خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی اعضای هیات علمی دانشگاه فسا به وزیر علوم

اعضای هیات علمی دانشگاه فسا در نامه‌ای به وزیر علوم نوشتند: حذف دانشکده‌ی کشاورزی و تنزیل این دانشگاه به پردیس یا مجتمع آموزش عالی جفای بزرگی است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه در پی می‌آید:

مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر منصور غلامی

باسلام وعرض خداقوت

احتراماً به استحضار می‌رساند که در تاریخ ۹۷/۵/۶ در هیأت امنای دانشگاه فسا متاسفانه مصوبه‌ای مبنی بر حذف تدریجی رشته‌های کشاورزی دانشگاه فسا (به‌عبارتی حذف دانشکده‌ی کشاورزی) تا سال ۱۴۰۴ به تصویب رسیده است که به دنبال آن از جذب هیأت علمی جدید در رشته‌های مذکور از تاریخ مصوبه‌ی فوق، با وجود نیاز مبرم، جلوگیری شده‌ است.

این در حالی‌ست که دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه فسا با عملکردی قابل تقدیر (سرانه‌ی سالانه‌ی چاپ ۶ مقاله در نشریات معتبر بین المللی توسط هر عضو هیأت علمی که بالغ بر ۴ برابر سرانه‌ی سالانه دانشگاه است، کسب بالغ بر ۲۰ رتبه تک رقمی در کنکورهای کارشناسی ارشد در ۴ سال اخیر، ارائه‌ی طرح‌های متعدد پژوهشی کاربردی توسط اساتید دانشکده، تعریف چندین پایان‌نامه کاربردی در راستای حل مشکلات کشاورزی شهرستان و استان، تألیف و ترجمه چندین جلد کتاب، ثبت چندین اختراع و…) شاخص‌ترین دانشکده دانشگاه فسا بوده و با توجه به کشاورزی‌محور بودن شهرستان و همچنین وابستگی اکید صنایع شهرستان به کشاورزی، کاملا بجا و متناسب باپتانسیل و نیاز شهرستان راه‌اندازی شده است.

طبیعی است که در صورت اجرای این مصوبه، دانشگاه فسا به مجتمع آموزش عالی تنزل خواهد یافت. لازم به ذکر است که دانشگاه فسا (تأسیس ۱۳۸۵) به عنوان افتخار شهرستان، سومین دانشگاه استان فارس بعد از دانشگاه‌های شیراز و صنعتی شیراز می‌باشد که در سالیان اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در راستای کسب استانداردهای دانشگاهی داشته است (کسب رتبه‌ی برتر در ۶ شاخص عملکردی از ۸ شاخص مد نظر وزارت عتف).

از نظر ما اعضای هیأت علمی دانشگاه فسا (امضاکنندگان ذیل نامه)، اجرای مصوبه‌ی مذکور که منوط به تصویب طرح آمایش آموزش عالی استان شده است، جفای آشکار در حق دانشگاهی است که به سرعت در حال طی کردن پله‌های ترقی و پیشرفت می‌باشد و باعث ایجاد جو یأس و ناامیدی در بین تمامی اعضای هیأت علمی جوان این دانشگاه شده است. لذا از آن مقام عالی خواهشمندیم در راستای جلوگیری از تصویب نهایی و اجرای مصوبه‌ی فوق الذکر و تنزل دانشگاه فسا به مجتمع آموزش عالی مساعدت و دستورات لازم را مبذول فرمائید.

باآرزوی توفیق الهی

اعضای هیأت علمی دانشگاه فسا

رونوشت:

-نماینده معزز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز حضرت آیت الله دکتر دژکام

-استاندار محترم استان فارس جناب آقای دکتر رحیمی

-امام جمعه‌ی محترم شهرستان فسا حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر جمالی‌زاده

-نماینده‌ی محترم مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر جمالی

-معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه‌ی شهرستان فسا جناب آقای مهندس کرمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا