خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صادق به تسنیم: حرف یونسی تحریف شده

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور درخصوص اظهارات اخیر علی یونسی گفت: اظهارات علی یونسی تحریف شده است، ایشان اساسا بحث تاریخی مطرح کرده بودند و بعد رسانه‌ها آمدند قبل و بعد صحبت‌های ایشان را بریدند و عملیات روانی کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور درخصوص اظهارات اخیر علی یونسی می‌گوید که صحبت‌های وی توسط رسانه‌ها تحریف شده و اساسا موضوع تاریخی مطرح شده بود.
متن زیر گفت‌و‌گوی تسنیم با محمدرضا صادق است:
تسنیم: آقای دکتر صادق سخنرانی آقای حجت الاسلام علی یونسی در همایش «ایران؛ نام، مردم، سرزمین» که عنوان کرده بودند «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست» واکنش‌های زیادی را در داخل  خارج به همراه داشته است،  موضع جنابعالی درباره این اظهارات چیست؟
صادق:‌صحبت‌های ایشان تحریف شده است، ایشان اساسا بحث تاریخی مطرح کرده بودند و بعد رسانه‌ها آمدند قبل و بعد صحبت‌های ایشان را بریدند، ما و تریبون‌دارهای داخلی باید حواسمان باشد که در زمین حریف بازی نکنند؛ آن را دستمایه تنش و برخورد سیاسی آن هم در چنین موضوع مهمی نکنند که کار به جایی برسد که عراقی‌ها مصاحبه کنند.
تسنیم: بحث این است که آقای یونسی برای چندمین بار اظهارات حاشیه‌ساز داشته‌اند، قبلا هم بحث شیر و خورشید را مطرح کرده بودند که واکنش‌های زیادی داشته است، آیا رئیس‌جمهور در جریان اینگونه اظهارنظرها قرار می‌گیرند و اساسا تذکر و یا برخوردی با اینگونه اظهارنظرها از جانب ایشان صورت خواهد گرفت؟
صادق: بهتر است در باره این موضوع چیزی نگویم! در هرصورت آقای یونسی خودشان دیدگاه‌ها و نظراتی دارند و نسبت به این موضوع که درباره آن مطرح شده خود ایشان مصاحبه کرده‌اند و تکرار کرده‌اند که صحبت‌هایش تحریف شده است و منظورشان آن نبوده که الان دست‌مایه برخی مباحث شده است.
تسنیم: یعنی منظورتان این است که خبرگزاری ایسنا خبرگزاری دولت صحبت‌های ایشان را تحریف کرده است؟ ایسنا متن کامل سخنرانی ایشان را در همایش «ایران؛ نام، مردم، سرزمین» منتشر کرده بود؟
صادق: من حرفم این است که اگر مطلبی را یک رسانه دشمن منتشر کرد و در تضاد با منافع ملی بود تریبون‌های داخلی حواسشان باشد که آن را بیشتر مطرح نکنند،  به هرحال برخی موضوعات در سطح امنیت ملی است و نباید با آن به این شکل برخورد شود، کسی می‌آید و جنگ روانی را راه می‌اندازد و آن جنگ روانی باعث می‌شود تا عده‌ای تسویه حساب کنند و به خاطر آن دستمال قیصریه اتش می‌کشند.
آقای یونسی مطلبی را که منتشر شده است را تکذیب کرده ؛ من مطالب را که دیدم به یونسی گفتم بهتر است خودت بروی و تکذیب کنی؛ بحت یونسی نیست بحث منافع ملی است عده‌ای می‌خواهند میان ایران و عراق تضاد ایجاد کنند دقیقا همان کاری که داعشی‌ها بنام اسلام آدم‌کشی می‌کنند،‌ اینکه این وسط یه موضوعی را دست مایه قرار دهیم و دامن بزنیم درست نیست که، حالا آقای یونسی با الشرق‌‌الاوسط مصاحبه کرده تحریف شده است.
تسنیم: این مطلب آقای یونسی را ایسنا منتشر کرده بود! درواقع با العالم صحبت کردند وصحبت‌های خود را اصلاح کردند و اساسا تکذیب هم نکرده بودند. دولت و شخص رئیس‌جمهور با توجه به اینکه این مضوع در سطح افکار عمومی مطرح شده و بازتاب خوبی را نیز چه در داخل و چه در خارج نداشته و حتی تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار برکناری آقای یونسی شدند آیا برخوردی نخواهند کرد؟
صادق: آنچه که مهم است این است که صحبت‌های بنده خدا تحریف شده و ما باید حواسمان باشد که در دام عملیات روانی اینگونه مسائل نرویم. به هرحال تاکتیک عملیات روانی نیز همین است که افکار عمومی را تحت تاثیر مسائل فرعی قرار می‌دهد، یعنی دشمن به دنبال برجسته‌سازی کردن است، رسانه‌ای مثل العربیه سابقه‌اش در فتنه‌انگیزی مشخص است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا