدال به معنای “میانه‌روی” به کار می رود و به رفتار و حالتی می گویند که به دور از هرگونه افراط و تفریطی باشد. در این عرصه بایستی همه جریانات انقلاب و همه دلسوزان کشور و نظام، همه آنها که  دغدغه ایرانی آباد دارند دست در دست یکدیگر راهگشای مسیر امام و شهداء از میان خیل انبوه مشکلات جهان امروز باشند همچنین اعتدال خواهی از دید ما کوتاه آمدن از خواسته ها و راضی شدن به حداقل ها نیست بلکه نوعی عقلانیت روش شناختی در مطالبه کردن است. شاید اندک اندک خواستن باشد ولی اندک خواستن نیست و بر همین اساس جبهه اعتدال گرایان در مقابل هرگونه آسیب به تعریف اشتباه و تحمیلی برای اعتدال ایستادگی خواهد کرد و بر اهداف و مطالبات زیر تاکید دارد.
 عضو جبهه متحد اعتدال گرایان ایران اسلامی همچنین گفت: تمدن امروز دنیا، تحولات سریع جهانی، دشمنان هوشیاری که هر لحظه مترصد پیدا کردن نقاط ضعف ما و استفاده از آن هستند؛ این پیام را دارد که تنها با تکیه بر عقل سلیم و خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت های درونی است که می توانیم از موانع پیشرفت و  توسعه  ایران اسلامی عبور کنیم. گفتمان اعتدال اعتقاد دارد که امروز روز همدلی و تعاون است. روزی است که همه ی جریانات و تفکرات موجود بایستی در قالب چهارچوب های مشخص قانونی، عقاید، نظرات و آراء خود را ارائه داده و با ایجاد آرامش در فضای سیاسی کشور مردم و دولت برخواسته از آراء مردمی را در گزینش بهترین راه حل های اجتماعی یاری دهند. هرچند اتحاد بزرگان خردمند نظام از همه سلایق مختلف فکری و اعتماد حداکثری مردم آگاه کشورمان که منجر به روی کار آمدن دولت تدبیر، امید و اعتدال گردید نشان آشکاری از عزم  ملی برای خاتمه دادن به تندروی های بی حاصل و رفتارهای کینه توزانه سیاسی است. همگان بر این نکته آگاهی دارند  که امکان بازگشت لمپن های سیاسی  و سوار شدن بر موج  مشکلات اقتصادی اجتماعی و بهرگیری و سوءاستفاده از معضلات همواره وجود دارد، بنابراین قائلان به تفکر اعتدالی بایستی ضمن ارتباط با اقشار مختلف اجتماعی و تبیین و تشریح مشکلات به بسط آگاهی های سیاسی-اجتماعی و گسترش نشاط سیاسی بوجود آمده کمک کنند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا