خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: امروز صرفا انتقام خون آقای سلیمانی در بعد نظامی گرفته شد

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر این‌که حمله ایران به پایگاه عین الاسد با اطلاع مقامات عراقی صورت گرفته است، تاکید کرد: قطعا انتقام خون آقای سلیمانی بسیار بسیار بالاتر از این است و امروز صرفا انتقام خون ایشان در بعد نظامی گرفته شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه حضور در سفارت عراق در تهران برای امضای دفتر یادبود شهیدان مقاومت شهید، شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همرزمانشان در اظهاراتی گفت: من بار دیگر این شهادت را خدمت مردم عراق تسلیت عرض می‌کنم قبلا خون شهدای ایرانی و عراقی در راستای مقابله با داعش ممزوج شده بود و امروز بار دیگر به دست شقی‌ترین افراد توسط  آمریکایی‌ها حامی اصلی داعش، ریخته شد و برادری دو ملت ایران و عراق را برای همیشه تضمین کرد.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با اشاره به حضور پرشور مردم ایران و عراق در مراسم تشییع این شهدا، تصریح کرد: حضور گسترده مردم ایران و عراق در تشییع این شهدا یکبار دیگر به دنیا نشان داد که خون شهدا برکاتی را برای ملت‌های منطقه و خطراتی را برای استعمارگران که کمتر از حضور آنها نیست دارد.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه‌های عربی معتقدند که ایران با حمله به پایگاه‌های نظامی عین الاسد آمریکا در عراق حاکمیت ملی این کشور را نقض کرده است، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این اظهار کردم اقدام امروز صبح ایران در ارتباط با پایگاهی بود که علیه سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدای همراه آنها اقدامات جنایتکارانه انجام داده بود.

وی تاکید کرد: حمله ایران به این پایگاه با اطلاع دولت عراق بوده و همان‌طور که دولت عراق نیز گفت این موضوع به اطلاع نیروهای مسلح عراق رسیده بوده، ما برای تمامیت ارضی عراق احترام کامل قائل هستیم و معتقد هستیم که باید تمامیت ارضی کشورها توسط همگان رعایت شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در مورد خوشحالی مردم از پاسخ ایران به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی افزود: مردم ما خوشحال هستند چرا که این موضوع اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نشان داده است اما خون سردار سلیمانی بسیار بسیار بالاتر از این است و امروز انتقام خون ایشان صرفا در بعد نظامی گرفته شد. با حمله به پایگاهی که از آنجا علیه شهید اقدام شده بود.

ظریف ادامه داد: بعد واقعی انتقام خون شهید سلیمانی این خواهد بود که آمریکایی را این منطقه را ترک کنند و آنها خودشان با اقدام احمقانه‌ای که در بامداد جمعه انجام دادند پایان حضورشان را در منطقه رقم زدند.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان تاکید کرد: پایان حضور آمریکا در منطقه حتما اتفاق خواهد افتاد و قطعا این اتفاق خوبی برای منطقه و مردم آن خواهد بود، چرا که حضور آمریکایی‌ها در این منطقه چیزی جز خسارت به همراه نداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا